  • 11. Data: 2013-01-14 10:02:50
    Temat: Re: [OT] dokumenty w aucie
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 14.01.2013 07:07, z pisze:

    > Mam nadzieję że w aucie ktoś pilnował tych dokumentów :-)
    >
    > Bo jeśli nie to musisz sobie zdawać sprawę że na parkingach lukacze
    > lukają czy przypadkiem ktoś auta nie zamknie i robią lustrację.

    Ale jeżeli auto zamknął, to lukacze wylukają że zamknął i wtedy nie
    zrobią lustracji. Wtedy i pilnujący dokumentów nie jest potrzebny.

    p. m.

  • 12. Data: 2013-01-14 10:16:58
    Temat: Re: proba zaplaty niepodpisana karta....w castoramie
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-01-14 09:59, Liwiusz pisze:

    > A ja nadal nie wiem - co umożliwia odmowę dokonania transakcji, jeśli
    > klient podpisze się na karcie w momencie zakupu.

    Tu chodziło chyba o to, że w takim razie proszono o okazanie dokumentów,
    co wspominane jest w regulaminie. A autor wątku takich przy sobie nie
    posiadał.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 13. Data: 2013-01-14 12:25:33
    Od: Olgierd <o...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 stycznia 2013 09:59:04 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Ale już nie ma?

    A widzisz, jest, wydawało mi się, że to też "przeszło" do ustawy o usługach
    płatniczych.

    Nadal jest w ustawie o elektronicznych instrumentach płatniczych, art. 9-10 (nb.
    warto zwrócić uwagę na art. 10 ust. 2 pkt 3 EIP):

    Art. 9. Odmowa przyjęcia zapłaty przez akceptanta może nastąpić w szczególności w
    przypadku:
    (...)
    3) niezgodności podpisu na elektronicznym instrumencie płatniczym z podpisem na
    dokumencie obciążeniowym;
    4) odmowy okazania dokumentu stwierdzającego tożsamość przez posiadacza lub
    użytkownika w przypadku określonym w art. 10 ust. 1, albo stwierdzenia posługiwania
    się elektronicznym instrumentem płatniczym przez osobę nieuprawnioną;
    (...)

    Art. 10. 1. Akceptant może żądać, aby posiadacz elektronicznego instrumentu
    płatniczego lub użytkownik karty płatniczej okazał dokument stwierdzający tożsamość w
    razie uzasadnionych wątpliwości co do jego tożsamości.

    2. Akceptant może zatrzymać elektroniczny instrument płatniczy w przypadku:
    (...)
    3) niezgodności podpisu na elektronicznym instrumencie płatniczym z podpisem na
    dokumencie obciążeniowym;
    4) posługiwania się elektronicznym instrumentem płatniczym przez osobę
    nieuprawnioną;
    (...)

    > Gdzie konkretnie?

    Mea culpa, jeszcze nigdzie :) jest dopiero w projekcie zmian: art. 59a:

    http://legislacja.gov.pl/dokument/62382

    pokaże -- na żądanie -- dokumentów.

    > I jak się to ma do podpisu?

    Takoż :) dziś art. 9-10 EIP, po noweli art. 59a ustawy o usługach płatniczych :)

    --
    Olgierd
    http://LegeArtis.org.pl

  • 14. Data: 2013-01-14 12:32:42
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2013-01-14 10:02, m pisze:

    > Ale jeżeli auto zamknął, to lukacze wylukają że zamknął i wtedy nie
    > zrobią lustracji. Wtedy i pilnujący dokumentów nie jest potrzebny.

    Pomijając już czy auto się z pilota nie zamknęło czy go zeskanowano i
    otworzono faktem jest że lukacz wiedział gdzie dokładnie schowałem
    nawigację a gdzie ładowarkę do niej. Byłem obserwowany. Nigdy nie
    zostawiałem dokumentów w aucie. Teraz wiem że to nie tylko wyswiechtany
    frazes.

  • 15. Data: 2013-01-14 13:03:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-01-14 12:25, Olgierd pisze:

> [...]
    > (...)
    > 3) niezgodności podpisu na elektronicznym instrumencie płatniczym z podpisem na

    Powyższe chyba nie dotyczy kart na PIN?

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2013-01-14 13:10:13
    Od: Olgierd <o...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 stycznia 2013 13:03:11 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    przypadku:

    dokumencie obciążeniowym;

    > Powyższe chyba nie dotyczy kart na PIN?

    Nie tyle karta na pin, ile transakcji autoryzowanych numerem PIN. Ale zgadza się: po
    to wprowadzono autoryzację kodem, żeby nie trzeba było się podpisywać.
    Natomiast tak czy inaczej akceptant ma prawo żądać od klienta pokazania dokumentu --
    ze skutkiem w postaci odmowy sprzedaży.

    --
    Olgierd
    http://LegeArtis.org.pl

  • 17. Data: 2013-01-14 13:11:02
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 14.01.2013 12:32, z pisze:

> [...]
    > nawigację a gdzie ładowarkę do niej. Byłem obserwowany. Nigdy nie
    > zostawiałem dokumentów w aucie. Teraz wiem że to nie tylko wyswiechtany

    Nie rozumiem nadal, dlaczego żywisz nadzieję że wątkotwórca zostawił
    kogoś do pilnowania dokumentów w aucie? W sensie - jaki jest związek z
    tym co piszesz (i pewnie twoimi niedawnymi doświadczeniami z lukaczami)
    a dokumentami po które się wrócił Bartek?

    p. m.

  • 18. Data: 2013-01-14 13:46:47
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2013-01-14 13:11, m pisze:
> [...]
    > tym co piszesz (i pewnie twoimi niedawnymi doświadczeniami z lukaczami)
    > a dokumentami po które się wrócił Bartek?

    No to z innej beczki, żeby przestrzec niedoinformowanych.
    Ubezpieczyciele źle patrzą na zostawianie dokumentów w aucie. Dowód
    rejestracyjny, o książce pojazdu nie wspominając.
    Generalnie zachowanie wątkotwórcy wydało mi się lekkomyślne pod wieloma
    względami. Stawiam na edukację czytającej młodzieży :-)

  • 19. Data: 2013-01-14 14:38:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Gdzie tak zastrzegają?

    w regulaminie ?

  • 20. Data: 2013-01-14 14:49:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-01-14 14:38, witek pisze:

    > w regulaminie ?

    To było pytanie-prośba o wskazanie. Bo w moim regulaminie tego nie ma.

    --
    Liwiusz