  • 1. Data: 2009-12-10 08:43:57
    Temat: biuro nieruchomości na użyczonej licencji JAK ?
    Od: l...@v...pl

    Ma ktoś może z Was wzór takiej umowy, na bazie której następuje uzyczenie
    licencji firmie zewnętrznej w zakresie obrotu nieruchomościami, będe bardzo
    wdzięczny. Chodzi mi o wzór jako bazę wyjściową.

    ds

  • 2. Data: 2009-12-10 11:26:04
    Od: ąćęłńóśźż <j...@g...pl>

    Są dwie teorie: jedna że się da, druga, że się nie da (musi być "osobiście" wg
    UOGN).
    JaC

  • 3. Data: 2009-12-10 19:06:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Są dwie teorie: jedna że się da, druga, że się nie da (musi być
    > "osobiście" wg UOGN).

    Jaki sens miałoby przyznawanie licencji, skoro można by było ją sobie
    użyczać?

  • 4. Data: 2009-12-10 21:55:09
    Od: ąćęłńóśźż <j...@g...pl>

    Przyznawanie w Polsce licencji pośrednikom sensu nie ma, ale skoro można było parę
    baniek (po naszemu: milionów złotych) wyciągnąć
    z obowiązkowych kursów, obowiązkowych praktyk i z egzaminowania.....
    JaC

    -----

  • 5. Data: 2009-12-11 06:46:43
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Thu, 10 Dec 2009 20:06:50 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Jaki sens miałoby przyznawanie licencji, skoro można by było ją sobie
    > użyczać?

    wogóle regulowanie rynku pośrednictwa nieruchomościami moim zdaniem jest
    bez sensu, ale wiadomo o co chodzi... to temat na pl.soc.polityka

    przecież to najwyklejsza działalność gospodarcza i praktycznie pośrednik za
    nic nie odpowiada prawnie, a to co pośrednik robi w imieniu jednego czy
    drugiego klienta (sprawdzanie w księgach, rejestrach itd) to tylko o nim
    samym świadczy i na tej rzetelności po prostu zdobywa renomę.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    Antyki http://foto.3mam.net/antyki/antyki_4.php

  • 6. Data: 2009-12-14 09:13:40
    Od: l...@v...pl

    Czyli jest albo czarne albo białe ?
    Albo mam licencję i działam na "legalu", albo jej nie mam i ryzykuję
    postępowaniem i wykroczeniem ?

    Czy są jakieś odcienie szarości?
    - zatrudnienie licencjonowanego pracownika / zleceniobiorcy ?
    - inna forma skorzystania z jego licencji ?

    Oczywiście wszystko w ramach prowadzonej dziął.gospod.

  • 7. Data: 2009-12-14 09:57:22
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-12-2009 o 20:06:50 Robert Tomasik <r...@g...pl>
    napisał(a):

    > Użytkownik "ąćęłńóśźż" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Jaki sens miałoby przyznawanie licencji, skoro można by było ją sobie
    > użyczać?

    Bardzo prosty - "kasa, misiu kasa", jak to zwykł mówić były szkoleniowiec
    Janusz W.

    A przykładów licencji które można użyczać też jest całkiem sporo.

    --
    Tomek

  • 8. Data: 2009-12-14 10:00:40
    Od: l...@v...pl

    > A przykładów licencji które można użyczać też jest całkiem sporo.

    Panie Tomku, czyli jak to de facto można legalnie uzyczyć czy nie i na czym
    faktycznie to polega, może jakiś wzór umowy gdzieś wygoglowałeś - mnie się nie
    udało.

  • 9. Data: 2009-12-14 10:30:13
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 14-12-2009 o 11:00:40 <l...@v...pl> napisał(a):

> [...]
    > czym
    > faktycznie to polega, może jakiś wzór umowy gdzieś wygoglowałeś - mnie

    Źle mnie zrozumiałeś - odniosłem się tylko do stwierdzenia
    że "użyczalne" licencje nie mają racji bytu.

    --
    Tomek

  • 10. Data: 2009-12-16 08:04:11
    Temat: forma zatrudnienia licencjonowanego "pracownika"
    Od: l...@v...pl

    Załóżmy, ze jestem podmiotem gospodarczym "jdg" i chce zatrudnić "pracownika"
    posiadającego licencję pośrednika ds. obrotu nieruchomościami, czy taka forma
    współpracy może zostać oparta o umowę o dzieło ? czy jedynie um.o prace wchodzi
    tutaj w grę, nie znalazłem nic w ust.o ograniczeniach w ww. zakresie.

    ds