    Date: Mon, 8 Aug 2022 10:49:15 +0200
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <VJ1GK.1017420$AS_9.969524@fx12.ams1>
    <62e8b122$0$471$65785112@news.neostrada.pl>
    <Jy2GK.306183$MWc5.157449@fx06.ams1>
    <62e95ea3$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
    <1KEGK.214202$A665.31131@fx08.ams1>
    <62eb493d$0$470$65785112@news.neostrada.pl>
    <Z7JGK.532568$B0_9.509562@fx13.ams1>
    <62ebe9d4$0$487$65785112@news.neostrada.pl>
    <qR%GK.521438$MWc5.380913@fx06.ams1>
    <62ed2002$0$471$65785112@news.neostrada.pl>
    <4WEHK.465953$7F29.335540@fx02.ams1>
    <62ef60cf$0$549$65785112@news.neostrada.pl>
    <1qZHK.1351553$i8Z9.1233274@fx09.ams1>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: [OT] Pytanie o telefon

    > Ale to chyba jakieś >>100 lat temu?

    Ja myślałem o zdecydowanie dawniejszych czasach pisząc to. Początek XX
    wieku, to już dało się wykształcić bez zostania duchownym.

    > Oczywiście, że nie. Szczególnie MZ po wojnie wiele osób szczerze
    > widziało w tym wszystkim wiele pozytywnego i budowało ten socjalistyczny
    > ustrój pełni dobrej wiary, woli i entuzjazmu.

    Po prostu, jak przyszedłeś i powiedziałeś, że dobrze by było coś zrobić,
    to się nie dało. A jak za Tobą stał kolektyw partyjny, to nagle
    niemożliwe stawało się możliwe. Ja co prawda byłem nastolatkiem, jak to
    padało, ale pamiętam te czasy.

    Za naukami Lenina, Marksa i Engelsa zbyt wiele już kontaktu nie miałem.
    Jeden kolega miał na półce te dzieła, bo były ładnie oprawione i
    stanowiły dekorację w salonie, wiec widziałem okładki. Natomiast o ile
    sobie to przypominam, to z tą partią było podobnie jak z Kościołem
    Katolickim. Byli tam i dobrzy i źli ludzie.

    > To jest właśnie ta manipulacja.

    Też. Dlatego moim zdaniem utożsamianie pedofilii i duchownych jest
    złudne. Nie mogąc mieć legalnych kontaktów z kobietami zaczynają jakoś
    kombinować. Nie powinni, ale są tylko ludźmi i ne ma się co tego czepiać
    co do samej zasady. Dokąd nie krzywdzą innych nie potępiam.

    > Z dorosłą kobietą to niewielu takich się znajdzie (z co bardziej
    > normalnego sortu) co by księdza potępiło. Oczywiśnie nie takie
    > manifestacja tego, jak ostatnia na topie z rżnięciem na biurku biskupa.

    Ale i niewiele kobiet będzie chciało takiego związku. Większość kobiet
    chciałaby normalnego związku, w którym może oficjalnie iść z partnerem
    na imprezę, przespać się z nim, a i pewnie później mieć dzieci, które
    wychowa. Ponieważ z księdzem nie da się takich planów snuć, więc szukają
    innego partnera, a ksiądz też człowiek i chciałby mieć "bratnią duszę".
    Moim zdanie stąd poszukiwane alternatyw, a nie z powodu bycia jakimś
    "zboczeńcem", co to inaczej nie potrafi.

    Czasem trafia się kobieta, której z rożnych względów podobny układ jest
    "na rękę". Tyle, że dorosła kobieta przeważnie nie biega i nie papla op
    tym i stąd nie mamy wiele informacji o takich związkach.

    > Przykazania nie są za bardzo skomplikowane, a jednak przemożna katolicka
    > większość ma spore kłopoty aby miłować bliźniego, nadstawiać drugi
    > policzek, nie kraść i parę innych.

    Ludzie generalnie nie są doskonali. Nie widzę zresztą powodu, by tacy
    byli. Natomiast to, że ktoś deklaruje się jako wyznawca nie oznacza, że
    należy od razu zakładać, ze jest "święty", a później wypominać mu to, że
    nie jest. Ludzie są, jacy są.

    --
    Robert Tomasik