  • 61. Data: 2020-02-17 19:59:41
    Temat: Re: Nowy termin.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.02.2020 o 19:51, Trefniś pisze:

    > Czytaj powyższe tak długo, aż _zrozumiesz_
    > Nie moja wina, że nie rozbierasz zdań złożonych.

    Ale po rozbiorze to dalej bełkot. "komuchy, chore, kasta, boją sie!"
    Spróbuj zebrać myśli i napisz w trzech punktach o co ci konkretnie chodzi.

    > P o c z y t a j , czym są sądy powszechne.
    > Tam reforma   n i g d y    nie dotarła!

    Ustawa o sądach powszechnych? Czyj tam ostatni podpis? Dotarła - w
    momencie gdy zero mógł dowolnie wymieniać prezesów. I na tym się
    zakończyła. Już po reformie.

    --
    Shrek

  • 62. Data: 2020-02-17 20:19:10
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .02.2020 o 18:01 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Użytkownik "Trefniś" napisał w wiadomości grup

    > Owszem, ale troche glupio byloby niedopuscic tych, co mieli najlepsze
    > wyniki ...

    Ocenia kasta sędziowska.

    > Wydawalo mi sie, ze wczesniej ni byli tacy upolitycznieni, chyba, ze
    > polityke kastową masz na mysli.

    Oczywiście - kastowość jest ponadpartyjna, pokomunistyczna i po III RP!
    Przecież czytałeś Rzeplińskiego z 2004:
    "Trzeba wyrwać KRS sędziom"

    J.M. Rokita:
    https://www.rp.pl/Sadownictwo/180829743-Rokita-Prof-
    Rzeplinski-mowil-trzeba-wyrwac-KRS-sedziom.html

    Wierzę Rokicie, że _wszyscy_ chcieli naprawy sądownictwa, ale niektórzy
    się zwyczajnie bali.

    > Myslisz, ze bedzie lepiej, jak Ziobro bedzie dyscyplinowal sedziow,
    > ktorzy wydali niewlasciwy wyrok ?
    > Niewlasciwy w/g Ziobry oczywiscie ...

    Chyba nie sądzisz, że Ziobro będzie rządził do końca świata???
    Uchowaj Boże...

    Niezawisły sędzia będzie _świadomy_ zmian na szczytach władzy. I siłą
    rzeczy nie będzie uzależniał swojej kariery od przychylności chwilowo
    panujących.
    Poza tym w jego interesie będzie _prawdziwa_ niezawisłość, zamiast
    powolności wobec kasty sędziowskiej w zamian za frukty.
    Wierzę, że owa "kasta" będzie tylko niemiłym wspomnieniem.

    > Widziales jak zwinal ? To zobacz.
    > Sa lepsze przyklady na sedziow ... ale akurat wtedy kasta ich chyba nie
    > broni ... przynajmniej nie az tak mocno.

    Wszyscy widzieli, jak zwinął te 50 zł.

    https://www.tvp.info/33493711/sedzia-skazany-za-krad
    ziez-stracil-stanowisko-wiceprezesa-sadu

    Nadal jest sędzią, pobiera 3/4 wynagrodznia.

    No jakżesz kasta nie broni - który sędzia odpowiedział karnie, podaj
    konkretne przykłady!

    Może to:
    https://wiadomosci.dziennik.pl/wydarzenia/artykuly/5
    42614,sprawa-sedziego-ktory-wyniosl-ze-sklepu-elemen
    ty-wkretarki-w-sadzie.html

    --
    Trefniś

  • 63. Data: 2020-02-17 20:22:30
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .02.2020 o 18:25 Jacek Maciejewski <j...@g...pl> pisze:

    > [ciach bzdety]
    >
    > Sędzia zgodnie z trójpodziałem władzy ma być niezależny od organów
    > ustawodawczych i wykonawczych, bez względu na to jak nazwiesz ich
    > przedstawicieli. Jeśli konieczności tego rozwiązania nie dostrzegasz, to
    > jesteś głupcem niewartym dalszej rozmowy.

    Ma być, a nie jest.
    Dokładnie o to mi chodziło od dłuższego czasu, żegnam ozięble.
    :)

    --
    Trefniś

  • 64. Data: 2020-02-17 20:29:20
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-02-17 o 19:35, Trefniś pisze:

    > Właśnie dlatego trudno dyskutować, skoro nie rozumiesz rudymentariów.

    Nie zwalaj na nierozgraniętego odbiorcę, tylko podaj jakiś konkret.
    Pytania ponowiłem na końcu.

    > Popatrz - powołujesz SWOICH sędziów i rządzisz 4 lata. Czy oni będą ci
    > wierni także, kiedy wylądujesz w opozycji?

    Być może nie rozumiem wszystkiego w tym temacie, chętnie posłucham
    mądrzejszych, ale nie zakładam w tym wypadku, żeby Ci sędziowie mieli
    jakiś wybór.
    Podstawą jest ich siedzenie w mojej kieszeni a nie moja przynależność
    partyjna.

    Albo w pierdlu - wstawiony
    > tam przez sędziów OPOZYCJI?

    Nie wyobrażam sobie nawet takiej sytuacji tak jak tego, żeby obecna
    władza wsadziła tam np prezesa partii rządzącej. Jak mam władzę
    sądowniczą w kieszeni, to robią to, co im każę. A istnienie czegoś
    takiego jak sędziowie opozycji to juz żart chyba jakiś.
    Wyrugujemy ich i tyle w temacie.

    > A jeśli ZMUSIMY ich do bezpartyjności i zaczniemy ROZLICZAĆ ze zbrodni
    > sądowych - to według ciebie nie spowoduje to ŻADNEJ pozytywnej zmiany w
    > sądownictwie?
    > Jeśli zaczniemy poddawać jurysdykcji jak KAŻDEGO obywatela - to nadal
    > będą kraść w hipermarketach, uwłaszczać się na nieruchomościach
    > bezprawnie kradzionych właścicielom?
    >
    > Jeśli tak właśnie uważasz - to nie chcę marnować czasu na dyskusję z
    > profanem intelektualnym.

    A Ty uważasz, że do tego doprowadzi ta reforma?
    Przecież założenie tej reformy jest zupełnie inne.
    Przecież jak zaczynamy od góry obsadzać aparat wymiaru sprawiedliwości
    swoimi ludźmi,
    to po jakimś czasie zwykły sędzia sądu powszechnego będzie naszą pacynką.
    Gdzie jest gwarancja niezawisłości?
    Na czym opierasz swoją wiarę, że ta reforma spowoduje takie pozytywne
    zmiany?

  • 65. Data: 2020-02-17 20:38:45
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-02-17 o 19:59, u2 pisze:

    > nie dziwota, że kasta żeruje na naiwniakach, bo cef żąda procentów

    Nie widziałem, że jesteś naiwniakiem.
    Kasta Tobą steruje jak chce.

    > ogon człowiek ma w postaci szczątkowej, podobnie jak ty, masz jakieś
    > atawistyczne skojarzenia cef ?

    Nie rób z siebie jakiegoś matoła, który nie potrafi z godnością
    odebrać zwykłego porównania.

  • 66. Data: 2020-02-17 20:47:44
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .02.2020 o 20:29 cef <c...@i...pl> pisze:

> [...]
    > swoimi ludźmi,
    > to po jakimś czasie zwykły sędzia sądu powszechnego będzie naszą pacynką.

    Tak właśnie jest w tej chwili - sędziowie sądów powszechnych są pacynkami
    "kasty".
    To dlatego Rzepliński mówił "Trzeba wyrwać KRS sędziom".

> [...]

    > Gdzie jest gwarancja niezawisłości?
    > Na czym opierasz swoją wiarę, że ta reforma spowoduje takie pozytywne

    Sędziowie nie będą zakładnikami Gersdorfów i całej reszty.
    A nie da się być zakładnikiem co 4 lata kolejnej ekipy rządzącej! Jedynym
    rozwiązaniem jest niezawisłość.
    Aż trudno uwierzyć, że tego nie rozumiecie.

    BTW wierzcie mi, w sądach powszechnych większość sędziów również oczekuje
    takiej zmiany.
    A im niżej w hierarchii, tym większa niezależność wobec kasty.

    --
    Trefniś

  • 67. Data: 2020-02-17 21:14:19
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 17.02.2020 o 20:38, cef pisze:

    > Nie widziałem, że jesteś naiwniakiem.
    > Kasta Tobą steruje jak chce.

    oj tam, nie mam obecnie żadnej sprawy w sądzie

    > Nie rób z siebie jakiegoś matoła, który nie potrafi z godnością
    > odebrać zwykłego porównania.

    ale ale, widać, że uważasz się za lepszego, ty z nadzwyczajnej kasty ?

  • 68. Data: 2020-02-17 21:30:21
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-02-17 o 21:14, u2 pisze:

    > ale ale, widać, że uważasz się za lepszego, ty z nadzwyczajnej kasty ?

    Może nie z kasty, ale przynajmniej nie stawiam spacji przed znakiem
    zapytania.
    Ty stawiasz i choćby dlatego jesteś gorszy :-).

  • 69. Data: 2020-02-17 21:36:06
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-02-17 o 20:47, Trefniś pisze:

> [...]
    > Jedynym rozwiązaniem jest niezawisłość.
    > Aż trudno uwierzyć, że tego nie rozumiecie.

    Zgadzam się, że jedynym rozwiązaniem jest niezawisłość,
    ale skąd przypuszczenie czy wiara, że tak się stanie w wyniku tej reformy?
    Przecież to zwykła wymiana kadr. Sędziowie będą zakładnikami innych.
    Aż trudno uwierzyć, że tego nie rozumiesz.
    Ja też nie mam pomysłu jak to osiągnąć.

  • 70. Data: 2020-02-17 21:56:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trefniś" napisał w wiadomości grup

    >Ocenia kasta sędziowska.

    Egzamin nie jest pisemny i anonimizowany ?

> [...]
    -Rzeplinski-mowil-trzeba-wyrwac-KRS-sedziom.html

    >Wierzę Rokicie, że _wszyscy_ chcieli naprawy sądownictwa, ale

    A PiS chce naprawic, czy posadzic swoich na stolkach ?

    Ja tam nie bardzo widze roku ... w 1990 bylo wiadomo, ze sedziowie
    przesiaknieci stara ideologia.
    Ale jak sie tego nie rozgromilo wtedy, to z kadencji na kadencje bylo
    coraz trudniej, tzn coraz mniej podstaw.
    Tylko ze mamy juz 30 lat pozniej - tamtejsi starzy sedziowie na
    emeryturze, nowych cala masa przybyla,
    a owczesni nowi ... teraz na stanowiskach,

    Nie zrobil tego Rokita, nie zrobil tego Kaczynski wtedy, nie zrobil za
    kolejnej kadencji ... a teraz to mi trudno wierzyc w dobre intencje.

    A jesli czegos sie bylo bac ... to chyba tylko burdelu, bo kim tych
    sedziow zastapic - niedawnymi studentami ?

    A wracajac do artykulu ... kto niby mialby tych sedziow wybierac i na
    jakiej podstawie ?
    Poslowie wsrod mlodych absolwentow prawa ?
    No to przeciez wiadomo kogo wybiora - krewnych i znajomych :-)

    A patrz np na życiorys Przyłębskiej.

    >Chyba nie sądzisz, że Ziobro będzie rządził do końca świata???
    >Uchowaj Boże...

    Wystarczy o 5 lat za dlugo.
    Poza tym czemu nastepca mialby byc lepszy ?

    >Niezawisły sędzia będzie _świadomy_ zmian na szczytach władzy. I siłą
    >rzeczy nie będzie uzależniał swojej kariery od przychylności chwilowo
    >panujących.

    To chyba bys musial jakies kadencje wprowadzic.
    Bo jesli ktos go awansuje, a kolejny nie moze ruszy ... to kolejny
    przeciez kiedys odejdzie, a pierwszy wroci, i znow awansik :-)

    Ba - szybko sie sedziowie zorientuja, ze niezaleznym sie byc nie
    oplaca, bo jak partia A awansuje swoich, partia B swoich, to kto
    awansuje niezaleznych ? :-)

> [...]

    >Wszyscy widzieli, jak zwinął te 50 zł.
    >https://www.tvp.info/33493711/sedzia-skazany-za-kra
    dziez-stracil-stanowisko-wiceprezesa-sadu

    Filmu tu nie ma

    https://www.youtube.com/watch?v=rYr6QigwIPI

    Mogl zabrac "przez roztargnienie" ? Mogl.
    Baba tez dziwnie dzialala.

    Tylko zeby oni tacy wyrozumiali byli, jak ktos np cukierka zje ... ale
    przeciez nie przez roztargnienie.

> [...]

    >Może to:
    >https://wiadomosci.dziennik.pl/wydarzenia/artykuly/
    542614,sprawa-sedziego-ktory-wyniosl-ze-sklepu-eleme

    A ten od pendrivewow chocby
    https://wiadomosci.wp.pl/sedzia-kradl-pendrivey-sn-u
    sunal-go-z-zawodu-6359351094105729a

    Chociaz ... jesli Izba Dyscyplinarna nie jest sadem ...

    Dziwna sprawa nawiasem mowiac ...

    Masz jeszcze sprawe spodni
    https://wiadomosci.wp.pl/-6091666409751681a

    Tylko warto zwrocic uwage ze od 12 lat w stanie spoczynku ...

    J.