  • 531. Data: 2013-04-24 10:49:47
    Temat: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 24.04.2013 10:02, Dominik & Co pisze:
    > Bardzo blisko. To też było "dla dobra społeczeństwa".

    Nie. Krzywda jednostki nie jest dobrem społeczeństwa. Jest źle
    rozumianym dobrem, takim jakie lansuje Maruda (tworzenie kast,
    wartościowanie na übermenszów i motłoch itp.). To nie działania
    prospołeczne.

    > Na siłę, nawet jak tej "pomocy" nie chcą...

    Czasami tak. Jak ktoś jest chory, to czasami trzeba siłą leczyć, bo w
    swojej chorobie nie widzi problemu. I niejeden alkoholik, który katował
    rodzinę, niszczył swoje zdrowie itp. po przymusowym odwyku zaczynał
    doceniać to, że mu pomogli. Niejeden niedoszły samobójca, który został z
    jakiejś depresji choć częściowo wyleczony doceniał, że go chwilowo w
    kaftan bezpieczeństwa zamknęli.

    Poza tym, nawet jak nie docenił, to trzeba zadziałać, żeby już tej
    rodziny nie katował i pomóc mu wyjść z nałogu, choćby siłą.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 532. Data: 2013-04-24 10:51:38
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 24.04.2013 10:11, Andrzej Lawa pisze:
    > Dobrze tylko dla mafii.

    I dla tych, którzy zostali uchronieni.
    Np. ja niestety przez wiele lat paliłem (głupota, bo zacząłem za
    dziecka, jak fajki były dostępne), a nigdy nie ćpałem, bo nie miałem
    dostępu. Możliwe, że jakby obok fajek w kiosku sprzedawali marychę to
    bym spróbował. Może nawet teraz bym spróbował w jakimś momencie
    słabości. A tak, nie ma, to nie grozi.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 533. Data: 2013-04-24 10:52:24
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 24.04.2013 Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> napisał/a:

    > Można mieć zdanie i można widzieć wady, sam je widzę. Ale zamiast po
    > prostu żyć i cieszyć się tym, że dzięki twojej kasie ktoś biedny może
    > wyjść z choroby, narzekasz na wszystkie ustroje możliwe i działania.

    Kłamiesz. Nie narzekam na wszelkie (ani ustroje, ani działania).
    Mam też nadzieję, że może choć jednego niewolnika oświeci po przestawieniu
    kilku prostych faktów.

    Ale wybacz, nie będę się cieszył, że dzieki kasie, z której mnie
    okradziono menel będzie miał na flaszkę i lekarza za darmo.

    > Tym, że nigdzie nie ma tak jakbyś chciał, pokazuję ci też, że może masz
    > niedostosowane do realiów wymagania i po prostu będziesz zawsze
    > nieszczęśliwy z tego powodu? I może jakbyś te wymagania nieco
    > zmodyfikował, żyłoby ci się prościej?

    Ależ ja wiem, że podejmując pewne decyzje (choćby o zamieszkiwaniu
    w tym, czy innym miejscu) najczęściej trzeba pójść na jakiś kompromis.
    To, że zalety przeważają nad wadami nie oznacza, że wad nie należy
    wskazywać. Zamykanie na nie oczu nie czyni wcale człowieka szczęśliwszym.

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)
    Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

  • 534. Data: 2013-04-24 10:56:24
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 24.04.2013 10:43, Andrzej Lawa pisze:

    > Drogi ignorancie - szczepionka nie powoduje, że są zdrowsi. Powoduje
    > tylko że więcej przeżywa wczesne dzieciństwo.

    Przeżywa, bo mniej choruje czyli jest zdrowsze. CBDU

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 535. Data: 2013-04-24 10:58:28
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 24.04.2013 09:40, Dominik & Co pisze:

    > Sława swoją drogą.

    No tak, celebrytka...

    > Kasy.

    I co z niej, jak żyła w biedzie? Wśród chorych i umierających? Wciąż
    walcząc o nich?
    Na następne wcielenie odkładała?

    Mylisz Matkę Teresę z Tatą Grzybkiem.

    > Nawet w Polsce ostatnio raczono zauważyć, że jak ten
    > mit trochę poskrobać, to brud wyłazi. Na co główniejszych
    > portalach się pojawiło, nie czytałeś?

    Co główniejsze portale to pisują takie rzeczy, że człowiek w Motłoch
    Marudy zaczyna wierzyć. Ale nie w narodzie, a w dziennikarzach.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 536. Data: 2013-04-24 11:02:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.04.2013 10:13, Dominik & Co pisze:

    > Ależ to właśnie imć PAŚ pisze elaboraty o etyce i moralności.

    Ja tam wolę bardziej racjonalne podejście.

    Solipsystyczny kapitalizm NIE JEST racjonalny. Przynajmniej już nie -
    mamy na to zbyt zaawansowaną technikę. Potrzebny jest pewien kompromis
    pomiędzy "czystym" kapitalizmem, który prędzej czy później da nam
    patologiczne społeczeństwo na wzór Przestrzeńców czy (skrajny przykład)
    planety Indiotów*) z Dzienników Gwiazdowych (podróż 24), a państwem
    wspierającym nierobów i patologicznych dzieciorobów (co to potrafią się
    tylko mnożyć, a utrzymać dzieci już nie potrafią - jak jakiś bęcwał
    muzyk, co głosi ex cathedra brednie typu "postaraj się o dziecko, a Bóg
    zadba o jego utrzymanie"). W dodatku kompromis ciągle ewoluujący w miarę
    postępu technicznego.

    Pamiętaj, że priorytetowe jest dobro społeczeństwa jako takiego.
    Oczywiście nie wolno przy tym lekceważyć jednostki - należy zadbać, by
    wszystkie jej swobody były maksymalnie chronione, ale priorytetem jest
    społeczeństwo, cała ludzkość - gatunek.

    I wszelka "moralność" (i notabene w dużej mierze religijne nakazy i
    zakazy) są prostą konsekwencją tej zasady.

  • 537. Data: 2013-04-24 11:02:33
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 24.04.2013 10:42, hiki o! pisze:
    > Zeby bylo prosto i zeby nie placili podatkow wysokich i zusu.

    Przecie nie oni płacą, a ja.

    > A ty sie zgodziles.

    No, mogłem nie uczyć. Ale jaki to ma sens? Składki odkładałem, miałem
    wtedy etat, z którego szła składka, miałem wtedy DG, z której szła
    składka. Zgodnie z ustaleniem społecznym.

    Społeczeństwo ustaliło takie zasady, że wtedy już nie muszę z Umowy O
    Dzieło płacić składki, więc zgodnie z etyką społeczną postąpiłem zgodnie
    z prawem.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 538. Data: 2013-04-24 11:03:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.04.2013 10:14, krys pisze:

    > W hipokryzji.
    > Sam uniknę płacenia dla wspólnego dobra, ale ze składek hikiego i Marudy
    > skorzystam, bo ich stać.

    Nie skorzystałby, bo na samych umowach o dzieło nie miałby tego
    ubezpieczenia z NFZ.

  • 539. Data: 2013-04-24 11:06:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Ale tam pojechała poświęcając całe swoje życie na pomaganie potrzebującym.

    No nie do końca. Raczej napawała się cierpieniem w tych swoich
    umieralniach, które to cierpienie uważa za drogę do tego swojego boga. A
    gros wyżebranej kasy pakowała w ewangelizację. Nic w leczenie.

  • 540. Data: 2013-04-24 11:09:23
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 24.04.2013 10:52, Dominik & Co pisze:

    > Kłamiesz. Nie narzekam na wszelkie (ani ustroje, ani działania).

    No mówisz że nie ma miejsca na świecie gdzie by ci pasowało (cytat:
    ,,Jakby było takie (pomijąjąc kryteria wyboru), tobym po prostu wziął i
    pojechał.). Czyli nie pasują ci wszelkie dostępne na świecie.

    > Ale wybacz, nie będę się cieszył, że dzieki kasie, z której mnie
    > okradziono menel będzie miał na flaszkę i lekarza za darmo.

    Jasne, bo ja jestem menelem i motłochem.

> [...]
    > To, że zalety przeważają nad wadami nie oznacza, że wad nie należy
    > wskazywać. Zamykanie na nie oczu nie czyni wcale człowieka szczęśliwszym.

    Nie, lepiej się żołądkować i zejść na nerwicę, wrzody albo inne coś

    --
    Przemysław Adam Śmiejek