  • 1. Data: 2006-09-03 20:10:42
    Temat: Ochrona danych osobowych, czy nie ...
    Od: Marsjusz <m...@o...pl>

    Witam,

    Chce dac w gazecie ogloszenie, ktore bedzie zawirac informacje o
    nierzetelnym wykonawcy,
    Chce umiescic jego dokladne dane,
    Teraz pytanie:

    Czy moge posługiwać sie pełną nazwą firmy, adresem itd. ??

    Jest to osoba fizyczna prowadzaca dzialalnosc gospodarcza,
    bede mial wyrok sadu i nie jestem jedyna oszukana osoba.

    Inna sprawa, czy takie ogloszenie mi jakas gazeta opublikuje, ale moge
    rowniez umiescic je na stronach WWW, na grupach lokalnych, rozwiesić
    ulotki na miescie itp.
    Nie chodzi o sposób emisji, ale o fakt poslugiwania sie jego danymi.

    Pozdr.
    Marsjusz

  • 2. Data: 2006-09-03 20:13:51
    Temat: Re: Ochrona danych osobowych, czy nie ...
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Marsjusz" <m...@o...pl> napisał

    > Czy moge posługiwać sie pełną nazwą firmy, adresem itd. ??
    >
    > Jest to osoba fizyczna prowadzaca dzialalnosc gospodarcza,

    Dane podmiotu gospodarczego nie podlegają ochronie jako dane osobowe.

  • 3. Data: 2006-09-03 20:20:27
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Alek wrote:
    > Użytkownik "Marsjusz" <m...@o...pl> napisał

    > Dane podmiotu gospodarczego nie podlegają ochronie jako dane osobowe.

    Ale za rozmieszczenie informacji w takiej szkalującej postaci można
    nieźle beknąć.

  • 4. Data: 2006-09-03 20:33:18
    Od: Marsjusz <m...@o...pl>

    witek napisał(a):

    > Ale za rozmieszczenie informacji w takiej szkalującej postaci można
    > nieźle beknąć.

    Musze tylko uważać na slowa,
    nie bede pisal, ze po Szczecinie grasuje oszust i złodziej.
    ale coś w stylu:

    Ostrzegam przed nierzetelnym wykonawcą

    ZUH Piotr Staniszewski
    ul. Potulicka 53B/6
    NIP: 852-139-50-57
    Szczecin

    przyjął pieniądze i nie wykonał zlecenia.
    Pieniędzy nie chce oddać mimo wyroku sądu.
    Wystawia faktury VAT a nie jest płatnikiem VAT'u.

    itp.

    Marsjusz

  • 5. Data: 2006-09-03 20:41:36
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marsjusz" <marsjusz@
> [...]
    >
    > przyjął pieniądze i nie wykonał zlecenia.
    > Pieniędzy nie chce oddać mimo wyroku sądu.
    > Wystawia faktury VAT a nie jest płatnikiem VAT'u.

    Wg mnie - nie mozesz.
    Poza ustawa o ochronie danych osobowych jest jeszcze ustawa o informacji
    gospodarczej.
    USTAWA z dnia 14 lutego 2003 r. o udostępnianiu informacji gospodarczych.
    USTAWA z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.

    W podobnej sprawie napisalem do GIODO i czekam na odpowiedz. W razie czego
    dam znac.
    --
    --pozdr.czes
    www.mrtechnik.pl

  • 6. Data: 2006-09-03 20:46:13
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_

    > Dane podmiotu gospodarczego nie podlegają ochronie jako dane osobowe.

    Art. 6.
    1. W rozumieniu ustawy za dane osobowe uważa się wszelkie informacje
    dotyczące
    zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej.

  • 7. Data: 2006-09-04 07:46:54
    Od: Sebcio <s...@w...com>

    mr.all napisał(a):

> [...]
    > zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej.
    > [USTAWA z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych]

    Ustawa z dnia 19 listopada 1999 r. Prawo działalności gospodarczej (Dz.
    U. z dnia 17 grudnia 1999 r.):

    Art. 7a p. 2 - Ewidencja działalności gospodarczej jest jawna i dane
    osobowe w niej zawarte nie podlegają przepisom ustawy z dnia 29 sierpnia
    1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 i
    Nr 153, poz. 1271).

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 8. Data: 2006-09-04 11:51:43
    Od: m...@g...com

    mr.all wrote:

> [...]
    > USTAWA z dnia 14 lutego 2003 r. o udostępnianiu informacji gospodarczych.
    > USTAWA z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.

    Ale IMHO może w ogłoszeniu napisać że poszukuje osób które tenże osobnik
    TAKŻE naraził na straty poprzez przjęcie pieniędzy i niewykonanie zlecenia,
    wystawianie faktur VAT mimo faktu że płatnikiem VAT nie jest.

    p. m.

  • 9. Data: 2006-09-04 12:08:10
    Od: Marsjusz <m...@o...pl>

    m...@g...com napisał(a):

> [...]
    > TAKŻE naraził na straty poprzez przjęcie pieniędzy i niewykonanie zlecenia,
    > wystawianie faktur VAT mimo faktu że płatnikiem VAT nie jest.

    A właśnie,

    czy w zwiazku z tym, ze np. odezwą sie do mnie inne osoby i wyrażą chęc
    dochodzenia swoich praw,
    mozna zlożyć do prokuratury doniesienie o popełnieniu przestępstwa np.
    wyłudzenie lub oszustwo ??

    mimo ze ja zlozylem pozew cywilny i prawie mam wyrok.

    czy w gre wchodzą tylko pozwy cywilne od każdej poszkodowanej osoby.

    I jeszcze jedno pytanie,
    gość pracuje na czarno lub pobiera wynagrodzenie do łapy,
    to ułatwia mu unikanie komornika

    Czy można zlożyć doniesienie do prokuratury ze celowo unika
    odpowiedzialności ??
    , bo utrzymuje rodzine (mieszka z konkubiną i swoimi dziećmi), zarabia
    pieniądze, a ukrywa dochody.

    Pozdr.
    Marsjusz

  • 10. Data: 2006-09-04 17:53:53
    Od: "Cezarys" <c...@g...tam.pl>

    Użytkownik "Marsjusz" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > odpowiedzialności ??
    > , bo utrzymuje rodzine (mieszka z konkubiną i swoimi dziećmi), zarabia

    A Urząd Skarbowy poinformowałeś? (dw. Prokuratura?)
    CEzarys