  • 1. Data: 2009-12-10 14:37:10
    Temat: Obowiązek naprawienia szkody
    Od: "Arek" <a...@o...pl>

    witam,
    czy Art. 415 KC "Kto z winy swej wyrządził drugiemu szkodę, obowiązany jest
    do jej naprawienia" dotyczy również np. odpowiedzialności pełnoletniego
    ucznia za zniszczenie mienia szkoły?

    --
    Arek

  • 2. Data: 2009-12-10 14:47:40
    Temat: Re: Obowiązek naprawienia szkody
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Arek pisze:
> [...]
    > jest do jej naprawienia" dotyczy również np. odpowiedzialności
    > pełnoletniego ucznia za zniszczenie mienia szkoły?

    Tak

  • 3. Data: 2009-12-10 14:57:47
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2009-12-10 15:37, Arek pisze:

    > czy Art. 415 KC "Kto z winy swej wyrządził drugiemu szkodę, obowiązany
    > jest do jej naprawienia" dotyczy również np. odpowiedzialności
    > pełnoletniego ucznia za zniszczenie mienia szkoły?

    A skąd wątpliwość?

    --
    @2009 Johnson

  • 4. Data: 2009-12-10 19:23:50
    Od: "Arek" <a...@o...pl>

    > A skąd wątpliwość?
    >
    > --
    Ze zwrotu "drugiemu" - myślałem, że chodzi o osobę fizyczną.

    --
    Arek

  • 5. Data: 2009-12-11 05:04:26
    Od: stern <s...@n...pl>

    Arek pisze:

    > Ze zwrotu "drugiemu" - myślałem, że chodzi o osobę fizyczną.

    że też nikt do tej pory nie zwrócił uwagi na ten męski seksizm w tym
    przepisie.

  • 6. Data: 2009-12-11 17:04:34
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Roman Rumpel" <r...@s...gazeta.pl> wrote

    > Tak

    a co dla ucznia niepełnoletniego?

  • 7. Data: 2009-12-11 17:19:12
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:
    > "Roman Rumpel" <r...@s...gazeta.pl> wrote

    > a co dla ucznia niepełnoletniego?

    A to już bardziej zagmatwane. W zależności od wieku i okoliczności
    towarzyszących może odpowiadać sam, mogą rodzice, a można wykazać, że
    szkoła sama sobie winna, bo niewystarczająco sprawowała pieczę w
    godzinach, kiedy winna zajmować się uczniem.