  • 481. Data: 2013-04-23 19:57:50
    Temat: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 23 Apr 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > No to czy się coś da technicznie wprowadzić nie zmienia oceny w rodzaju
    > ,,fajnie by było, jakby takie coś wprowadzić''.

    Już nie pamiętam kto to pisał, ale było w tym wątku: to ingerencja
    państwa "bo wszyscy płacimy" skutkuje sterowaniem.
    I teraz:

    > Aczkolwiek z tego co mi się
    > obiło o oczy, to w Holandii prowadzi się takie zmuszanie metodą
    > ,,ci co dojeżdżają rowerem do pracy dostają takie a nie inne
    > przywileje, a pozostali nie''.

    Niezależnie od dyskusyjności "nacisków", IMO to jest w miarę
    akceptowalne rozwiązanie - sprowadza się do nacisków właśnie,
    a nie do karania (jak np. za niezapięcie pasów).

    > Nie rozumiem, ja głosiłem tezy, że nie da się rowerem
    > w ogólności i musi być samochód?
    > Czy może że MI SIĘ NIE DA?

    Oj, to takie trudne do zauważenia, że u WSZYSTKICH którzy
    czegoś nie robią działa "niedasię"?

    > No jak nie stać kogoś na 5 minut dziennie

    E, to symylacja gimnastyki jest. Chyba.
    5 minut to kwalifikuje się na rozruch.
    Źle myślę?

    > Wiesz, z pomysłu ogólnego że ,,fajnie byłoby gdyby'', wszedłeś w dowolnie
    > przez ciebie urojone (no bo brak jest przecież opracowanych zasad takiego
    > pomysłu, a już te zasady dyskutujesz!) aspekty.

    Po prostu widzę jak działają takie mechanizmy w innych miejscach.
    Prawdą jest, że większość obserwowanych przypadków sprowadza się
    do kija, nie do marchewki.

    > Oczywiście technicznie wprowadzenie takiej gimnastyki porannej jako
    > obowiązkowej nie jest łatwe i sensownie realizowalne wg mnie. Aczkolwiek
    > pomarzyć, że sama idea nie byłaby taka głupia, można.

    Idea sama z siebie raczej nie chce działać :(

    > No jak widać bardziej u Liwiusza czy Dominików. To oni głoszą etykę pełnej
    > wolności nawet jak dane działania są korzystne.

    Ale to nie oni powiadali, że się nie gimnastykowali, o czym
    było w temacie. I powiem Ci, co Cię pewnie nie zdziwi, że
    "gimnastyka luzem" u mnie też niezbyt działa.
    Dlatego przyczepiłem się tego roweru :>
    (tak, to miało być dwuznaczne)

    pzdr, Gotfryd

  • 482. Data: 2013-04-24 07:24:17
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 23.04.2013 Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> napisał/a:

    > W Polsce mamy ustrój kapitalistyczny w rozumieniu ustroju całego
    > Państwa, ale prowadzone są działania socjalne, czyli prospołeczne,

    Że jak? Konstytucję czytałeś? RP urzeczywistnia ideę
    "sprawiedliwości społecznej", czyli jest socjalistyczna.
    A że istnieją pewne mechanizmy kapitalistyczne? Za PRL też były.

    > prowspólnotowe. Jak słowem socjalizm określasz to, co było za PRL, to
    > owszem, całościowo nie było działaniem na rzecz społeczeństwa.

    Jak to nie? Program partii programem narodu, działamy na rzecz
    powszechnej szczęśliwości itp. Idee zawsze są piękne.

    > Ale to mówisz o gospodarce odgórnie sterowanej oraz o likwidacji sektora
    > prywatnego. Gospodarka to jedno, a działania prospołeczne to drugie.

    Nie, mówię o socjaliźmie, czyli prawie do cudzego dochodu.
    Nie o solidarnej zrzucie na wspólne sprawy (np. wojsko czy administrację).

    > Czysty i wyrachowany kapitalista w postaci dużej korporacji (a więc
    > osoby prawnej, bez uczyć, zombie) sam nieraz prowadzi działalność

    O nie, "czysty kapitalizm" to jest _właściciel_. Nie "właściciel"
    w postaci akcjonariuszy, mających taki wpływ na zarząd i radę
    nadzorczą, jak Ty na rząd. Tak tylko gwoli ścisłości.

    > prospołeczną (zakładowe przedszkola, żłobki, pakiety medyczne,
    > korporacyjne pikniki rekreacyjne, korporacyjne zawody sportowe etc).

    No i?
    Czy ja gdzieś piszę, że działania dla innych są złe?
    Pomaganie innym, dobroczynność jest zła?

    Ja tylko stwierdzam, że dobroczynność _pod przymusem_ nie jest
    już dobroczynnością. "Dawaj na biednych albo do pierdla" nie jest
    żadną dobroczynnością, jest nieetyczne, czy to na gruncie etyki
    chrześcijańskiej (tu niestety nie dam głowy, w chrześcijaństwie
    np. odpowiedzialność zbiorowa jest cacy) jak i świeckiej.

    > Bowiem rozwój i zdrowie społeczeństwa jest na rękę każdemu.

    Tak, bo człowiek jest zwierzęciem stadnym. Dlatego ten Twój wredny
    okrutny kapitalista nie zeżre zarobionych pieniędzy, tylko je wyda
    (i dzięki temu inni też zarobią i mogą się wzbogacić) a część na
    pewno też przeznaczy na pomoc biedniejszym (ale tym, których
    on uważa za wartych tego). Kapitalizm nie jest żadnym współczesnym
    wymysłem, jest naturalną konsekwencją podziału pracy i metodą
    wymieniania się jej owocami.

    > ale nawet w kastowym społeczeństwie w Indiach, gdzie nierówność
    > społeczna jest wpisana w rdzeń społeczeństwa, pojawiają się osoby takie
    > jak Matka Teresa.

    No. Czyli robiące karierę na "pomaganiu" innym.
    Wypisz, wymaluj urzędnicy NFZ :-)

    > Bo ludzie, w swojej masie, nie potrafią patrzeć bezczynnie na
    > umierających bliźnich, którym da się pomóc. Jednostki takie jak ty czy
    > Liwiusz na szczęście nie są wzorcem etyki.

    Jeśli nie rozumiesz, że bycie etycznym pod przymusem to żadna etyka,
    to niestety nigdy się nie dogadamy. Bo piszesz elaboraty na temat
    "troszcz się o innych" zręcznie pomijając najistotniejsze "przymusowo".

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)
    Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

  • 483. Data: 2013-04-24 07:30:07
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 23.04.2013 Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> napisał/a:

    > samodzielnie. I widzę to także po wielu osobach otaczających mnie. I tak
    > se myślę, że może i taka gimnastyka poranna przymusowa by wywołała
    > oburzenie wolnościowe, ale nie powiem, korzystna dla zdrowia by była.

    Momento: nie masz żadnego odruchu niezgody na _przymuszanie_ ludzi
    do jakichś tam działań, byleby były "obiektywnie korzystne"?

    Przymusowa gimnastyka, bezwzględny zakaz palenia (jest obiektywnie
    szkodliwe dla zdrowia), zakaz sportów ekstremalnych czy inne
    tego rodzaju?

    Powiedz, że żartujesz, proszę.
    Bo to uwielbienie dla totalitaryzmu jest przerażające.

  • 484. Data: 2013-04-24 07:59:14
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 23.04.2013 Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> napisał/a:

    > No to nie jest chyba takie proste, bo są różne unijne ustalenia, że np.
    > ciebie w Czechach będą leczyć tylko wyślą rachunek do NFZ. Nie wiem też
    > jak się ma sprawa z Ukraincem, co pracuje i odprowadza składki w Polsce,
    > czy dostaje PESEL.

    Postępowanie z "nieobywatelami" jest zawsze do ustalenia.

    > Możesz pracować na Umowę o Dzieło, wtedy będziesz nieubezpieczony w NFZ.

    Specyfika mojej pracy nie pozwala na tworzenie dzieł.
    Tak, wiem, mogę zmienić zawód.

    > Możesz w sumie też wyemigrować do USA. Tam jest pełna wolność.

    Nie jest. Zwłaszcza odkąd rządzi Czarny Czerwony.

    > pamięci mogę powiedzieć Coloumbine, Virginia Tech, Newport. A jakbym się
    > wszukał, to jeszcze kilka, bez śledzenia na bieżąco lokalnych problemów.

    Poszukaj jeszcze z takiej Szwajcarii, gdzie też broń mają w każdym domu.

    > nie życzę ci, ale naprawdę chciałbym się przekonać, jakbyś się sprawdził

    Niestety "chwilowo" nie mogę się sprawdzić, tj. kopnąć w dupę NFZ.

  • 485. Data: 2013-04-24 08:09:49
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-04-24 07:24, Dominik & Co pisze:
> [...]

    Matka Teresa była chyba z Albanii albo inszej BJRM, więc nie
    wypączkowała z kastowego indyjskiego społeczeństwa.
    Podejrzewam (bo nie mam wiedzy socjologicznej, antropologicznej itp), że
    w kastowym społeczeństwie hinduistycznym dominuje przekonanie, że skoro
    ktoś umiera z głodu, to widocznie tak ma być i nie ma co się wpieprzać w
    boskie plany.
    Nawiasem mówiąc - ciekawym, czy mają tam zasiłki dla bezrobotnych, czy
    inne namiastki NFZ.

    > No. Czyli robiące karierę na "pomaganiu" innym.
    > Wypisz, wymaluj urzędnicy NFZ :-)

    No wiesz co... Przeginasz!
    Jakąż-to karierę zrobiła MT? Że została błogosławioną?
    Czego się dorobiła?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 486. Data: 2013-04-24 08:15:25
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-04-24 07:30, Dominik & Co pisze:

> [...]
    >
    > Przymusowa gimnastyka, bezwzględny zakaz palenia (jest obiektywnie
    > szkodliwe dla zdrowia), zakaz sportów ekstremalnych czy inne

    No-bo w państwie socjalistycznym obywatel jest własnością państwa i nie
    można pozwolić na to, aby lekkomyślnie marnował, uszkadzał, czy w inny
    sposób niszczył swoje "moce wytwórcze", tak bardzo potrzebne społeczeństwu.
    Trzeba bydło uwiązać na postronku, żeby nie polazło w szkodę albo nie
    wpadło do rzeki.

    > Powiedz, że żartujesz, proszę.
    > Bo to uwielbienie dla totalitaryzmu jest przerażające.

    ... na moje oko, to całkiem dobry początek faszyzmu Mussoliniego.

    No i dochodzimy znów do "odkrycia Ameryki", że socjalizm dzieli się na
    ten międzynarodowy (od Marksa, Lenina i Stalina) i narodowy (od
    Hitlera), a każdy socjalizm prędzej czy później stanie się totalitaryzmem.
    Od przymusowej gimnastyki już niedaleko do eugeniki, a stamtąd do
    "ostatecznych rozwiązań kwestii coponiektórych narodowości".

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 487. Data: 2013-04-24 08:22:56
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Maruda wrote:

> [...]
    > sposób niszczył swoje "moce wytwórcze", tak bardzo potrzebne
    > społeczeństwu. Trzeba bydło uwiązać na postronku, żeby nie polazło w

    :-)
    http://www.youtube.com/watch?v=h04UBP-179s
    S,NMSP

    J.

    www.kontestacja.com

  • 488. Data: 2013-04-24 08:32:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > No i co ta ,,bomba'' jest przyczyną zła?

    Jest to jeden z głównych problemów Afryki.

    > Czy to, że się sztucznie odcina
    > ludzi od wody, wyżywienia? Że panują tam dyktatury? Że konwoje

    Ciśnienie demograficzne musi znaleźć jakieś ujście.

    > chrześcijańskie i pozachrześcijańskie z pomocą humanitarną są
    > zatrzymywane albo wręcz zabijane? Problemem tam nie jest brak zasobów
    > ani brak miejsca

    Ależ jest. Nie wyłącznym, ale jednym z głównych.

    > tylko brak człowieczeństwa i działań prospołecznych.

    Mhm, bo "czarni to nie ludzie", rasisto?

  • 489. Data: 2013-04-24 08:33:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.04.2013 16:42, Maruda pisze:

    > ZChNy) i złodziei mieniących się liberałami (PO). Prawica jest
    > troskliwie pomijana. Prawicy nie wolno dopuścić do głosu.
    > Tak ustalono w Magdalence.

    Tak, spisek, UFO i czarne helikoptery.

    Idź porozmawiaj z agentem Mulderem.

  • 490. Data: 2013-04-24 08:37:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.04.2013 07:30, Dominik & Co pisze:

    > Momento: nie masz żadnego odruchu niezgody na _przymuszanie_ ludzi
    > do jakichś tam działań, byleby były "obiektywnie korzystne"?

    Ja mam. Ale uważam to za smutną konieczność, kiedy zagrożone jest dobro
    otoczenia/społeczeństwa. Aczkolwiek jeśli ktoś szkodzi tylko sobie, to
    już tylko jego problem. Np. narkotyki - system zakazów i nakazów słabo
    się sprawdza, co pięknie wykazała prohibicja na alkohol w USA.

    > Przymusowa gimnastyka, bezwzględny zakaz palenia (jest obiektywnie
    > szkodliwe dla zdrowia), zakaz sportów ekstremalnych czy inne
    > tego rodzaju?

    Patrz wyżej.