    From: Trefniś <t...@m...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nowy termin.
    Date: Mon, 17 Feb 2020 20:19:10 +0100

    W dniu .02.2020 o 18:01 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Użytkownik "Trefniś" napisał w wiadomości grup

    > Owszem, ale troche glupio byloby niedopuscic tych, co mieli najlepsze
    > wyniki ...

    Ocenia kasta sędziowska.

    > Wydawalo mi sie, ze wczesniej ni byli tacy upolitycznieni, chyba, ze
    > polityke kastową masz na mysli.

    Oczywiście - kastowość jest ponadpartyjna, pokomunistyczna i po III RP!
    Przecież czytałeś Rzeplińskiego z 2004:
    "Trzeba wyrwać KRS sędziom"

    J.M. Rokita:
    https://www.rp.pl/Sadownictwo/180829743-Rokita-Prof-
    Rzeplinski-mowil-trzeba-wyrwac-KRS-sedziom.html

    Wierzę Rokicie, że _wszyscy_ chcieli naprawy sądownictwa, ale niektórzy
    się zwyczajnie bali.

    > Myslisz, ze bedzie lepiej, jak Ziobro bedzie dyscyplinowal sedziow,
    > ktorzy wydali niewlasciwy wyrok ?
    > Niewlasciwy w/g Ziobry oczywiscie ...

    Chyba nie sądzisz, że Ziobro będzie rządził do końca świata???
    Uchowaj Boże...

    Niezawisły sędzia będzie _świadomy_ zmian na szczytach władzy. I siłą
    rzeczy nie będzie uzależniał swojej kariery od przychylności chwilowo
    panujących.
    Poza tym w jego interesie będzie _prawdziwa_ niezawisłość, zamiast
    powolności wobec kasty sędziowskiej w zamian za frukty.
    Wierzę, że owa "kasta" będzie tylko niemiłym wspomnieniem.

    > Widziales jak zwinal ? To zobacz.
    > Sa lepsze przyklady na sedziow ... ale akurat wtedy kasta ich chyba nie
    > broni ... przynajmniej nie az tak mocno.

    Wszyscy widzieli, jak zwinął te 50 zł.

    https://www.tvp.info/33493711/sedzia-skazany-za-krad
    ziez-stracil-stanowisko-wiceprezesa-sadu

    Nadal jest sędzią, pobiera 3/4 wynagrodznia.

    No jakżesz kasta nie broni - który sędzia odpowiedział karnie, podaj
    konkretne przykłady!

    Może to:
    https://wiadomosci.dziennik.pl/wydarzenia/artykuly/5
    42614,sprawa-sedziego-ktory-wyniosl-ze-sklepu-elemen
    ty-wkretarki-w-sadzie.html

    --
    Trefniś