  • 151. Data: 2022-08-07 22:38:57
    Temat: Re: [OT] Pytanie o telefon
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Kościół Katolicki jest stowarzyszeniem, które ma gromadzić ludzi we
    > wspólnym wyznawaniu Boga.

    Czyli jest stowarzyszeniem religijym. Jak sobie w imię tego zaczną
    mordować na przykład gejów, to będziemy mówić o motywach religinych, a
    nie udawać że to nie ma nic wspólnego z religią.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 152. Data: 2022-08-07 22:54:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.08.2022 o 22:38, Shrek pisze:

    > Czyli jest stowarzyszeniem religijym. Jak sobie w imię tego zaczną
    > mordować na przykład gejów, to będziemy mówić o motywach religinych, a
    > nie udawać że to nie ma nic wspólnego z religią.

    Nie miało by nic wspólnego z religią. Nie przypominam sobie, by Pismo
    Święte nakazywało mordowanie gejów. To, ze kilku oszołomów wpadnie na
    taki pomysł niczego tu nie zmienia.

    --
    Robert Tomasik

  • 153. Data: 2022-08-07 23:24:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie miało by nic wspólnego z religią. Nie przypominam sobie, by Pismo
    > Święte nakazywało mordowanie gejów. To, ze kilku oszołomów wpadnie na
    > taki pomysł niczego tu nie zmienia.

    A kartki za komuny nie miały nic wspólnego z ustrojem, bo marks i engels
    o nich nie pisali.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 154. Data: 2022-08-08 00:03:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.08.2022 o 23:24, Shrek pisze:

    > A kartki za komuny nie miały nic wspólnego z ustrojem, bo marks i engels
    > o nich nie pisali.

    Też, ale przede wszystkim nie miały nic z ustrojem wspólnego, bo to jest
    gospodarka, a nie polityka.

    --
    Robert Tomasik

  • 155. Data: 2022-08-08 00:07:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Też, ale przede wszystkim nie miały nic z ustrojem wspólnego, bo to jest
    > gospodarka, a nie polityka.

    Ty to naprawdę starasz się udowodnić, że dowcipy o milicjantach nie
    wzięły się z niczego.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 156. Data: 2022-08-08 00:19:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.08.2022 o 00:07, Shrek pisze:

    > Ty to naprawdę starasz się udowodnić, że dowcipy o milicjantach nie
    > wzięły się z niczego.

    To, że coś jest niezgodne z Twoim poglądem nie oznacza, ze jest głupie.

    --
    Robert Tomasik

  • 157. Data: 2022-08-08 02:51:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-07, cef <c...@i...pl> wrote:

    > Nieźle rozwinęliście ten wątek.
    > Równie dobrze ten wypadek wczorajszy
    > autokaru to też ofiary kultu religijnego. Raczej nie mord
    > na tle religijnym ale w związku ścisłym jest :-)

    Musiałbyś wykazać, że to co się stało pozostaje w takim związku, bo sam
    fakt, ze to była grupa pielgrzymów nie wydaje się być jakąkolwiek
    okolicznością związaną z wypadkiem. Ale jak wykażesz, że np. kierowca
    niedopełnił jakiśtam obowiązków bo wierzył głęboko, że bóg go i tak
    uratuje, no to co innego.

    --
    Marcin

  • 158. Data: 2022-08-08 02:57:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-07, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Czyli jest stowarzyszeniem religijym. Jak sobie w imię tego zaczną
    > mordować na przykład gejów, to będziemy mówić o motywach religinych, a
    > nie udawać że to nie ma nic wspólnego z religią.

    Oczywiście, że ma to dużo wspólnego z religią, ale niekoniecznie z
    Chrześcijaństwem. Punktem wyjściowym dyskusji było, które z trzech
    wielkich religii mają większe tendencje do zarzynania owieczek, a nie co
    robią ci, którzy zarzynając twierdzą, że rerezentują daną religię.

    Kanon religijnych przykazań -> zarzynanie owieczek
    vs.
    Kanon religijnych przykazań -> banda manipulantów i oportunistów -> zarzynanie
    owieczek

    --
    Marcin

  • 159. Data: 2022-08-08 03:02:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-07, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > W zasadzie nie zmieniaja. Po prostu mają to w d4. No ale ro te kościoły
    > z komercją duchownych to są chrześcijańskie, czy nie mają nic wspólnego
    > z religią?

    Nie są religią w sensie jej pierwotnych przykazań. Ale są najpewniej
    skutkiem tych pierwotnych przykazań.

    > Zapewne. O tym rozmawiamy.

    > Możemy tak przyjąć.

    > Sam przyznałeś, że istnieje terroryzm inspirowany religią. Więc jednak
    > wynika.

    Niekoniecznie, bo inspiracja jest niezależną interpretacją tego, kto się
    czymś inspiruje. Klarowny związek byłby wtedy, gdyby ktoś mordował z
    literą i duchem danego religijnego systemu.

    > Zaa ro z religią i kościołem jednak tak.

    Z kościołem w sensie organizacji stworzonej przez ludzie na podstawie
    ich chęci i wyobrażeń.

    No to rozmawiamy o czymś różnym :)

    --
    Marcin

  • 160. Data: 2022-08-08 03:12:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-07, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Wiele osób szło, bo to był jedyny sposób na zdobycie wiedzy. Nie było
    > świeckiego szkolnictwa, albo było trudno dostępne. Ja chcę wierzyć, że

    Ale to chyba jakieś >>100 lat temu?

    > nadal wiele osób idzie właśnie dlatego, że chcą pomagać. W PZPR też nie
    > wszyscy mieli "na ustach" nauki Marksa, Engelsa i Lenina.

    Oczywiście, że nie. Szczególnie MZ po wojnie wiele osób szczerze
    widziało w tym wszystkim wiele pozytywnego i budowało ten socjalistyczny
    ustrój pełni dobrej wiary, woli i entuzjazmu.

    > Dziecko - moim zdaniem - łatwiej przekonać do zachowania w tajemnicy.

    To jest właśnie ta manipulacja.

    > Ono często w ogóle nie ogarnia, w którym momencie kończy się przyjaźń, a
    > zaczyna "coś więcej". Z dorosłą kobietą będzie ten "problem", że
    > wcześniej, czy później będzie chciała jakoś to "zalegalizować".
    > Najpóźniej w momencie, gdy pojawia się dziecko.

    Z dorosłą kobietą to niewielu takich się znajdzie (z co bardziej
    normalnego sortu) co by księdza potępiło. Oczywiśnie nie takie
    manifestacja tego, jak ostatnia na topie z rżnięciem na biurku biskupa.

> [...]
    > ekspert skomplikował to później Kościół. Chrystusowi generalnie chodziło
    > o to, by innym ludziom nie czynić krzywdy.

    Przykazania nie są za bardzo skomplikowane, a jednak przemożna katolicka
    większość ma spore kłopoty aby miłować bliźniego, nadstawiać drugi
    policzek, nie kraść i parę innych.

    --
    Marcin