    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Mon, 29 Apr 2013 19:28:21 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    <kkrdg9$nc0$1@news.task.gda.pl> <kkredp$6ge$7@node2.news.atman.pl>
    <517142d1$0$1224$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkrm2s$im2$4@node1.news.atman.pl> <kks1on$3sr$2@node2.news.atman.pl>
    <kkte1h$cn4$1@node2.news.atman.pl> <kktm5i$s59$3@news.task.gda.pl>
    <kl5dir$1se$2@node2.news.atman.pl> <kl5es2$ahu$1@news.task.gda.pl>
    <kl5g9c$1se$3@node2.news.atman.pl> <kl5ktf$t2f$1@news.task.gda.pl>
    <kl5njh$oj$1@node1.news.atman.pl> <kl5pat$afi$1@news.task.gda.pl>
    <kl5q0o$oj$3@node1.news.atman.pl> <kl5r42$fha$1@news.task.gda.pl>
    <51769de6$0$1268$65785112@news.neostrada.pl>
    <51779856$0$1250$65785112@news.neostrada.pl>
    <5177bb7a$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
    <5177fba3$0$1256$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1304250009540.632@quad>
    <5178f8fc$0$26686$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1304260002230.3740@quad>
    <517d69dd$0$1223$65785112@news.neostrada.pl>

    On Sun, 28 Apr 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Ta... Tylko że skuteczność namierzania jest niska

    Ale to jest sprawa odrębna, zupełnie ortogonalna do metody
    karania. Zważ, że mowa o karze "jednakowo dolegliwej", w odróżnieniu
    od pomysłów (które uważam za co najmniej nierozważne, jeśli nie
    głupie) karania proporcjonalnego do dochodów.
    Do tego mowa o karze dotykającej sedna - *zakaz jazdy* (krótkotrwały,
    nie zaraz rok!).

    > a jak ktoś ją podnosi to

    Jeszcze raz: to jest OSOBNA sprawa której NIE poruszałem!

    > Tylko niestety z ich namierzaniem na razie słabo i jest bardzo kosztowne.

    Ale na razie operacja ogranicza się do wyciągnięcia portfela.

    > Lepiej jednak, żeby każdy odsłuchał z definicji na starcie,

    Nie. TUP!
    ICMPZ?

    "Z definicji" i "na starcie" rzeczywiście powinno być - w podstawówce,
    tak jak już wspomniano. Jestem za!

    > No że są Niskiej Jakości Instruktorzy to wiem :(

    I jaki będzie sens "profilaktycznego" posyłania na szkolenie?
    Jak kierowca byłby posyłany na doszkolenie w konkretnych
    elementach zachowań, to i instruktor musiałby się douczyć :>

    > Ale przynajmniej z pewną świadomością.

    Pytam jeszcze raz - to piesi przechodzący na czerwonym jej nie mają?
    (FYI: opisywałem kiedy i dlaczego uważam, że należy przechodzić
    na czerwonym :>)

    > Więc nie może być już takim całkowicie skrajnym idiotą.

    Idiota nie będzie wiedział również po wysłuchaniu prelekcji.
    Od wysłuchania nikt nie staje się "nieidiotą".
    Wyjątkowo niecelnie argumentujesz.

    > No i to prawo jednocześnie narzuca, że mamy obowiązek je znać

    Ty chyba czegoś nie rozumiesz: to wynika z samej idei przyjętej
    przez współczesne prawo, patrz piesi i czerwone!

    > i weryfikuje tę znajomość egzaminami.

    Dyskusja dotyczyła wyłącznie sensowności tego ostatniego.

    > Całe prawo jest takie. Kwestia tylko definicji szkodzenia i kłótni czy aby na
    > pewno szkodzę czy może nie szkodzę. A to już jest subiektywne.

    Ale to na 100% nie zależy od zdania egzaminu!
    Masz w Zabrzu parę rond, pojeździj, popatrz na migacze, wyjaśnij
    na co te egzaminy się zdały...

    > Nie. Ale jest większa szansa, że taki posiadacz będzie bardziej świadom tego
    > co robi.

    Liwiusz wyraził wątpliwość i ja ją doskonale rozumiem :P

    pzdr, Gotfryd