  • 381. Data: 2023-02-12 13:51:25
    Temat: Re: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego]
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > I tu możemy poprzestać. Oczywiście że nie musisz, tylko nie pisz, jakbyś
    > znał i tyle.

    Dostałeś cytat. Którego konkretnie słowa nie rozumiesz w "Jeżeli dane
    istniejące w chwili wszczęcia śledztwa lub zebrane w jego toku
    uzasadniają _dostatecznie_ podejrzenie, że czyn popełniła określona osoba"?

    > Najpierw miesiącami się upierasz, że coś tam jest w ustawie, by na końcu
    > wyciągnąć argument, że Ty tej ustawy, to nie musisz znać, bo nie jesteś
    > profesjonalistą.

    No właśnie tragedia polega na tym, że ja nie muszę znać a ty masz
    zasrany obowiązek a okazuje się, że nie masz zupełnie pojęcia o czym
    piszesz.

    Dzieciak umarł "matce". Stawiasz zarzuty matce, "no bo komu innemu". A
    jakby umarł w tym sklepie to byś postawił kasierowi, a na dworcu
    zaiadowcy, w samolocie kapitanowi a na kulsonariacie...?

    Pieprzysz takie głupoty że aż zęby bolą. Normalnie byłoby to nawet
    śmieszne. Problem w tym, że biorąc pod uwagę że jesteś poniekąd kulsonią
    elitą to jest to tragedia...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 382. Data: 2023-02-12 13:53:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.02.2023 o 13:36, Shrek pisze:
    > To nie były bzdury. Zapadły wyroki. Ale ty nawet po latach i wyrokach
    > będziesz przypisywał pismakom robienie afer. Oj tam pawulonik... Musisz
    > ich strasznie nie lubić:P

    Ale czemu uważasz, ze miałbym w ogóle ich nie lubić? Po prostu trzeba
    mieć świadomość, jak to działa i tyle. Dziennikarze robią swoją robotę.
    Nie czuję się powołany do kwestionowania tego, co robią. Ja jedynie
    zwracam uwagę na to, jak to w praktyce działa i tyle.

    --
    Robert Tomasik

  • 383. Data: 2023-02-12 13:54:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.02.2023 o 13:43, Shrek pisze:

> [...]
    ow,519217.html. Ja

    > Zaraz - chcesz powiedzieć, że to policja stwierdza zgon?

    Tak. 120 tysięcy policjantów metodą głosowania. Ty czasem się
    zastanawiasz nad tym, co piszesz?
    --
    Robert Tomasik

  • 384. Data: 2023-02-12 13:55:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale czemu uważasz, ze miałbym w ogóle ich nie lubić? Po prostu trzeba
    > mieć świadomość, jak to działa i tyle. Dziennikarze robią swoją robotę.

    Dokładnie - robią swoją robotę pokazując to, że wy swojej nie robicie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 385. Data: 2023-02-12 13:56:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tak. 120 tysięcy policjantów metodą głosowania. Ty czasem się
    > zastanawiasz nad tym, co piszesz?

    To co właściwie chciałeś napisać "Tak, jak i tam Policja nie jest

  • 386. Data: 2023-02-12 14:08:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.02.2023 o 13:41, Shrek pisze:

    > Nieumyślne spowodowanie śmierci nie jest umyślne. Choć tu ja osobiście
    > widziałbym zamiar ewentalny - no chyba żeby udowodnić, że kulsony są tak
    > głupie, że nie mogły po prostu wziąć pod uwagę, że duszenie może
    > doprowadzić do śmierci...

    Nie chce mi się grzebać w starych wątkach, ale jestem prawie pewien, że
    i tę kwestię już wyjaśniałem. Na niemal każdym treningu walki wręcz, czy
    samoobrony, każdy uczestnik jest duszony po wielokroć. Nie słyszałem o
    wypadkach uduszenia, choć oczywiście nie wykluczam, że mi coś umknęło.
    Natomiast daje to podstawy do wniosku, że duszenie nie jest śmiertelne i
    tyle.

    > No dobra - z tego wynika, że jakby matka tego dzieciaka potraktowała
    > wielkrotnia paralizatorem a potem złamała ku grdykę to nie byłoby się do
    > czego przypierdolić, no ale po prostu zostawiła to zarzuty dostała:P W
    > szkole oficerskiej was takiej logiki uczą?

    Tworzysz sobie jakieś kretyńskie modele matematyczne, a potem z uporem
    maniaka z nimi sam walczysz nawet zapominając, że jesteś ich twórcą.
    "jakby matka tego dzieciaka potraktowała wielokrotnie paralizatorem a
    potem złamała mu grdykę", to do postawienia zarzutu zabójstwa trzeba by
    było ustalić, że dziecko zmarło w wyniku porażenia prądem i uduszenia.

    O wiele ciekawszy jest taki model, gdzie matka dusząc łamie grdykę, a
    ojciec razi taserem - w konsekwencji czego dziecko umiera, a nie można
    stwierdzić, co doprowadziło do śmierci - porażenie, czy duszenie. A jak
    dołożymy do tego modelu, że na dziecko spadło pchane wiatrem dziecko i
    też nie wiadomo, czy to nie spowodowało śmierci, to nawet i zarzut
    nieumyślnego spowodowania śmierci staje pod sporym znakiem zapytania.

    > Z duszeniem tak samo... Zresztą póki co rozmawiamy o nieumyślnym
    > spowodowaniu śmierci a nie zabójstwie, więc nie kombinuj:P

    Kombinujesz Ty. Na siłę próbujesz ludzi do swojego poglądu przekonać.
    Jak już Ci brakuje merytorycznych argumentów, to zarzucasz oponentowi
    jakiś prywatny interes, kolesiostwo w ostateczności próbujesz obrazić
    licząc na to, że po prostu "oleje" Cię i wyjdzie na to, że z braku
    argumentów uznał Twoją rację. A jak Ci się to nie uda, to sam zamilczasz
    i wracasz do tematu po okresie, po którym już w ogóle nikt nie pamięta,
    o co chodzi.

    Kiedyś takie rzeczy w USENET się udawały, bo było wiele wątków i wielu
    aktywnych dyskutantów. Teraz zostało nas kilku i można powiedzieć, że to
    dość elitarne grono. Pamiętamy, o co chodziło w większości wątków.

    --
    Robert Tomasik

  • 387. Data: 2023-02-12 14:13:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie chce mi się grzebać w starych wątkach, ale jestem prawie pewien, że
    > i tę kwestię już wyjaśniałem. Na niemal każdym treningu walki wręcz, czy
    > samoobrony, każdy uczestnik jest duszony po wielokroć.

    I jak z tego wynika, że jak kogoś uduszę, to nie można mi zarzutów
    postawić? Dobra - nie musisz odpowiadać;)

    > Tworzysz sobie jakieś kretyńskie modele matematyczne, a potem z uporem
    > maniaka z nimi sam walczysz nawet zapominając, że jesteś ich twórcą.

    Ja? To ja pisałem że kulsonom od stachowiaka nie można zarzutu
    nieumyślnego spowodowania śmierci postawić a jednocześnie matce której
    po prostu muarło dziecko wręcz trzeba? No to skutki twojej posranej
    logiki są właśnie takie, że jakby mu z paralizatora sprzedała to trzeba
    by umorzyć:P No co ja poradzę...

    > Kiedyś takie rzeczy w USENET się udawały, bo było wiele wątków i wielu
    > aktywnych dyskutantów. Teraz zostało nas kilku i można powiedzieć, że to
    > dość elitarne grono. Pamiętamy, o co chodziło w większości wątków.

    Dokładnie:P To jak było z tym AED - można używać dopóki pikawa nie
    stanie dokumentnie czy szkodzi? :P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 388. Data: 2023-02-12 14:21:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.02.2023 o 13:51, Shrek pisze:

    > Dostałeś cytat. Którego konkretnie słowa nie rozumiesz w "Jeżeli dane
    > istniejące w chwili wszczęcia śledztwa lub zebrane w jego toku
    > uzasadniają _dostatecznie_ podejrzenie, że czyn popełniła określona osoba"?

    Ja rozumiem dokąłdnie każde słowo. Problemem jest to, że Ty może i
    rozumiesz również każde słowo, tylko nie rozumiesz całego zdania, a
    dodatkowo na skutek braku wiedzy merytorycznej o i9innych powszechnie
    znanych zdaniach w tej sprawie (czyli ustawie) wyciągasz nieuprawnione
    wnioski.

    I gdyby tylko mnie się tak wydawało, to moglibyśmy uznać, ze może ja źle
    to rozumiem. Ale zauważ, że nie tylko ja uważam, ze zarzut był akurat
    najlepszym z możliwych rozwiązań.

    Po za tym, ja nie jestem twórcą prawa w Polsce. Zapytał ktoś tu, czemu
    postawili zarzut, zamiast przesłuchać, to wyjaśniłem najbardziej
    prawdopodobne tego przyczyny. I tylko tyle. Nie twierdzę, ze to jest
    właściwe, ze nie można tego lepiej rozwiązać. Nie mam wpływu na prawo,
    czy wytyczne RPO.

    Gdyby to ode mnie zależało, to uważam, ze RPO powinien się zająć właśnie
    problemem w konieczności wdrażania procesu karnego gdy żaden racjonalny
    argument nie dostarcza podstaw do przy[puszczeń, że doszło do
    popełnienia przestępstwa.

    Moim zdaniem najmądrzej byłoby, by w ramach działań podejmowanych przez
    Koronera możliwe było dokonanie oględzin, ale nie w oparciu o kpk, czyli
    inną ustawę. Zakres ten sam. Można uznać, ze koroner może się zwrócić o
    dokonanie tego przez Policję "na wszelki wypadek". Gdyby po wszystkim
    okazało się, że osoby na miejscu zdarzenia się myliły i później się
    okazało, ze jednak zachodzi przypuszczenie, że do śmierci przyczyniły
    się osoby trzecie. Ta sama procedura powinna przewidywać możliwość
    przesłuchiwania świadków. Nie ma możliwości stawiania zarzutów, to z
    automatu nie ma wątpliwości, czy stawiać zarzut, czy słuchać na świadka.

    Pomysł "na kolenie" ułożony, więc spokojnie dałoby się go dopracować i
    wdrożyć. Miałby na celu z jednej strony uniknięcie zatarcia śladów, a z
    drugiej strony niewszczynanie kretyńskich postępowań. Ciało trafia na
    administracyjną sekcję zwłok i jeśli i tam się nikt nie dopatrzy
    przestępstwa, to materiały archiwizujemy. Jak się dopatrzy, to
    wszczynamy wówczas proces i zastanawiamy się, co dalej.
    --
    Robert Tomasik

  • 389. Data: 2023-02-12 14:23:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.02.2023 o 14:13, Shrek pisze:

    > I jak z tego wynika, że jak kogoś uduszę, to nie można mi zarzutów
    > postawić? Dobra - nie musisz odpowiadać;)

    A czemu nie? Jak udusisz, to można, o ile mamy dowód, że udusiłeś, a nie
    dusiłeś osobę, która później zmarła. Bo Twoim tokiem rozumowania można
    postawić zarzut morderstwa ekspedientce w ŻABCE, gdy po wyjściu ze
    sklepu facet spadł z mostu i się zabił.
    --
    Robert Tomasik

  • 390. Data: 2023-02-12 14:25:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > by umorzyć:P No co ja poradzę...
    > Dokładnie:P To jak było z tym AED - można używać dopóki pikawa nie

    I jeszcze nei zapominaj, ze w 1997 roku twierdziłem, ze ziemia jest
    bardziej zbliżona do kuli, a mniej do naleśnika. Mam po raz n-ty
    prostować te Twoje głupoty? Po prostu mi się ne chce.
    --
    Robert Tomasik