  • 31. Data: 2015-12-18 16:30:35
    Temat: Re: OT: BHP (było: Genialne)
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomasz Kaczanowski wrote:

    > hehehe przypomniał mi się tekst Artura Andrusa na ten temat
    >
    > http://arturandrus.bloog.pl/id,4571170,title,Znam-ta
    ki-przypadek,index.html

    Glupi tekst o niczym.

  • 32. Data: 2015-12-19 09:51:12
    Temat: Re: Genialne
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Marek pisze tak:

    > Co to znaczy "służbowym" i kto zabrania im jeździć? Policja
    > potrzebuje do kontroli tylko PJ + DR + ubezpieczenie, żadna
    > "służbowość" ich nie obchodzi.

    Nie no oczywiście, że nie Policja. Skąd taki pomysł. Przecież w Mittalu
    też nie policja zabroniła gościowi pracy na wysokości :)

    Służbowym czyli własnością pracodawcy. Używanym do wykonywania pracy,
    pełnienia służby, wszystkiego oprócz celów innych, prywatnych itd.

    Zabrania im kierownik transportu, kierownik zwykły, kierowcy (nikt z
    kierowców nie da im swojego imiennego immobilajzera). Nawet po
    zakładowym placu ogrodzonym gdzie raczej nie spotka poicji nie mogą
    sobie pojeździć.

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 33. Data: 2015-12-19 10:01:34
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    P.B. pisze tak:

    > Sam to sobie możesz robić co chcesz. Ale jak robotę zleca firma,
    > która poważnie traktuje BHP, to stawia wymagania.

    Dziewuchy które instalowały kwiaty przy nowej ulicy w mojej mieścinie
    pracowały w kaskach :)

    A w tym roku wyjątkowo "woda nie chłodziła, słońce żarem karało a skóra
    paliła"

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 34. Data: 2015-12-19 10:25:03
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Pytałem o:

    > W dniu 2015-12-18 o 01:56, Tomasz Pyra pisze:
    > Z tego co wiem to chodzi o BHP i badania lekarskie - na tej samej zasadzie
    > co na każde inne stanowisko.
    > Jak ktoś ma stanowisko pracy związane z jeżdżeniem samochodem, to
    > pracodawca kieruje go na badania specjalistyczne.
    > A dla kierowców pewnie określa je jakieś rozporządzenie i z tego co wiem
    > obejmuje m.in. tzw. "psychotesty".

    Odpowiedziałeś merytorycznie i na temat, jak jakiś rzecznik prasowy.
    Gratuluję!
    Jacek

  • 35. Data: 2015-12-19 11:50:28
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 19 Dec 2015 09:51:12 +0100, PiteR <e...@f...pl> wrote:
    > Zabrania im kierownik transportu, kierownik zwykły,

    Na jakiej podstawie? Mają większe kompetencje niż organ wydający i
    przyznający daną kategorię PJ?

    --
    Marek

  • 36. Data: 2015-12-19 12:04:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 19 grudnia 2015 11:50:40 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

    > Na jakiej podstawie? Mają większe kompetencje niż organ wydający i
    > przyznający daną kategorię PJ?

    A do czego tu tobie podstawa potrzebna?
    Samochód należy do pracodawcy więc chyba pracodawca ma prawo decydować komu pozwoli
    nim jeździć.

  • 37. Data: 2015-12-19 13:21:22
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-12-18 o 12:21, Marek pisze:
    > raczej
    >
    > Czyli konkretnie jaka? Do prowadzenia pojazdów albo ma się odpowiednoe
    > uprawnienia czyli kategorię PJ albo nie. Przypominam, że wpis "bez
    > prawa zawodowego kierowania" to wymysł socjalistyczny i już nie
    > funkcjonuje.

    Nie chodzi o wpis, tylko o badania BHP na stanowisko pracy.
    Jak stanowisko związane jest z jeżdżeniem, to obowiązują
    dodatkowe badania lekarskie. Odpowiedzialność jest taka jak w przepisach-
    może w kodeksie pracy, może gdzie indziej.

  • 38. Data: 2015-12-20 12:01:29
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 19 Dec 2015 13:21:22 +0100, cef <c...@i...pl> wrote:
> [...]
    > dodatkowe badania lekarskie. Odpowiedzialność jest taka jak w
    przepisach-
    > może w kodeksie pracy, może gdzie indziej.

    Czyli co, przepisy bhp są nad badaniami kwalifikującymi do danej
    kategori PJ?
    To jakiś absurd.

    --
    Marek

  • 39. Data: 2015-12-20 12:02:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-12-20 o 12:01, Marek pisze:
    > przepisach-
    >
    > Czyli co, przepisy bhp są nad badaniami kwalifikującymi do danej
    > kategori PJ?
    > To jakiś absurd.

    Czy jeśli podejmiesz decyzję, że współżyjesz seksualnie tylko z
    blondynkami, to znaczy że twój wybór będzie nad prawem każdego człowieka
    do seksu?

    --
    Liwiusz

  • 40. Data: 2015-12-20 12:03:18
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 19 Dec 2015 03:04:14 -0800 (PST), Kris <k...@g...com>
    wrote:
    > Samochód należy do pracodawcy więc chyba pracodawca ma prawo
    decydowa
    > ć komu pozwoli nim jeździć.

    No właśnie, sam jestem pracodawcą i wydaję firmowy samochód temu, kto
    ma odpowiednią kategorię PJ, żadne bhp nic do tego.

    --
    Marek