  • 1. Data: 2006-01-26 20:57:38
    Temat: co zrobić w tej sytuacji...
    Od: "Pietrek_Kr" <krakus28no spam@op.pl>

    Witam,
    problem dotyczy odwiecznych problemów konsumenta, mój jest taki, zamówiłem u
    optyka okulary, naturalnie zapłaciłem z góry przy zamówieniu, czekałem kilka
    dni, przy odbiorze okazało się ze jedno ze szkieł jest uszczerbione u dołu
    (przez pracownicę zakładu), cóż było robić, uśmiechnąłem się, powiedziałem
    trudno i czekałem, przez kilka dni mnie zwodzono że szkło jest zamówione a
    dostawca zwleka i dlatego czekam dłużej niż poprzednio, dziś poszedłem po
    odbiór i wydało mi się wszystko OK, jakież było moje zdziwienie gdy w domu
    zacząłem sie dokładnie przyglądać, okazuje się iż przeszlifowali to
    uszkodzenie tak bym odebrał i nie zauważył, czego mogę się domagać w tej
    chwili? wymiany na nowe? chętnie bym im zwrócił te okulary choć polskie
    prawodawstwo chyba przewiduje tu dobrą wole sprzedawcy? poradźcie proszę jak
    zwalczać to chamstwo? dziękuję z góry za wszelkie rady,
    mocno zdegustowany i poirytowany, Piotr

  • 2. Data: 2006-01-26 23:55:52
    Temat: Re: co zrobić w tej sytuacji...
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Pietrek_Kr [###krakus28no s...@o...pl.###] napisał:

    A to przeszlifowanie przeszkadza w normalnym użytkowaniu?

  • 3. Data: 2006-01-27 01:04:57
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <kaczor@NO_SPAMplug.atn.pl>

    On 1/27/2006 12:55 AM, Robert Tomasik wrote:

    > A to przeszlifowanie przeszkadza w normalnym użytkowaniu?

    Tu raczej chodzi o to (obrazowo), że jak ktoś kupuje samochód z salonu
    to raczej nie bardzo, żeby miał łatany błotnik szpachlą bo "na pierwszy
    rzut oka nie widać".

    Kaczor
    kaczor@NO_SPAM-plug.atn.pl
    http://przemysl.net.pl/kaczor

  • 4. Data: 2006-01-27 07:31:39
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@n...serwerze.gazeta.pl>

    Dnia Thu, 26 Jan 2006 21:57:38 +0100, Pietrek_Kr napisał(a):

    > Witam,
    > (...)
    > poradźcie proszę jak
    > zwalczać to chamstwo? dziękuję z góry za wszelkie rady,
    > mocno zdegustowany i poirytowany, Piotr

    Cóż optyk postąpił bardzo chamsko, bo wykorzystał to, że bez okularów nie
    zauważysz wady.
    Moja propozycja jest taka, aby nie płacić z góry całej kwoty... a wpłacać
    zaliczkę. Jeśli optyk mówi, ze nie ma takiej opcji... skorzystać z innego
    optyka.

    --
    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://grupy.3mam.net

  • 5. Data: 2006-01-27 11:12:33
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

> [...]
    > jak
    > zwalczać to chamstwo? dziękuję z góry za wszelkie rady,

    Zareklamowac z tytulu niezgodnosci towaru z umowa. Zamawiales szkla o
    okreslonym dla Twojej wady wzroku szlifie, a "przeszlifowane" ukruszenie
    jest wybrakowaniem towaru. To tak jakbys kupil pralke z wyklepanym i
    zaszpachlowanym emalia nadtluczeniem naroznika. Niby dziala - ale byla
    uszkodzona.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 6. Data: 2006-01-27 15:57:09
    Od: "Pietrek_Kr" <krakus28no spam@op.pl>

    > A to przeszlifowanie przeszkadza w normalnym użytkowaniu?

    myślę ze tak, szkło jest mniejsze od drugiego, dwa, to zapłaciłem za
    pełnowartościowy towar a odstałem wybrakowany, dla mnie to oszustwo,
    Piotr

  • 7. Data: 2006-01-27 18:03:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > myślę ze tak, szkło jest mniejsze od drugiego, dwa, to zapłaciłem za
    > pełnowartościowy towar a odstałem wybrakowany, dla mnie to oszustwo,
    > Piotr

    No to korzystaj z prawa do żądania zwrotu [pieniędzy. Fakt, ze szkło
    jest szlifowane jest pośrednim dowodem, że przecież sam tego nie
    uszczerbałeś. W razie kłopotów skontaktuj się z rzecznikiem
    konsumentów na miejscu.

  • 8. Data: 2006-01-27 23:43:39
    Od: "Pietrek_Kr" <krakus28no spam@op.pl>

> [...]
    > jest szlifowane jest pośrednim dowodem, że przecież sam tego nie
    > uszczerbałeś. W razie kłopotów skontaktuj się z rzecznikiem

    a mam takie prawo? czy to dowolność w/g uznania/dobrej woli sklepu?

  • 9. Data: 2006-01-27 23:54:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Pietrek_Kr [###krakus28no s...@o...pl.###] napisał:

    > a mam takie prawo? czy to dowolność w/g uznania/dobrej woli sklepu?

    Jeśli okulary zawierają wadę, to masz takie prawo. Wynika ono z Ust. z
    dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
    oraz o zmianie Kodeksu cywilnego. Poszukaj sobie w sieci i poczytaj,
    bo to tylko kilka artykułów.