  • 41. Data: 2015-12-20 12:13:12
    Temat: Re: Genialne
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-12-20 o 12:03, Marek pisze:
    > decydowa
    >
    > No właśnie, sam jestem pracodawcą i wydaję firmowy samochód temu, kto ma
    > odpowiednią kategorię PJ, żadne bhp nic do tego.

    Nikogo nie interesuje co ty robisz. Ważne jest, że ktoś inny mógłby
    wymagać od pracownika czegoś więcej niż tylko posiadania gołego PJ i
    twój brak możliwości wyobrażenia sobie tego jest bez znaczenia.

    --
    Liwiusz

  • 42. Data: 2015-12-20 14:29:37
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-12-20 o 12:03, Marek pisze:
    > decydowa
    >
    > No właśnie, sam jestem pracodawcą i wydaję firmowy samochód temu,
    > kto ma odpowiednią kategorię PJ, żadne bhp nic do tego.

    No ale Ty nie rozumiesz podstawowej kwestii, że to jest rodzaj badań
    lekarskich.
    Możesz oczywiście pozwolić np na obsługę jakiejś maszyny dowolnej osobie,
    którą zatrudniasz, ale jeśli ona nie ma badań lekarskich na ten typ
    stanowiska pracy,
    to naruszasz przepisy BHP. Jakie konsekwencje - sprawdź w kodeksie pracy.
    Pracownik na budowę do kopania rowów przechodzi inne badania a pracownik
    do obsługi skomplikowanej maszyny inne i inne są dla ludzi, którzy
    może nie mają w umowie o pracy, że kierowca, ale rodzaj pracy wymaga
    stałego korzystania z pojazdu.

  • 43. Data: 2015-12-21 22:23:10
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 20 Dec 2015 14:29:37 +0100, cef <c...@i...pl> wrote:
> [...]
    badań
    > lekarskich.
    > Możesz oczywiście pozwolić np na obsługę jakiejś maszyny dowolnej

    Nie mówimy o maszynach, wózkach widłowych itp. Mówimy o samochodzie
    do prowadzenia którego jest wymagana odpowiednia kategoria i nic
    więcej.

    --
    Marek

  • 44. Data: 2015-12-21 22:26:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 20 Dec 2015 12:02:59 +0100, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Czy jeśli podejmiesz decyzję, że współżyjesz seksualnie tylko z
    > blondynkami, to znaczy że twój wybór będzie nad prawem każdego
    człowieka
    > do seksu?

    Nie widzę związku. Twierdzę tylko, że wymaganie czegoś ponad prawo
    dopuszczające odpowiednią kategorią do prowadzenia danego pojazdu
    jest nonsensem.

    --
    Marek

  • 45. Data: 2015-12-21 22:31:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-12-21 o 22:26, Marek pisze:
    > człowieka
    >
    > Nie widzę związku.

    Widzę, że nie rozumiesz.

    > Twierdzę tylko, że wymaganie czegoś ponad prawo
    > dopuszczające odpowiednią kategorią do prowadzenia danego pojazdu jest
    > nonsensem.

    No cóż, to tak jak w seksie - dla jednego ważne tylko, czy jest dziura,
    a inny jeszcze chce, aby była mądra. To, że dla ciebie liczy się tylko
    dziura nie oznacza, że szukający mądrych postępują nonsensownie ;)

    --
    Liwiusz

  • 46. Data: 2015-12-21 23:37:29
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-12-21 o 22:23, Marek pisze:
    > badań
    > osobie,
    >
    > Nie mówimy o maszynach, wózkach widłowych itp. Mówimy o samochodzie
    > do prowadzenia którego jest wymagana odpowiednia kategoria i nic więcej.

    No właśnie nie.
    Oprócz prawa jazdy są jeszcze inne określone prawem pracy wymagania -
    właśnie badania lekarskie. Maszyny i wózki podałem Ci jako przykład,
    bo widziałem, że trudno Ci zrozumieć.
    Otóż chętnych do pracy w gastronomii sprawdzają czy nie są nosicielami
    jakichś bakterii, tych do pracy na wózkach i maszynach bada np neurolog
    (implikuje to hasło "maszyny w ruchu" w zakresie obowiązków pracownika)
    a jak pracownik ma stanowisko z którego wynika, że jeździ, to
    ma inny zestaw badań w tym psychotesty.
    Nie mówimy o uprawnianiach do kierowania, tylko o możliwości wykonywania
    pracy o danym charakterze.

  • 47. Data: 2015-12-22 08:40:59
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 21 Dec 2015 23:37:29 +0100, cef <c...@i...pl> wrote:
    > Nie mówimy o uprawnianiach do kierowania, tylko o możliwości
    wykonywania
    > pracy o danym charakterze.

    Czego specjalnego wymaga "praca w charakterze kierowcy" pojazdu
    osobowego, że badania lekarskie oraz egzamin na daną kategorię tego
    nie obejmują?
    Usilnie bronisz głupoty.

    --
    Marek

  • 48. Data: 2015-12-22 08:48:27
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 21 Dec 2015 22:31:17 +0100, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Widzę, że nie rozumiesz.

    Ależ bardzo dobrze rozumiem, że jak zwykle bronisz głupot, nonsensów
    i niepotrzebnego przeregulowania. Wiadomo dlaczego, w mętnej wodzie
    się lepiej ryby łowi.

    --
    Marek

  • 49. Data: 2015-12-22 08:51:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-12-22 o 08:48, Marek pisze:

    > Ależ bardzo dobrze rozumiem, że jak zwykle bronisz

    Ciągle nie rozumiesz. Niczego nie bronię, tylko wyjaśniam ci czyjeś
    motywy, abyś sam zrozumiał lepiej otaczający świat.

    > głupot, nonsensów i
    > niepotrzebnego przeregulowania. Wiadomo dlaczego, w mętnej wodzie się
    > lepiej ryby łowi.

    Aha. I jeszcze jestem cyklistą, pamiętaj.

    --
    Liwiusz

  • 50. Data: 2015-12-22 12:11:46
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-12-22 o 08:40, Marek pisze:
> [...]
    >
    > Czego specjalnego wymaga "praca w charakterze kierowcy" pojazdu
    > osobowego, że badania lekarskie oraz egzamin na daną kategorię tego

    Ja niczego nie bronię, podaję tylko jakie są regulacje prawne.
    I jeśli uważasz, że badania np sprzed trzydziestu lat
    są dalej do wykonywania pracy ważne, to trudno będzie
    Ci cokolwiek wyjaśnić.