    From: "jaQbek" <j...@s...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niesolidna korporacje TAXI?
    Date: Mon, 28 Jan 2008 10:36:39 +0100

    Użytkownik "jaQbek" <j...@s...eu> napisał w wiadomości
    news:fnk6qv$eer$1@inews.gazeta.pl...
    > Wystosowałem pismo do Wielkopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych,
    > powołując się na przepisy prawa przewozowego, domagając się zwrotu ok. 70 zł
    > za ten promocyjny bilet. Zwrócili bez zająknięcia się.
    Dokładnie było to tak, że wpierw wysłałem do dyrektora WZPR pismo reklamacyjne,
    w którym opisuję całą sytuację i wyznaczam termin na zwrot pieniędzy. Kopię
    wysłałem również do Rzecznika Praw Klienta PKP SA, który odpisałe mi, że sprawę
    monitoruje. Jako, że nie było odzewu ze strony WZPR, wysłałem po ok. 30 dniach
    wezwanie do zapłaty, powołując się na fakt, że nie rozpatrzenie reklamacji w
    terminie 14 dni oznacza jej uznanie
    (par. 6 pkt. 1 oraz par. 10 Rozporządzenia Ministra transportu i Budownictwa z
    dnia 24 lutego 2006 r. w sprawie ustalania stanu przesyłek oraz postępowania
    reklamacyjnego (Dz. U. z dnia 7 marca 2006 r.))
    Zwrócili od razu.

    Zorientuj się zatem:
    - pod jakie ustawy podlega działalność firm taksówkarskich, czy jest to
    transport publiczny, czy nie?
    - kto kontroluje działalność firm taksówkarskich w Warszawie i czy przypadkiem
    nie ma stanowiska rzecznika praw klienta