  • 71. Data: 2020-02-17 22:07:44
    Temat: Re: Nowy termin.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trefniś" napisał w wiadomości grup
    W dniu .02.2020 o 18:25 cef <c...@i...pl> pisze:

    >Właśnie dlatego trudno dyskutować, skoro nie rozumiesz rudymentariów.

    >Popatrz - powołujesz SWOICH sędziów i rządzisz 4 lata. Czy oni będą
    >ci wierni także, kiedy wylądujesz w opozycji? Albo w pierdlu -
    >wstawiony tam przez sędziów OPOZYCJI?

    A jak beda ? To cie uniewinnia w apelacji.

    >A jeśli ZMUSIMY ich do bezpartyjności

    Przeciez sa bezpartyjni.
    Tylko jak chcesz ich zmusic do faktycznej bazpartyjnosci, jesli
    przewidujesz partyjne mianowania ?

    >i zaczniemy ROZLICZAĆ ze zbrodni sądowych - to według ciebie nie
    >spowoduje to ŻADNEJ pozytywnej zmiany w sądownictwie?

    Pod warunkiem, ze rozliczysz.
    A tu sie okaze, ze tak ocenil material dowodowy jaki mial, i zadnej
    zbrodni nie ma.
    Chyba, ze w prokuraturze.

    No i kto mialby rozliczyc - sad, w skladzie innych sedziow, swiadomych
    tego, ze lada moment sami moga zostac oskarzeni za podobna zbrodnie ?

    I w ktora strone mialoby to dzialac - jak sad uniewinni, to tez
    zbrodnia, czy nie ?
    Bo jak sie uniewinnienie Ziobrze nie spodoba, to pewnie bedzie
    probowal.
    A jak sedzia pomysli, ze lepiej nie skazac niz sie narazic, to tez nie
    bedzie dobrze.

    >Jeśli zaczniemy poddawać jurysdykcji jak KAŻDEGO obywatela - to nadal
    >będą kraść w hipermarketach, uwłaszczać się na nieruchomościach
    >bezprawnie kradzionych właścicielom?

    Eee tam - zaczna krasc hipermarkety, i nic nie udowodnisz :-)

    >Jeśli tak właśnie uważasz - to nie chcę marnować czasu na dyskusję z
    >profanem intelektualnym.

    I myslisz, ze sedziowie kradnacy w sklepach to taki powazny problem ?

    J.

  • 72. Data: 2020-02-17 22:08:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 17.02.2020 o 15:58, J.F. pisze:

    >Byłoby dobrze - bardzo cenie gościa, choć w sumie niewiele może.

    >No to po zawodach. Będę miał pisiego pomocnika;)

    Ale moze nie tak szybko ... choc patrzac sprawe - zdaza zmienic przed
    pierwsza rozprawa :-(

    J.

  • 73. Data: 2020-02-17 22:25:30
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 17.02.2020 o 21:30, cef pisze:
    > przynajmniej nie stawiam spacji przed znakiem zapytania

    no i co z tego ?:)

  • 74. Data: 2020-02-17 22:43:14
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A tak w ogóle to dlaczego sędziowie mają być niezawiśli w innych sprawach niż
    pomiędzy O'bywatelem a POlską?
    Ja bym wolał, żeby młody początkujący sędzia był zawisły od starszego bardziej
    doświadczonego przełożonego.
    To urzędnicy od np. pozwoleń na budowę czy domiaru podatkowego niech też będą
    niezawiśli.
    Czym się różni ich pieczątka?
    Kształtem.
    I tym, że urzędnik Cię do grobu wpędzi, a sąd jednak rzadko.
    Tak generalnie fascynuje mnie, że w całej aferze ani widu ani słychu o sędziach WSA.
    A mają klawe życie: znacznie wyższe uposażenia i wszystkie sprawy w składach
    trójkowych (i po co??).

    -----
    > Zgadzam się, że jedynym rozwiązaniem jest niezawisłość, ale skąd przypuszczenie czy
    wiara, że tak się stanie w wyniku tej reformy?

  • 75. Data: 2020-02-17 22:52:05
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-02-17 o 22:25, u2 pisze:

    > no i co z tego ?:)

    No własnie to, co wyciąłeś.
    Jeszcze czytać chyba nie umiesz.

  • 76. Data: 2020-02-17 23:11:10
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 17.02.2020 o 22:52, cef pisze:
    > czytać chyba nie umiesz

    skąd wiesz ?:)

  • 77. Data: 2020-02-17 23:12:24
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 17.02.2020 o 22:43, ąćęłńóśźż pisze:
    > I tym, że urzędnik Cię do grobu wpędzi, a sąd jednak rzadko.

    program Kasta pokazuje przypadki wpędzenia do grobu przez sąd

  • 78. Data: 2020-02-17 23:31:34
    Od: netfrontuser <n...@n...net>

    cef:

    > Ja też nie mam pomysłu jak to osiągnąć.

    Preambuła konstytucji:

    Urzędnik, oznaczony jako [U], począwszy od prezydenta, a skończywszy na
    cieciu opłacanym za pieniądze obywateli, może zostać "wykluczony".
    Każdemu obywatelowi oznaczonemu jako [O] przysługuje jednorazowa i
    jednorazowo bezkarna możliwość wykluczenia [U] z przestrzeni publicznej.
    Wykluczenie oznacza w najbardziej drastycznym przypadku odcięcie [U] od
    tlenu...

  • 79. Data: 2020-02-17 23:58:50
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .02.2020 o 21:56 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Użytkownik "Trefniś" napisał w wiadomości grup

    > Egzamin nie jest pisemny i anonimizowany ?

    Zaraz, zaraz...
    O czym piszesz...

    Prawo o ustroju sądów powszechnych,

    Rozdział 1. Powołanie do pełnienia urzędu na stanowisku sędziowskim:

    https://www.arslege.pl/prawo-o-ustroju-sadow-powszec
    hnych/k41/s2510/

    To zaledwie o warunkach, jakie trzeba spełnić, by spełnić warunki formalne
    powołania na stanowisko sędziego. Popatrz - przedstawiasz historię swojej
    pracy zawodowej, zwróć uwagę KOMU ją przedstawiasz.

    Egzamin sędziowski:
    Art. 32. - Egzamin sędziowski - Krajowa Szkoła Sądownictwa i Prokuratury.

    https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/kr
    ajowa-szkola-sadownictwa-i-prokuratury-17521464/art-
    32

    Jak widać - przyszły sędzia jest dokładnie prześwietlany na wielu różnych
    poziomach.
    Egzamin (także ustny!) jest przeprowadzany przez ową kastę, która jest
    świetnie zorientowana w dotychczasowym przebiegu kariery.

    Doskonale też wszyscy znają zależności rodzinne potencjalnego sędziego.
    Wszyscy mówią, że to zawód rodzinny!

    W tajemnicy - o niektórych znanych sędziach mówi się, że w karierze
    pomogło łóżko i to nie są żarty.
    Jedna z nich traci stanowisko w KRS.

    (...)

    Rzeplinski-mowil-trzeba-wyrwac-KRS-sedziom.html

    > A PiS chce naprawic, czy posadzic swoich na stolkach ?

    PiS chce posadzić na stołkach osoby nieuwikłane w sędziowskie (w
    uproszczeniu - kastowe) zależności środowiskowe.
    Pamiętacie, Ziobro i PiS uwalniał też inne zawody prawnicze. W
    sądownictwie jest bardzo podobnie.

    --
    Trefniś

  • 80. Data: 2020-02-18 00:25:22
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .02.2020 o 21:36 cef <c...@i...pl> pisze:

> [...]
    >
    > Zgadzam się, że jedynym rozwiązaniem jest niezawisłość,
    > ale skąd przypuszczenie czy wiara, że tak się stanie w wyniku tej

    Aktualnie sędziowie są zakładnikami samych siebie, czyli kasty!
    Kasta rządzi, kasta radzi, kasta nigdy nie zdradzi.
    Dlatego potrzebny był ferment właśnie na samej wierchuszce, a nie w sądach
    powszechnych (powszechnych, czyli na dole, tuż przy obywatelu).
    Nb. to był i jest jeden z argumentów opozycji, że zmiany są potrzebne na
    dole, skoro tam trafia obywatel. A prawda jest zupełnie inna - bez
    połamania zębów owej kaście (KRS) - sędziowie na pierwszej linii frontu
    nadal będą zakładnikami.

    Sprawy toczą się coraz dłużej, bo powoływane są na przykład składy złożone
    z wielu sędziów tam, gdzie wystarczy jeden. Mamy niedobór sędziów, a tym
    co mamy dajemy wiele więcej spraw do rozpatrzenia!

    > Sędziowie będą zakładnikami innych.
    > Aż trudno uwierzyć, że tego nie rozumiesz.
    > Ja też nie mam pomysłu jak to osiągnąć.

    Zakładnikami od zawsze byli: "Albo jesteś z nami, albo cię dopadniemy".
    Zauważ, że nawet na dole sędziowie są z zasady uwikłani w zależność od
    środowiska - podawałem J.F. jak wygląda droga kandydata na sędziego w
    poście tuż przed tym, który teraz czytasz.

    Wierzcie mi - niektórzy czynnie orzekający sędziowie naprawdę mówią o
    formie mobbingu, kiedy czują się bezpiecznie!

    --
    Trefniś