  • 711. Data: 2013-04-26 07:06:59
    Temat: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 25.04.2013 Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> napisał/a:

    > No np. montaż kuchenki gazowej wykonuje wyłącznie uprawniony do tego
    > fachowiec z uprawnieniami państwowymi. I bardzo dobrze.

    A ja, jak zmieniałem kuchenkę po zakupie mieszkania, kupiłem sobie
    w hydraulicznym węża i podłączyłem sam. Zrobiłem próbę pianową-
    szczelne. Leć donieś gdzie trzeba :-)

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)
    Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

  • 712. Data: 2013-04-26 07:18:38
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 25.04.2013 Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> napisał/a:

    > wg niektórych. Ja np. jestem kreacjonistą i zwolennikiem dosłownego
    > traktowania opisu aktu stworzenia. Choć nie upieram się przy tym usilnie
    > i przyjmuję iż być może Księga Rodzaju jest tylko literacką formą
    > przekazania pewnych prawd wiary i same niuanse opisowe nie są historyczne.

    Poważnie, dopuszczasz do siebie myśl, że jest to dosłowny opis
    wydarzeń? Uważasz, że Ziemia ma 4 tysiące lat, a geologia to dzieło
    szatana? Węgiel nie powstał z widłaków i paproci okresu karbońskiego
    ery mezozoicznej, tylko spreparował go Jahwe? Sądzisz, że mit
    o Noem i jego arce ma w sobie choć cień prawdopodobieństwa?

    Jeśli tak, to szczerze Ci współczuję.

  • 713. Data: 2013-04-26 07:25:01
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 25.04.2013 Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> napisał/a:

    > Nie jest to kluczowy element wiary, jest to rzecz niepotrzebna do
    > zbawienia, wiec myślę, że czas na rozważanie tego będzie gdy już oddasz

    Poważnie masz takie braki w znajomości własnej mitologii?
    http://www.teologia.pl/m_k/zag06-1b.htm#1

    > Bo Biblia o tym mówi.

    Jasne, czysta logika. I dodaj jeszcze, że Biblia jest prawdziwa,
    bo Biblia o tym mówi.

    > Tak. Byli to wrogowie Boga i Bóg się z nimi rozprawił i to jest dobre,
    > bo Bóg jest dobry z definicji, bo wzorcem dobroci jest Bóg.

    Czyli wlatywanie samolotami w budynki jest dobre, bo to byli
    wrogowie Boga i Bóg się z nimi rozprawił.

    A Twoją Uniwersalną Moralność można sprowadzić generalnie
    do prostych żołnierskich słów "Słuchaj księdza" (jako że on wie
    najlepiej, co Jahwe chciał przekazać).

  • 714. Data: 2013-04-26 07:28:45
    Temat: Re: zakaz bzykania Re: OT
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 25.04.2013 Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał/a:

    > Dziwne, we mnie nadal faceci-geje budzą obrzydzenie... ale podobnie
    > obrzydzenie budzą we mnie jedzący flaczki i inne podroby ;)

    No, trzeba by sprawdzić, czy nie są zakazane przez Jahwe.
    Bo na przykład takie krewetki czy kaszanka są na indeksie.

    Ciekawe, czy choć 1 na 1000 ludzi mieniących się chrześcijanami
    i marudzących, że "słowo Boże jest wieczne i niezmienne" o tym wie
    i tego przestrzega :-)

  • 715. Data: 2013-04-26 07:46:01
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 26.04.2013 07:18, Dominik & Co pisze:

    > Poważnie, dopuszczasz do siebie myśl, że jest to dosłowny opis
    > wydarzeń?

    Mhm.

    > Uważasz, że Ziemia ma 4 tysiące lat, a geologia to dzieło
    > szatana?

    A gdzie tak napisano w Biblii? Nie twierdzę, że nie, studiuję ja od
    pewnego czasu, ale nie twierdzę, że znam na pamięć wszystkie księgi.

    >Węgiel nie powstał z widłaków i paproci okresu karbońskiego
    > ery mezozoicznej, tylko spreparował go Jahwe?

    Nie mam zdania, bo nie wiem co Biblia mówi na ten temat.

    > Sądzisz, że mit
    > o Noem i jego arce ma w sobie choć cień prawdopodobieństwa?

    Mhm. Ba! Oglądałem na Discovery program w którym naukowcy to badali po
    ziemsku i naukowcowemu i wyszło im, że było takie zdarzenie w
    prehistorii, gdy wody z morza Śródziemnego przedarły się przez ląd i tak
    powstało Morze Martwe. Oczywiście takie zdarzenie mogło być odebrane
    jako zalanie całego świata, bo zauważ, że oni znali tylko tamten świat.
    Więc ich świat zatonął, a uratował się tylko Noe, któremu Bóg nakazał
    budowanie łodzi.

    Są też inne hipotezy.

    Przy czym, jest to sposób naukowców, bo naukowcom się wydaje, że
    niemożliwe jest zalanie całej Ziemi, ale przecież dla Boga nie ma
    rzeczy niemożliwych. Krytyka możliwości zalania całej Ziemi wynika z
    prób wpasowania Boga do roli czarodzieja, który coś tam może wywołać,
    ale już zrobić czegoś sprzecznego z fizyką czy naturą (które są przecież
    Jego dziełem) już nie. I niestety sporo chrześcijan daje się omamić
    takim podejściem.

    Tak jak już pisałem, znaczenie Księgi Rodzaju dla wierzącego jest jako
    nauka o Bogu a nie jako podręcznik historyczny. Możliwe więc, że należy
    ją traktować symbolicznie. Wolę jednak nie wchodzić w rozważania
    symboliczności, bo niestety szatan ciągnie ten temat dalej i kolejne
    księgi czy ich fragmenty się obala, że to niby symbol, że to niby ludzka
    naleciałość... Wolę omyłkowo nawet być kreacjonistą, bo to adiafora niż
    omyłkowo zdyskredytować jakąś ważną rzecz.

    Całe Pismo przez Boga jest natchnione i pożyteczne do nauki, do
    wykrywania błędów, do poprawy, do wychowania w sprawiedliwości, aby
    człowiek Boży był doskonały, do wszelkiego dobrego dzieła przygotowany.
    (2 List do Tymoteusza 3:16)

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 716. Data: 2013-04-26 08:05:00
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 26.04.2013 07:25, Dominik & Co pisze:
    > Poważnie masz takie braki w znajomości własnej mitologii?
    > http://www.teologia.pl/m_k/zag06-1b.htm#1

    Po pierwsze: Nie wiem, nie mam własnej mitologii. Jestem chrześcijaninem.

    Po drugie: dyskusja o niuansach teologicznych swojej wiary z jej
    przeciwnikiem jest bez sensu. Zacznijmy od tego, że zacytowany przez
    ciebie tekst wyraża teologiczne stanowisko tylko części świata
    chrześcijańskiego. Poza tym, nie pisze tu nic, że polanie wodą i
    zaklęcia są konieczne do tego, żeby ,,Jahwe przestał się dąsać''[1].

    [1] jak szef powie ,,jak chcesz premię to musisz umyć łazienkę po
    poprzedniej zmianie'' to powiesz, że szef ma ci za złe co zrobili twoi
    poprzednicy, a żeby przestał się dąsać musisz polać wodą podłogę
    łazienki i wypowiedzieć kilka zaklęć?

    > Jasne, czysta logika.

    No. Biblia jest podręcznikiem dla chrześcijanina. Słowo Boże wytycza
    moralność, etykę itp. I nie widzę w tym niczego nielogicznego. Tak jak
    podręcznik psychiatrii wytycza zasady psychiatrii. I jest opis
    psychopaty a następnie opisane że to choroba. I psychiatra na tej
    podstawie twierdzi, że takie zachowanie jest chorobowe. I tu tak samo.
    Są nie tylko ogólne nauki, ale są też opisy zachowań, wśród których i
    owszem, są zachowania ,,chorobowe''.

    Nie widzę tu niczego nielogicznego.

    > I dodaj jeszcze, że Biblia jest prawdziwa,
    > bo Biblia o tym mówi.

    Nie. Bo tak mówi wiara. Jak każda. Podobnie jest z tzw. nauką. Jest
    prawdziwa, bo mówi że jest prawdziwa i pozostaje wierzyć albo nie w
    stosowane przez nią techniki, gdyż znajdując się wewnątrz układu nie
    jesteśmy w stanie tego obiektywnie ocenić.

    > Czyli wlatywanie samolotami w budynki jest dobre, bo to byli
    > wrogowie Boga i Bóg się z nimi rozprawił.

    Nie wiem o której księdze Biblii mówisz. Ale jeśli jest taka, to owszem.

    > A Twoją Uniwersalną Moralność można sprowadzić generalnie
    > do prostych żołnierskich słów "Słuchaj księdza" (jako że on wie
    > najlepiej, co Jahwe chciał przekazać).

    Bynajmniej. Ksiądz może się mylić. Nadrzędnym źródłem prawdy jest Słowo
    Boże. Oczywiście, tak jak z innymi aspektami życia, nie każdy jest w
    stanie być teologiem. Podstawowe i potrzebne do Zbawienia i właściwego
    chrześcijańskiego życia prawdy są dostępne dla większości ludzi (choć
    różne intelektualnie są jednostki), ale generalnie zadanie księdza czy
    czy szerzej duszpasterza/pastora (bo tytuł księdza jest tylko w części
    chrześcijaństwa używany) jest studiowanie Pisma, prowadzenie i
    organizowanie życia religijnego i nauczanie wg swojej najlepszej wiedzy
    o rzeczach zarówno podstawowych jak i niuansach. Tak już na tym świecie
    jest, że ludzie specjalizują się w różnych dziedzinach i mają różne
    zadania.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 717. Data: 2013-04-26 08:08:55
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 26.04.2013 07:28, Dominik & Co pisze:

> [...]
    >
    > Ciekawe, czy choć 1 na 1000 ludzi mieniących się chrześcijanami
    > i marudzących, że "słowo Boże jest wieczne i niezmienne" o tym wie

    Nie ma potrzeby przestrzegania, bo Bóg zniósł te zakazy w późniejszym
    okresie.

    http://www.biblia.info.pl/cgi-bin/biblia.cgi?dz10:10
    -16/tbw

    Potem poczuł głód i chciał jeść; gdy zaś oni przyrządzali posiłek,
    przyszło nań zachwycenie i ujrzał otwarte niebo i zstępujący jakiś
    przedmiot, jakby wielkie lniane płótno, opuszczane za cztery rogi ku
    ziemi; były w nim wszelkiego rodzaju czworonogi i płazy ziemi, i ptactwo
    niebieskie. I odezwał się do niego głos: Wstań, Piotrze, zabijaj i jedz!
    Piotr zaś rzekł: Przenigdy, Panie, bo jeszcze nigdy nie jadłem nic
    skalanego i nieczystego. A głos znowu po raz wtóry do niego: Co Bóg
    oczyścił, ty nie miej za skalane. A stało się to po trzykroć, po czym
    przedmiot został wzięty do nieba.

    (Dzieje Apost. 10:10-16)

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 718. Data: 2013-04-26 08:28:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.04.2013 07:06, Dominik & Co pisze:

    > A ja, jak zmieniałem kuchenkę po zakupie mieszkania, kupiłem sobie
    > w hydraulicznym węża i podłączyłem sam. Zrobiłem próbę pianową-
    > szczelne. Leć donieś gdzie trzeba :-)

    Jeśli zrobiłeś to dobrze, to OK. Problem z tymi, którym wydaje się, że
    potrafią to zrobić, a potem coś wybucha. Biorąc pod uwagę skalę problemu
    chyba jednak nie będę protestował przeciwko wymogowi montażu przez
    oficjalnego fachowca.

    Ale mi łatwo mówić - ja nie mam gazu ;)

  • 719. Data: 2013-04-26 08:30:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.04.2013 07:25, Dominik & Co pisze:

    > Jasne, czysta logika. I dodaj jeszcze, że Biblia jest prawdziwa,
    > bo Biblia o tym mówi.

    http://www.youtube.com/watch?v=uX-Aldx-LM0

    :D

  • 720. Data: 2013-04-26 08:38:44
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 26.04.2013 Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał/a:

    > Jeśli zrobiłeś to dobrze, to OK. Problem z tymi, którym wydaje się, że

    Nie no, bez jaj. Tu naprawdę nie ma co spieprzyć :-) A kontrola gazowa
    już nie raz łaziła i sprawdzała przyrządem- jest dobrze.