  • 11. Data: 2012-02-14 12:18:27
    Temat: Re: Ocena potencjalu i badanie kompetencji
    Od: <news>

    Użytkownik "Adam Klobukowski" napisał:
    > Pracodawca nie ma obowiązku nikogo trzymać na siłę i ma
    > prawo oceniać swoich pracowników. Na podstawie tej oceny
    > ma prawo podjąć decyzje takie a nie inne.

    więc dlaczego tego potrafi zrobić w pracy w ramach obowiązków pracownika?
    może jeszcze pracodawca ma prawo badać wielkość penisów swoich pracowników
    aby na ich podstawie oceniać ich przydatność?
    no tak, takich mamy "pracodawców" więc co się dziwić.

  • 12. Data: 2012-02-14 12:25:02
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-02-14, <news> <news> wrote:

    [...]

    > więc dlaczego tego potrafi zrobić w pracy w ramach obowiązków pracownika?

    A gdzie wyczytałeś, że odbędzie się to poza godzinami pracy?
    I gdzie wyczytałeś, że pracownik będzie robił coś poza zakresem
    jego obowiązków?

    [... ciach żale ...]

    Już na drugiej grupie się niemerytorycznie żalisz.
    Proponuję byś nie przenosił własnych problemów i projekcji na ogół.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 13. Data: 2012-02-14 13:40:35
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-02-14, <news> <news> wrote:

    [...]

    > jedynym badaniom jakie pracodawca ma PRAWO poddać pracownika to są badania
    > zdrowotne w zakresie związanym ze swoją pracą (czytaj KP jeśli potrafisz),

    Ja widzę, że takie badania ma OBOWIĄZEK przeprowadzić.

    > natomiast badania "jakiegoś" niezidentyfikowanego "potencjału" nie ma prawa,
    > zwłaszcza że takie czynności nie wchodzą w zakres obowiązków pracownika,

    Podstawę prawną poproszę. Konkretny paragraf *zabraniający* przeprowadzać
    takich badań, a nie "poczytaj KP".

    > dobry prawnik mógłby to podciągnąć pod mobbing, lub dyskryminację w pracy i
    > w tym kierunku powinien zmierzać pytający, zrozumiałeś?

    Ależ ja rozumiem doskonale, tyle że bez argumentów natury prawnej,
    Twoje wynurzenia można potraktować w kategorii "własna opinia" tudzież
    "fantazja".

    > widzę że ty jesteś jedyny wszechwiedzący, zawsze mający rację i mogący
    > oceniać merytoryczność wypowiedzi innych,

    Ja po prostu czytam (i udzielam się) na wielu grupach.
    Zabronisz mi? :)

    > zwłaszcza że nie masz co robić i szpiegujesz innych po internecie,
    > to twoja praca?

    I jeszcze teoria spisku Ci się włącza. Jakże merytorycznie. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 14. Data: 2012-02-14 13:41:36
    Od: <news>

    Użytkownik "Wojciech Bancer" napisał:
> [...]

    > i projekcji na ogół.

    widzę że ty jesteś jedyny wszechwiedzący, zawsze mający rację i mogący
    oceniać merytoryczność wypowiedzi innych, zwłaszcza że nie masz co robić i
    szpiegujesz innych po internecie, to twoja praca?

  • 15. Data: 2012-02-14 16:11:39
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    ktoś wrote:

    > jak pracownik sobie radzi w pracy ze stresem to widać w pracy po
    > efektach jego pracy, nie widzę podstaw do jakichś wydumanych badań w
    > tym zakresie.

    Dlatego właśnie jesteś pracownikiem, a nie pracodawcą...
    Tego typu badania mogą być istotne, np. w obliczu planów firmy, jakieś
    łączenia się firm, czy ew. rozważany awans pracownika.

    Lub po prostu chęć poprawy jakichś wadliwie funkcjonujących procesów i
    próba ustalenia kto jest tym najsłabszym ogniwem.

    > widocznie ci "pracodawcy" znaleźli sobie nowy sposób
    > na tanie pozbywanie się pracowników, czyli "jakieś" badania które to
    > "jakoś" pokazują że pracownik się nie nadaje i narusza "jakiś" punkt
    > regulaminu.

    Badania mogą pokazać, że pracownik się po prostu nie nadaje. I tyle.
    Albo moga pokazać kogo można awansować, a dla kogo obecne stanowisko to
    szczyt możliwości.
    Albo, jak to bywa najczęściej, pokażą słabe punkty i pracodawca będzie
    wiedział na co położyć nacisk przy szkoleniach.

    > w wojsku sprawność uzyskuje się ćwiczeniami, nie myślałeś chyba że ci
    > pracownicy siedzę cały czas i nic nie robią i cały czas maja
    > zachowywać sprawność, którą trzeba badać?

    To jak zachowują sprawność to ich sprawa. Pracodawca nie kontroluje czy
    ćwiczą, trenują itp.
    Natomiast raz w roku sprawdza czy nie skapcanieli.

    Tak samo przy kadrze zarządzającej. Poczytaj jak się wypalają
    pracownicy, jak spada motywacja itp, tony tego napisano już.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 16. Data: 2012-02-14 16:17:28
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    <news> wrote:

> [...]
    > zakres obowiązków pracownika, dobry prawnik mógłby to podciągnąć pod
    > mobbing, lub dyskryminację w pracy i w tym kierunku powinien zmierzać

    Brednie.
    Badanie zdolności podejmowania decyzji w stresie, umiejętności
    szybkiego delegowania obowiązków, organizacji i podziału pracy itd. to
    jest zwyczajne badanie KOMPETENCJI pracownika.

    To NIE jest badanie psychiatryczne.

    Jak chcesz kogoś przyjąć do pracy, czy po jakims czasie aklimatyzacji
    sprawdzić czy się nadaje - masz jak najbardziej prawo przeprowadzić
    testy.

    Jak przyjmujesz kogoś na stanowisko nauczyciela, to nie sprawdzisz czy
    potrafi uczyć albo czy potrafi sobie poradzić z grupą rozwydrzonych
    nastoli?

    Przyjmiesz kasjerkę bez sprawdzenia czy potrafi dodać 2+2?

    --
    Pozdro
    Massai

  • 17. Data: 2012-02-15 13:38:40
    Od: "news" <newz>

    Użytkownik "Wojciech Bancer" napisał:
    > Podstawę prawną poproszę. Konkretny paragraf *zabraniający*
    > przeprowadzać takich badań, a nie "poczytaj KP".

    wysil się trochę i poczytaj wreszcie ten KP, tam masz podane dokładnie co
    pracownik ma obowiązek robić w pracy (rozdział obowiązki pracownika),
    podpowiem tylko że jeśli owe testy czy coś nie należą do obowiązków
    pracownika w tej pracy to pracownik powinien to zlać ciepłym moczem.

    > Ja po prostu czytam (i udzielam się) na wielu grupach.
    > Zabronisz mi? :)

    ciekawe skąd masz tyle czasu na takie szczegółowe czytanie tych grup?
    pewnie stąd że twoja praca na tym polega, prawda kapusiu?

  • 18. Data: 2012-02-15 13:43:27
    Od: "news" <newz>

    Użytkownik "Massai" napisał:
    > Jak chcesz kogoś przyjąć do pracy, czy po jakims czasie
    > aklimatyzacji sprawdzić czy się nadaje - masz jak najbardziej
    > prawo przeprowadzić testy.

    po jakości wykonywanej pracy widać najlepiej czy ten pracownik się na to
    stanowisko nadaje, jeśli ktoś twierdzi inaczej to jest baranem!

  • 19. Data: 2012-02-15 14:15:24
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 15 Feb 2012 14:43:27 +0100, news napisał(a):

    > po jakości wykonywanej pracy widać najlepiej czy ten pracownik się na to
    > stanowisko nadaje, jeśli ktoś twierdzi inaczej to jest baranem!

    Mimo wszystko wolałbym żeby leczył mnie lekarz, który zdawał egzaminy na
    studiach a potem LEP, niż żeby dyrektor szpitala dopiero na mnie
    sprawdzał jego przydatność do pracy.

  • 20. Data: 2012-02-15 14:40:16
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-02-15, news <newz> wrote:

    [...]

> [...]
    > podpowiem tylko że jeśli owe testy czy coś nie należą do obowiązków
    > pracownika w tej pracy to pracownik powinien to zlać ciepłym moczem.

    Podaj podstawę prawną. Jak nie rozumiesz co to znaczy podstawa prawna,
    to sprawdź w google.

    > ciekawe skąd masz tyle czasu na takie szczegółowe czytanie tych grup?
    > pewnie stąd że twoja praca na tym polega, prawda kapusiu?

    Nieprawda. Ale oczywiście pofantazjować sobie w tym temacie możesz :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl