  • 11. Data: 2006-01-27 01:40:14
    Temat: Re: Nieświadome posiadanie cracka - jak obalić zarzut? [długie]
    Od: Andrzej <n...@w...pl>

    Arek napisał(a):
    > Na podstawie jakiego artykułu dostałes zarzut ?

    art. 118 prim 2 prawa autorskiego:

    Art. 118.1.
    1. Kto wytwarza urządzenia lub ich komponenty przeznaczone do
    niedozwolonego usuwania lub obchodzenia skutecznych technicznych
    zabezpieczeń przed odtwarzaniem, przegrywaniem lub zwielokrotnianiem
    utworów lub przedmiotów praw pokrewnych albo dokonuje obrotu takimi
    urządzeniami lub ich komponentami albo reklamuje je w celu sprzedaży lub
    najmu, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    wolności do lat 3.
    2. Kto posiada, przechowuje lub wykorzystuje urządzenia lub ich
    komponenty, o których mowa w ust. 1, podlega grzywnie, karze
    ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.

    pzdr
    A.

  • 12. Data: 2006-01-27 01:41:59
    Temat: Re: Kwestie podrzucenia i warunkowego umorzenia postępowania.
    Od: Andrzej <n...@w...pl>

    Arek napisał(a):
    > Powtórze swoje pytanie - w jakim paragrafie jest to karalne?

    Jak już wcześniej odpowiedziałem - art. 118 prim 2 pa.

    pzdr
    A.

  • 13. Data: 2006-01-27 01:44:58
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Andrzej napisał:
    > art. 118 prim 2 prawa autorskiego:
    [..]

    1. Od kiedy to program jest urządzeniem?
    2. Od kiedy to crack jest łamie zabezpieczenia przed odtwarzaniem,
    przegrywaniem lub zwielokrotnianiem utworów ?

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net

  • 14. Data: 2006-01-27 01:57:20
    Od: Andrzej <n...@w...pl>

    Arek napisał(a):
    > 1. Od kiedy to program jest urządzeniem?
    > 2. Od kiedy to crack jest łamie zabezpieczenia przed odtwarzaniem,
    > przegrywaniem lub zwielokrotnianiem utworów ?

    Zarzut postawiono z art. 118.1.2 tak brzmi. Nie przyznałem się. Nie
    wiem jaką funkcjonalność miał crack, czy służył do rejestracji programu,
    jego uruchomienia. Może jednak chodzi o program łamiący zabezpieczenie
    przed kopiowaniem płyt z programem Xara.

    Crack wg. mnie łamie zabezpieczenia przed odtwarzaniem programu. A co
    do programu jako urządzenia... hmmm... nie zastanawiałem się...

    pzdr
    A.

  • 15. Data: 2006-01-27 03:49:21
    Od: "Rizotto" <r...@n...co.uk>

    "Andrzej" <n...@w...pl> wrote in message

    > 2. Najważniejsza jest kwestia prawna - przecież nie po to istnieje prawo,
    > żeby ludzie się zabezpieczali przed jego szkodliwym działaniem. A
    > szkodliwym działaniem jest możliwość wykorzystania prawa przeciwko
    > niewinnej osobie. Nie jestem prawnikiem ale dla mnie coś tu nie gra.

    A ile niewinnych osob skazano na kare smierci i ja wykonano ? :-)
    Nie lepiej dmuchac na zimne ?
    Pamietasz co Cimoszewicz mowil kiedys "trzeba sie ubezpieczac" ? Czy nie
    mial racji ?

  • 16. Data: 2006-01-27 11:07:41
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Jak już wcześniej odpowiedziałem - art. 118 prim 2 pa.

    W tym sek, ze komputer, na ktorym znajduje sie oprogramowanie typu "crack"
    (a nie zainstalowany program, np. Alcohol 120%), nie staje sie tym samym
    "URZADZENIEM przeznaczonym do niedozwolonego usuwania lub
    obchodzenia...itd". Liczy sie funkcjonalnosc i mozliwosc udowodnienia
    zamierzonego zastosowania komputera do takich celow. W przypadku programu
    Alcohol 120% jest to potencjalnie do udowodnienia, jezeli delikwent ma
    plyty, ktorych zabezpieczenia przy uzyciu tego programu zostaly zlamane.
    Jezeli nie - ciezko udowodnic, bo sam program ma przede wszystkim funkcje
    programu do nagrywania plyt. Podsumowujac: "urzadzenie przeznaczone...", to
    sprzet, przy ktorego uzyciu jest to mozliwe ORAZ przeznaczone do tego I
    zainstalowane na nim oprogramowanie, ktore to umozliwia.

    A jako ze przy uzyciu noza mozna zabijac LUB kroic chleb... na oskarzajacym
    spoczywa obowiazek udowodnienia, ze oskarzony w tym wlasnie celu posiadal
    wspomniane "urzadzenie przeznaczone..." - czyli musi udowodnic PRZEZNACZENIE
    sprzetu.

    Mam nadzieje, ze moja laicka interpretacja jest prawidlowa.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 17. Data: 2006-01-27 13:03:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 27.01.2006 Arek <a...@e...net> napisał/a:
    > [..]
    > 1. Od kiedy to program jest urządzeniem?

    Pewnie możnaby przyjąć, że crack + komputer to takie urządzenie.

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2006-01-27 14:17:12
    Od: "trojden" <t...@v...pl>

    Użytkownik "Andrzej" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jestem właścicielem komputera. Nie wchodzi w grę DG, wszystkie osoby
    > prywatne. Jak to wykorzystać?
    >
    > 6. Przez analogię - jak traktowane jest podrzucenie komuś czegoś
    > nielegalnego? Np. u statecznego pana po sześćdziesiątce znaleziono
    > marihuanę, po czym rzeczony pan stwierdza, że to nie jego, nie używa ani
    > nie wie co to jest. Stwierdza, że zapewne podrzucono mu to. Na ile silna
    > to jest obrona i na ile pozwoli uwolnić się od zarzutu i ew. oskarżenia?
    >
    > 7. Zaznaczę, że na razie to tylko zarzut, nie ma oskarżenia. Na ile można

    A w jaki sposób wpadłeś? Jakaś wsypa była czy podpierducha? Bo przecież ot
    tak policja nie wpada "po cracka"

  • 19. Data: 2006-01-27 14:27:17
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Wiec dalej stoi na tym, kto komu ma udowadniac? Bo zarzucac to sobie moze.

    mozesz zdradzic dokladnie co chcesz udawadniac?

  • 20. Data: 2006-01-27 14:59:28
    Od: Andrzej <n...@w...pl>

    trojden napisał(a):
    > A w jaki sposób wpadłeś? Jakaś wsypa była czy podpierducha? Bo przecież ot
    > tak policja nie wpada "po cracka"

    Postanowienie prokuratora o zatrzymaniu sprzętu z racji podejrzenia
    pomocnictwa... blabla. Dotąd w sprawie owego pomocnictwa nawet nie
    zostałem przesłuchany. Wysługiwacze konkurencji i politykierów,
    poprawiacze statystyk!

    Przez 9 miesięcy postępowania nawet mnie nie przesłuchano w sprawie
    podejrzewanego pomocnictwa ani nawet nie ujawniono komu miałem pomagać.
    Jak się zaczałem stawiać i zagroziłem, że po zamknięciu postępowania
    skieruję sprawę do sądu, albo nawet o Strassburg zachaczę, to wypłynęły
    zarzuty z 118.1.2 pa i 293 kk. Prócz cracka zarzucono mi 'nabycie
    oprogramowania bez zgody ...'. Nie wiem jaki geniusz doszedł do wniosku,
    że cokolwiek gdziekolwiek nabyłem, skoro nie zatrzymano u mnie
    _żadnego_softu_spiraconego_, żadnej instalki, a jedynie odmówiłem na
    wyjasnienie pochodzenia (zainstalowanego) oprogramowania, bo nie byłem
    jedynym wykorzystującym komputer ani też jego właścicielem. Zgrabnie
    ominięto kwestię wykorzystywania komputera przez inne osoby, nie zadano
    nawet pytania kto go uzytkował i miał dostęp, wystarczyło, że właściciel
    zeznał, że osobiście nic nie zainstalował. Nie zapytano o licencje i
    legalne nośniki, a jedynie o pochodzenie oprogramowania. Na tak
    sformułowane pytanie musiałem odpowiedzieć, że nie wiem.

    Z art. 293 zarzucono nielegalne nabycie (sic!) programu TheBat, który
    miałem zainstalowany w wersji professional (a więc komercyjnej), ale
    wyłącznie TRIAl. Jakiś geniusz wymyślił, że zakupiłem nielegalnie wersję
    trialową. Zwykła gra na zwłokę i szukanie paragrafów na mnie. Z art. 293
    się wywinę, bo to parodia, ale 118.1.2 jest tak sformułowany, że mogę
    być niewinny a jednak zostanę skazany, podłożyć cracka można było przed
    lub po zatrzymaniu sprzętu. Albo po prostu biegły bardzo biegle ocenił
    jakiś plik w ramach 'prawdopodobieństwa'.

    To już z morderstwem Narutowicza miałem więcej wspólnego, bo wiem
    mniej więcej o co chodziło w nim. A właśnie dziś obrabowano kolejną
    staruszkę i ukradziono kolejne miliony w ramach przestępstw gospodarczych...

    pzdr
    zdegustowany A.