  • 161. Data: 2022-08-08 05:56:47
    Temat: Re: [OT] Pytanie o telefon
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Oczywiście, że ma to dużo wspólnego z religią, ale niekoniecznie z
    > Chrześcijaństwem.

    A niby jaką?

    > Punktem wyjściowym dyskusji było, które z trzech
    > wielkich religii mają większe tendencje do zarzynania owieczek, a nie co
    > robią ci, którzy zarzynając twierdzą, że rerezentują daną religię.

    Przyznam, że nie rozumiem. Znaczy jakaś religia ma tendencję do
    zarzynania owieczek, ale nie ma to nic wspólnego z tą religią?

    > Kanon religijnych przykazań -> zarzynanie owieczek
    > vs.
    > Kanon religijnych przykazań -> banda manipulantów i oportunistów -> zarzynanie
    owieczek

    Co oportunisci robią to w imię religii.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 162. Data: 2022-08-08 06:30:02
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Musiałbyś wykazać, że to co się stało pozostaje w takim związku, bo sam
    > fakt, ze to była grupa pielgrzymów nie wydaje się być jakąkolwiek
    > okolicznością związaną z wypadkiem. Ale jak wykażesz, że np. kierowca
    > niedopełnił jakiśtam obowiązków bo wierzył głęboko, że bóg go i tak
    > uratuje, no to co innego.

    Moim zdaniem nic nie trzeba wykazywać.
    Wystarczy, że jechali do miejsca jakiegoś kultu i to jest w związku z
    religią.

  • 163. Data: 2022-08-08 10:49:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Ale to chyba jakieś >>100 lat temu?

    Ja myślałem o zdecydowanie dawniejszych czasach pisząc to. Początek XX
    wieku, to już dało się wykształcić bez zostania duchownym.

    > Oczywiście, że nie. Szczególnie MZ po wojnie wiele osób szczerze
    > widziało w tym wszystkim wiele pozytywnego i budowało ten socjalistyczny
    > ustrój pełni dobrej wiary, woli i entuzjazmu.

    Po prostu, jak przyszedłeś i powiedziałeś, że dobrze by było coś zrobić,
    to się nie dało. A jak za Tobą stał kolektyw partyjny, to nagle
    niemożliwe stawało się możliwe. Ja co prawda byłem nastolatkiem, jak to
    padało, ale pamiętam te czasy.

    Za naukami Lenina, Marksa i Engelsa zbyt wiele już kontaktu nie miałem.
    Jeden kolega miał na półce te dzieła, bo były ładnie oprawione i
    stanowiły dekorację w salonie, wiec widziałem okładki. Natomiast o ile
    sobie to przypominam, to z tą partią było podobnie jak z Kościołem
    Katolickim. Byli tam i dobrzy i źli ludzie.

    > To jest właśnie ta manipulacja.

    Też. Dlatego moim zdaniem utożsamianie pedofilii i duchownych jest
    złudne. Nie mogąc mieć legalnych kontaktów z kobietami zaczynają jakoś
    kombinować. Nie powinni, ale są tylko ludźmi i ne ma się co tego czepiać
    co do samej zasady. Dokąd nie krzywdzą innych nie potępiam.

    > Z dorosłą kobietą to niewielu takich się znajdzie (z co bardziej
    > normalnego sortu) co by księdza potępiło. Oczywiśnie nie takie
    > manifestacja tego, jak ostatnia na topie z rżnięciem na biurku biskupa.

    Ale i niewiele kobiet będzie chciało takiego związku. Większość kobiet
    chciałaby normalnego związku, w którym może oficjalnie iść z partnerem
    na imprezę, przespać się z nim, a i pewnie później mieć dzieci, które
    wychowa. Ponieważ z księdzem nie da się takich planów snuć, więc szukają
    innego partnera, a ksiądz też człowiek i chciałby mieć "bratnią duszę".
    Moim zdanie stąd poszukiwane alternatyw, a nie z powodu bycia jakimś
    "zboczeńcem", co to inaczej nie potrafi.

    Czasem trafia się kobieta, której z rożnych względów podobny układ jest
    "na rękę". Tyle, że dorosła kobieta przeważnie nie biega i nie papla op
    tym i stąd nie mamy wiele informacji o takich związkach.

    > Przykazania nie są za bardzo skomplikowane, a jednak przemożna katolicka
    > większość ma spore kłopoty aby miłować bliźniego, nadstawiać drugi
    > policzek, nie kraść i parę innych.

    Ludzie generalnie nie są doskonali. Nie widzę zresztą powodu, by tacy
    byli. Natomiast to, że ktoś deklaruje się jako wyznawca nie oznacza, że
    należy od razu zakładać, ze jest "święty", a później wypominać mu to, że
    nie jest. Ludzie są, jacy są.

    --
    Robert Tomasik

  • 164. Data: 2022-08-08 11:16:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-08, cef <c...@i...pl> wrote:

    > Moim zdaniem nic nie trzeba wykazywać.
    > Wystarczy, że jechali do miejsca jakiegoś kultu i to jest w związku z
    > religią.

    A jakby wypadek zdarzył się podczas zjazdu do jakiejś miejscowości w
    celu zatankowania, to miałby związek z przemysłem rafineryjno-
    petrochemicznym?

    --
    Marcin

  • 165. Data: 2022-08-08 14:36:08
    Od: cef <c...@i...pl>

    > A jakby wypadek zdarzył się podczas zjazdu do jakiejś miejscowości w
    > celu zatankowania, to miałby związek z przemysłem rafineryjno-
    > petrochemicznym?

    Ale to nie to samo. Oni się tam w tym autobusie znaleźli
    z konkretnego powodu religijnego.
    Jak idziesz w pielgrzymce, to też się liczysz z tym, że może
    ktoś nie zauważyć i najechać na pieszą kolumnę, prawda?
    A jak idziesz się modlić do świątyni w jakimś mniej cywilizowanym
    kraju, to liczysz się z tym, że mogą wysadzić tę świątynię.
    Tego typu związek widzę.

  • 166. Data: 2022-08-08 14:39:09
    Temat: Re: Geje i Katole
    Od: rAzor <j...@o...es>

    Robert Tomasik pisze:

    > Nie miało by nic wspólnego z religią. Nie przypominam sobie, by Pismo
    > Święte nakazywało mordowanie gejów. To, ze kilku oszołomów wpadnie na
    > taki pomysł niczego tu nie zmienia.

    Wed?ug Ewangelii Mateuszowej Jezus, wyg?aszaj?c „kazanie na
    górze (5-7), stwierdzi?, ?e celem Jego misji nie jest zniesienie, czyli
    pozbawienie obowi?zuj?cej mocy, nauki, praw i obietnic Starego Testamentu,
    lecz ich udoskonalenie i wype?nienie (5, 17: „Nie s?dŸcie, ?e przyszed?em
    znieœae Prawo albo Proroków. Nie przyszed?em znieœae, ale wype?niae).

    Wyra?enie „oko za oko, z?b za z?b wystepuje w Starym Testamencie
    trzykrotnie, w formie identycznej i to w trzech wielkich zbiorach kodeksach
    prawnych: Wj 21,24; Kp? 24,20 i Pwt 19,21. Czy?by wiec Jezus
    w tym przypadku przeczy? samemu sobie i „znosi? Prawo albo Proroków?

    Skoro geje lubią w oko aka czarne oko, to czymże jest ich zaruchanie w to
    oko na śmierć jesli nie darem pambuka ?

    --
    Z lewactwem się nie dyskutuje. Lewactwu pluje się w kaprawy ryj. Prawdą!

  • 167. Data: 2022-08-08 16:50:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.08.2022 o 14:36, cef pisze:

> [...]
    > A jak idziesz się modlić do świątyni w jakimś mniej cywilizowanym
    > kraju, to liczysz się z tym, że mogą wysadzić tę świątynię.

    Zdarzało mi się jeździć z pielgrzymkami i nie mieć absolutnie nic
    wspólnego z religijnym ich celem, a nawet w sytuacji, gdy była mi to
    obca religia:

    - bo chroniłem jej uczestników;
    - bo po prostu osoby z mojego kręgu przyjaciół tam jechały, a
    chciałem się z tymi osobami przejechać do towarzystwa;
    - bo znalem tam drogę i pracowałem za "przewodnika";
    - bo było mi po prostu "po drodze.

    Dla mnie pielgrzymka, to po prostu wycieczka.

    --
    Robert Tomasik

  • 168. Data: 2022-08-08 17:08:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A jakby wypadek zdarzył się podczas zjazdu do jakiejś miejscowości w
    > celu zatankowania, to miałby związek z przemysłem rafineryjno-
    > petrochemicznym?

    Cel i inspiracja wycieczki na pewno była religijna. Wypadek nie. Ale nie
    widzę powiązania z ludobójstwem muzułmanów w birmie. Jak ich mordujesz w
    imię boga i funkcjonariusze religii wygłaszają "kazania" to
    usprawiedliwiające w imię religii, to jest to motywacja religijna. Jak
    zdefektujesz w toalecie na terenie klasztoru, to twoja kupa nie będzie
    relikwią:P Chyba proste.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 169. Data: 2022-08-08 17:10:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > - bo znalem tam drogę i pracowałem za "przewodnika";
    > - bo było mi po prostu "po drodze.
    >
    > Dla mnie pielgrzymka, to po prostu wycieczka.

    Co nie zmienia postaci rzeczy że pielgrzymka jako taka jest motywowana
    religijnie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 170. Data: 2022-08-09 02:39:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.08.2022 o 17:10, Shrek pisze:
    > Co nie zmienia postaci rzeczy że pielgrzymka jako taka jest motywowana
    > religijnie.

    Każdy z uczestników może mieć swoje własne rożne motywacje. Jak Ty
    dochodzisz do wniosku, ze one są religijne?

    --
    Robert Tomasik