    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nowy termin.
    Date: Mon, 17 Feb 2020 21:56:52 +0100

    Użytkownik "Trefniś" napisał w wiadomości grup
    W dniu .02.2020 o 18:01 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    >Ocenia kasta sędziowska.

    Egzamin nie jest pisemny i anonimizowany ?

    >Oczywiście - kastowość jest ponadpartyjna, pokomunistyczna i po III
    >RP!
    >Przecież czytałeś Rzeplińskiego z 2004:
    >"Trzeba wyrwać KRS sędziom"
    >J.M. Rokita:
    >https://www.rp.pl/Sadownictwo/180829743-Rokita-Prof
    -Rzeplinski-mowil-trzeba-wyrwac-KRS-sedziom.html

    >Wierzę Rokicie, że _wszyscy_ chcieli naprawy sądownictwa, ale
    >niektórzy się zwyczajnie bali.

    A PiS chce naprawic, czy posadzic swoich na stolkach ?

    Ja tam nie bardzo widze roku ... w 1990 bylo wiadomo, ze sedziowie
    przesiaknieci stara ideologia.
    Ale jak sie tego nie rozgromilo wtedy, to z kadencji na kadencje bylo
    coraz trudniej, tzn coraz mniej podstaw.
    Tylko ze mamy juz 30 lat pozniej - tamtejsi starzy sedziowie na
    emeryturze, nowych cala masa przybyla,
    a owczesni nowi ... teraz na stanowiskach,

    Nie zrobil tego Rokita, nie zrobil tego Kaczynski wtedy, nie zrobil za
    kolejnej kadencji ... a teraz to mi trudno wierzyc w dobre intencje.

    A jesli czegos sie bylo bac ... to chyba tylko burdelu, bo kim tych
    sedziow zastapic - niedawnymi studentami ?

    A wracajac do artykulu ... kto niby mialby tych sedziow wybierac i na
    jakiej podstawie ?
    Poslowie wsrod mlodych absolwentow prawa ?
    No to przeciez wiadomo kogo wybiora - krewnych i znajomych :-)

    A patrz np na życiorys Przyłębskiej.

    >Chyba nie sądzisz, że Ziobro będzie rządził do końca świata???
    >Uchowaj Boże...

    Wystarczy o 5 lat za dlugo.
    Poza tym czemu nastepca mialby byc lepszy ?

    >Niezawisły sędzia będzie _świadomy_ zmian na szczytach władzy. I siłą
    >rzeczy nie będzie uzależniał swojej kariery od przychylności chwilowo
    >panujących.

    To chyba bys musial jakies kadencje wprowadzic.
    Bo jesli ktos go awansuje, a kolejny nie moze ruszy ... to kolejny
    przeciez kiedys odejdzie, a pierwszy wroci, i znow awansik :-)

    Ba - szybko sie sedziowie zorientuja, ze niezaleznym sie byc nie
    oplaca, bo jak partia A awansuje swoich, partia B swoich, to kto
    awansuje niezaleznych ? :-)

    > Widziales jak zwinal ? To zobacz.
    > Sa lepsze przyklady na sedziow ... ale akurat wtedy kasta ich chyba
    > nie broni ... przynajmniej nie az tak mocno.

    >Wszyscy widzieli, jak zwinął te 50 zł.
    >https://www.tvp.info/33493711/sedzia-skazany-za-kra
    dziez-stracil-stanowisko-wiceprezesa-sadu

    Filmu tu nie ma

    https://www.youtube.com/watch?v=rYr6QigwIPI

    Mogl zabrac "przez roztargnienie" ? Mogl.
    Baba tez dziwnie dzialala.

    Tylko zeby oni tacy wyrozumiali byli, jak ktos np cukierka zje ... ale
    przeciez nie przez roztargnienie.

    Nadal jest sędzią, pobiera 3/4 wynagrodznia.

    >No jakżesz kasta nie broni - który sędzia odpowiedział karnie, podaj
    >konkretne przykłady!
    >Może to:
    >https://wiadomosci.dziennik.pl/wydarzenia/artykuly/
    542614,sprawa-sedziego-ktory-wyniosl-ze-sklepu-eleme
    nty-wkretarki-w-sadzie.html

    A ten od pendrivewow chocby
    https://wiadomosci.wp.pl/sedzia-kradl-pendrivey-sn-u
    sunal-go-z-zawodu-6359351094105729a

    Chociaz ... jesli Izba Dyscyplinarna nie jest sadem ...

    Dziwna sprawa nawiasem mowiac ...

    Masz jeszcze sprawe spodni
    https://wiadomosci.wp.pl/-6091666409751681a

    Tylko warto zwrocic uwage ze od 12 lat w stanie spoczynku ...

    J.