  • Data: 2017-10-13 22:05:28
    Temat: Re: Obrona konieczna - granice. Ex zagajenie
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 13-10-17 o 17:43, J.F. pisze:

    > Ale przy zabojstwie, to chyba jednak z reguly aresztuja podejrzanego.
    > Ile znasz przypadkow, gdy zgromadzili caly material dowodowy i dopiero
    > aresztowali ?

    Gra małych liczb. W skali powiatu zabójstw mamy kilka w roku. I z mojego
    doświadczenia wynika, że albo sprawa jest oczywista i oczywiście
    zatrzymuje się sprawcę i występuje o areszt, albo nie wiadomo, kto jest
    sprawcą i nikt "na pałę" przypadkowych osób nie zatrzymuje. Ale mówimy o
    zabójstwie, a tu mamy jakieś "nieumyślne spowodowanie śmierci" co najwyżej.

    > Patrz na te sprawe Ewy Tylman - a ilu prawnikow mowilo glosno, ze to
    > chyba za wczesnie, bo dowody za slabe ? Nie ma u nas takiej swiadomosci?

    Nie znam akt sprawy Ewy Tylman. Temu, co wypisują dziennikarze z zasady
    nie wierzę. Nie wiem, na czym opierano się podczas aresztowania i
    trudno, bym zajmował tu jakiekolwiek stanowisko. Ale nadal uważam, że
    trzeba bardzo z takimi zatrzymaniami uważać. Aresztowanie jest środkiem
    zapobiegawczym, nie zaś karą. I co, sądzisz, ze realne było zagrożenie,
    że Poseł nagle ucieknie do lasu i będzie się ukrywał przed organami
    ścigania? Świadków i tak nie było, to jak miał wpływać na ich zeznania?
    Wpływać na biegłych mógł i z aresztu przez adwokata, o ile by w ogóle
    brać pod uwagę taką ewentualność. No to jaki sens go aresztować?

    > W sprawie Papały to ilu bylo podejrzanych?
    >
    > Albo to zaginiecie dziewczyny w Sopocie ... co by policjanci zrobili,
    > jakby znalezli "mezczyzne z recznikiem" ?
    > Bo wiele razy mowili, ze chca go znalezc :-)

    Pewnie przesłuchali z pouczeniem o treści art. 183 kpk.

    > Tylko o takich sprawach to sie dowadujemy jak sa odpowiednio medialne.

    No właśnie.

    > https://prawo.money.pl/aktualnosci/wiadomosci/artyku
    l/kosztowne;tymczasowe;aresztowanie,250,0,312314.htm
    > A jak bylo w nastepnych latach ?
    > http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,44425,17061703,Sk
    ad_te_rozne_zadoscuczynienia_za_niesluszna_odsiadke_
    .html
    > https://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/prawie-mil
    ion-zlotych-odszkodowania-dla-adwokata,650381.html
    > i znow rowni i rowniejsi

    Masz pretensje, że tam normalnie do tego podeszli, a nie popełniali błędu?