  • 1. Data: 2009-09-08 10:22:26
    Temat: Nowe sandały bez gwarancji - jak mam dochodzić swoich praw?
    Od: "p...@o...pl" <p...@o...pl>

    Witam,

    Mam problem ze sprzedawcą, od którego kupiłem przez internet sandały.
    Po kilku dniach pękły podeszwy, a sprzedawca wymiguje się od
    odpowiedzialności, pozwalając sobie na aluzje, że wakacje się
    skończyły i widać, że już mi są niepotrzebne sandały (!)

    Przyznał też, że jako osoba prywatna (nie firma) nic nie może zrobić.
    W treści aukcji, która moim zdaniem stanowi umowę pomiędzy
    mną a sprzedającym nie ma ani słowa na ten temat...

    PYTANIE: Proszę o wskazówki, w jaki sposób mogę dochodzić swych praw?

    Jak wyegzekwować od sprzedającego zwrot 100% kosztów, gdyż wymiana
    pękniętych podeszw raczej nie wchodzi w grę.

    Byłbym wdzięczny za opisanie w punktach, gdzie (do jakich Urzędów, etc.)
    mam się zgłosić, jakie dokumenty, wnioski, załączniki złożyć?

    Z góry serdecznie dziękuję i pozdrawiam, Piotr.

  • 2. Data: 2009-09-08 10:28:55
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 08 Sep 2009 12:22:26 +0200, p...@o...pl napisał(a):

> [...]
    > treści aukcji, która moim zdaniem stanowi umowę pomiędzy mną a
    > sprzedającym nie ma ani słowa na ten temat...

    Co to znaczy "osoba prywatna nie firma"?
    Prowadzi zarejestrowaną działalność gospodarczą czy nie?

    > PYTANIE: Proszę o wskazówki, w jaki sposób mogę dochodzić swych praw?

    To zależy od odpowiedzi na powyższe pytanie.

    Jeśli prowadzi działalność to powoływać się na niezgodność z umową a nie
    na gwarancję. Jeśli nie prowadzi to zasugerować, że zgłosisz w Urzędzie
    Skarbowym prowadzenie niezarejestrowanej działalności gospodarczej.

    A przede wszystkim zastanowić się czy kwota do odzyskania jest warta
    czasu, który stracisz.