eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Niezgodność z umową - ponownie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 19

  • 11. Data: 2007-10-08 10:34:43
    Temat: Re: Niezgodność z umową - ponownie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 08.10.2007 Liwiusz <l...@p...onet.pl> napisał/a:
    > Marcin Debowski pisze:
    >> Dnia 08.10.2007 Liwiusz <l...@p...onet.pl> napisał/a:
    >>> Wykonał ekspertyzę i na tej podstawie odrzucił reklamację. W razie
    >> Ja niestety nigdzie nie widzę takiej informacji.
    > Nie jest wymagana - na obecnym etapie.

    Jest aby obalić ustawowe domniemanie inaczej jest ono w mocy czyli
    przyjmujemy, że wada istniała w momencie wydania

    --
    Marcin


  • 12. Data: 2007-10-08 10:56:04
    Temat: Re: Niezgodność z umową - ponownie
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Marcin Debowski pisze:
    > Dnia 08.10.2007 Liwiusz <l...@p...onet.pl> napisał/a:
    >> Marcin Debowski pisze:
    >>> Dnia 08.10.2007 Liwiusz <l...@p...onet.pl> napisał/a:
    >>>> Wykonał ekspertyzę i na tej podstawie odrzucił reklamację. W razie
    >>> Ja niestety nigdzie nie widzę takiej informacji.
    >> Nie jest wymagana - na obecnym etapie.
    >
    > Jest aby obalić ustawowe domniemanie inaczej jest ono w mocy czyli
    > przyjmujemy, że wada istniała w momencie wydania


    Domniemanie to jedynie ułatwienie przy sporze sądowym, które może być
    obalone różnymi dowodami, nie tylko opinią biegłego.

    Wyobraźmy sobie taką sytuację:
    1. Konsument oddaje produkt do reklamacji w ciągu 6 miesięcy od kupna
    2. Sprzedawca reklamację oddala, ponieważ uznaje (wolno mu), że wada nie
    istniała w momencie zakupu
    3. Konsument nie zgadza się, oddaje sprawę do sądu.

    Na tym etapie domniemanie istnienia wady oznacza jedynie, że to
    sprzedawca przed sądem musi udowodnić nieistnienia wady, a nie konsument
    musi udowodnić istnienia.

    4. Na wniosek sprzedawcy sąd wykonuje ekspertyzę (ekspertyzy wykonane
    przez strony nie powinny być rozstrzygające w sprawie).
    5. Biegły uznaje, że wada istniała w momencie zakupu
    6. Konsument przegrywa sprawę i ponosi koszty sądowe.

    W punkcie 5. domniemanie nieistnienia wady zostało obalone.



    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl
    Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
    egzekucji => http://www.kwm.net.pl


  • 13. Data: 2007-10-08 10:56:57
    Temat: Re: Niezgodność z umową - ponownie
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Liwiusz pisze:

    > 5. Biegły uznaje, że wada istniała w momencie zakupu


    Oczywiście poprawka: NIE istniała.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl
    Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
    egzekucji => http://www.kwm.net.pl


  • 14. Data: 2007-10-08 12:45:09
    Temat: Re: Niezgodno?ae z umow? - ponownie
    Od: "gardziej" <b...@b...pl>

    > Taka sobie sytauacja:
    >
    > oddaj? do reklamacji aparat foto (co? si? sta?o, bo zamiast 200 - 300
    > zdj?ae, którek robi? na pocz?tku robi teraz 20-30, czyli 10 % z tego co
    > powinno byae).

    moglbys wytlumaczyc o co chodzi? moze po prostu 10 razy mniej naciskasz
    guzik czy cos...


  • 15. Data: 2007-10-08 12:48:26
    Temat: Re: Niezgodno?ae z umow? - ponownie
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    gardziej pisze:
    >> Taka sobie sytauacja:
    >>
    >> oddaj? do reklamacji aparat foto (co? si? sta?o, bo zamiast 200 - 300
    >> zdj?ae, którek robi? na pocz?tku robi teraz 20-30, czyli 10 % z tego co
    >> powinno byae).
    >
    > moglbys wytlumaczyc o co chodzi? moze po prostu 10 razy mniej naciskasz
    > guzik czy cos...


    Może autor miał na myśli to, że mu bateria krótko działa?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl
    Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
    egzekucji => http://www.kwm.net.pl


  • 16. Data: 2007-10-08 13:25:22
    Temat: Re: Niezgodno?a z umow? - ponownie
    Od: "ok" <o...@o...pl>

    >>>
    >>> oddaje do reklamacji aparat foto (co? sie sta3o, bo zamiast 200 - 300
    >>> zdjea, którek robi3 na pocz?tku robi teraz 20-30, czyli 10 % z tego co
    >>> powinno bya).
    >>
    >> moglbys wytlumaczyc o co chodzi? moze po prostu 10 razy mniej naciskasz
    >> guzik czy cos...
    >
    >
    > Może autor miał na myśli to, że mu bateria krótko działa?
    >
    Dokładnie - bateria trzyma za krótko.

    Reklamacja zostałą zgłoszona po upływie 6 miesięcy.



  • 17. Data: 2007-10-09 13:22:48
    Temat: Re: Niezgodność z umową - ponownie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 08.10.2007 Liwiusz <l...@p...onet.pl> napisał/a:
    > Domniemanie to jedynie ułatwienie przy sporze sądowym, które może być
    > obalone różnymi dowodami, nie tylko opinią biegłego.

    Jestem skłonny zgodzić się z Twoją argumentacją tylko jakoś nie pasuje mi
    to do legis ratio zabiegów umieszczania takiej klauzuli w ustawie. Inaczej
    mówiąc, to w praktyce wątpliwe dla konsumenta ułatwienie.

    --
    Marcin


  • 18. Data: 2007-10-09 23:08:46
    Temat: Re: Niezgodność z umową - ponownie
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Marcin Debowski wrote:

    > Dnia 08.10.2007 Liwiusz <l...@p...onet.pl> napisał/a:
    >> Domniemanie to jedynie ułatwienie przy sporze sądowym, które może być
    >> obalone różnymi dowodami, nie tylko opinią biegłego.
    >
    > Jestem skłonny zgodzić się z Twoją argumentacją tylko jakoś nie pasuje mi
    > to do legis ratio zabiegów umieszczania takiej klauzuli w ustawie. Inaczej
    > mówiąc, to w praktyce wątpliwe dla konsumenta ułatwienie.
    >

    Sądzisz że intencją ustawodawcy było zapisać że "sprzęt jest uznany za
    wadliwy w momencie zakupu jeżeli tylko konsument sobie zażyczy tak
    twierdzić"?

    p. m.


  • 19. Data: 2007-10-10 00:35:27
    Temat: Re: Niezgodność z umową - ponownie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 09.10.2007 mvoicem <m...@g...com> napisał/a:
    > Marcin Debowski wrote:
    >
    >> Dnia 08.10.2007 Liwiusz <l...@p...onet.pl> napisał/a:
    >>> Domniemanie to jedynie ułatwienie przy sporze sądowym, które może być
    >>> obalone różnymi dowodami, nie tylko opinią biegłego.
    >> Jestem skłonny zgodzić się z Twoją argumentacją tylko jakoś nie pasuje mi
    >> to do legis ratio zabiegów umieszczania takiej klauzuli w ustawie. Inaczej
    >> mówiąc, to w praktyce wątpliwe dla konsumenta ułatwienie.
    > Sądzisz że intencją ustawodawcy było zapisać że "sprzęt jest uznany za
    > wadliwy w momencie zakupu jeżeli tylko konsument sobie zażyczy tak
    > twierdzić"?

    Ee. Sądzę, że intencją powinno być postepowanie nie angażujące na tym
    etapie konsumenta w proces sądowy. Spodziewam się, że sprzedawca powinien
    na etapie odrzucenia reklamacji uprawdopodobnić powód jej odrzucenia
    (czyli, że usterka wynikła z winy klienta). Brak takiego
    uprawdopodobnienia skutkowałby uznaniem reklamacji.

    --
    Marcin

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1