  • 1. Data: 2006-02-03 16:30:59
    Temat: Nieterminowy zwrot książki w bibliotece
    Od: " " <m...@N...gazeta.pl>

    Witam wszystkich

    Za nieterminowy zwrot książek do biblioteki naliczono mi parotysięczną karę.
    Jest to biblioteka uczelni wyższej. Studia skończyłem w 1997 roku, a od 2001
    zmienił się regulamin i za nieterminowy zwrot pobierają dzienną opłatę.
    Ponieważ książki oddałem po kilku latach trochę się tego uzbierało. Nic nie
    wiedziałem o tych zmianach. Być może była jakaś korespondencja, ale od końca
    studiów mieszkam pod innym adresem. I teraz mam pytanie, czy mogą wymagać
    ode mnie zapłaty? Nie akceptowałem tego nowego regulaminu (nic nie
    podpisywałem). Co o tym sądzicie?

    Wielkie dzięki za pomoc.

    Pozdrawiam

    meksykanin10

  • 2. Data: 2006-02-03 16:35:55
    Temat: Re: Nieterminowy zwrot książki w bibliotece
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    napisał(a):

    > Co o tym sądzicie?

    Sšdzę, że następnym razem będziesz oddawał ksišżki w terminie ;P

    j.

    http://tinyurl.com/dpuad (kto pierwszy kliknie ten głupi)

  • 3. Data: 2006-02-03 19:27:03
    Od: "Tomix" <l...@p...onet.pl>

    To dość dziwne bo przecież na koniec studiów biega się z obiegówką...
    również do uczelnianej bibloteki.. więc jak wydali Ci dyplom bez podbitej
    obiegówki w bibliotece... a skoro miales na koncie ksiazki napewno nie
    otrzymalbyś pieczęci.
    T.

  • 4. Data: 2006-02-03 20:39:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    m...@N...gazeta.pl [###m...@N...gazeta.pl.###]
    napisał:

    Skoro nie wyrażałeś w żaden - nawet domniemany sposób - zgody na
    ponoszenie opłaty, toteż uczelnia nie ma żadnych szans w sądzie na
    wyegzekwowanie takiej opłaty. Mogą wzywać, apelować, straszyć - i to
    by było na tyle.

  • 5. Data: 2006-02-03 20:43:18
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    Użytkownik <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > ode mnie zapłaty? Nie akceptowałem tego nowego regulaminu (nic nie
    > podpisywałem). Co o tym sądzicie?

    Uczelnia prywatna, czy państwowa? Jeśli prywatna, to należności z tytułu
    prowadzenia działalności gosp. przedawniają się po 3 latach. Poza tym, jeśli
    regulamin został wprowadzony w życie po Twoim odejściu ze szkoły to możesz
    być spokojny. Nic Ci nie grozi. Odpisz im, że nie wyrazałeś zgody na nowy
    regulamin i ich roszczenie jest bezzasadne, oddałeś książkę i sprawę uważasz
    za zakończoną, a jeśli uważają inaczej, to niech wnoszą sprawę do sądu.

  • 6. Data: 2006-02-03 21:09:51
    Od: " " <m...@g...pl>

> [...]
    uważasz
    > za zakończoną, a jeśli uważają inaczej, to niech wnoszą sprawę do sądu.

    Oczywiście z nerwów (bo mnie trochę nosi) zapomniałem napisać, że nie
    odebrałem jeszcze dyplomu. Właśnie chciałem go odebrać, oddałem książki i
    tak mnie podliczyli. Uczelnia jest państwowa. Czy mogą nie wydać mi dyplomu?

    Meksykanin10

  • 7. Data: 2006-02-03 21:20:36
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    m...@g...pl napisał(a):

> [...]
    > tak mnie podliczyli. Uczelnia jest państwowa. Czy mogą nie wydać mi dyplomu?

    poczytaj archiwum bylona ten temat. ("szkola nie chce wydac dokumentów")

    P.

  • 8. Data: 2006-02-04 00:42:05
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    m...@g...pl wrote:
    > Czy mogą nie wydać mi dyplomu?

    Nie mogą.

  • 9. Data: 2006-02-04 12:57:07
    Od: Jędrek <a...@p...onet.pl>

    W artykule news:ds0t8t$8i7$2@inews.gazeta.pl,
    niejaki(a): witek z adresu <w...@g...pl.spam.invalid> napisał(a):

    > Nie mogą.

    powinni dopilnować żebyć nie dostał i zapłacił porządna karę
    az

  • 10. Data: 2006-02-04 13:37:23
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    Użytkownik "Jędrek" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >W artykule news:ds0t8t$8i7$2@inews.gazeta.pl,
    >
    > powinni dopilnować żebyć nie dostał i zapłacił porządna karę
    > az
    Tak, a najlepiej wziąść i zgilotynować, bo nie oddał w terminie książki.
    Jak powiedział Einstein - "Dwie rzeczy są nieskończone - wszechświat i
    głupota ludzka".