    From: "jaQbek" <j...@s...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niesolidna korporacje TAXI?
    Date: Mon, 28 Jan 2008 10:21:36 +0100

    Użytkownik "Piotrek" <p...@y...com> napisał w wiadomości
    news:fnk4q7$7ap$1@mx1.internetia.pl...
    > Co można teraz zrobić z tak niesolidną korporacją, czy można żądać
    > odszkodowania???
    Jak najbardziej. Jeśli jest to duża korporacja, to zamówienia i rozmowy
    telefoniczne powinny być rejestrowane. Poza tym jeśli to było umówione spotkanie
    biznesowe, to chyba nie będziesz miał problemów z udokumentowaniem przed sądem
    poniesionych strat. Wyślij jednak pismo z roszczeniami i rządaniem
    zadośćuczynienia i pokrycia strat do korporacji - może obejdzie się bez sądów :)

    > Czy mieliście Państwo podobne problemy? Czy możecie podzielić się swoimi
    > spostrzeżeniami w tej kwestii?
    Akurat z firmą taxówkarską takich przebojów nei miałem, za to z racji częstych
    podróży koleją, znam 2 podobne przypadki, związane z PKP, w tym jeden tyczący
    się mnie.

    1. Kolega jechał z Warszawy do Trzebiatowa. W Szczecinie miał przesiadkę na
    ostatni pociąg w kierunku Trzebiatowa. Do Szczecina jechal pociągiem spółki PKP
    IC, dalej miał jechać pociągiem PKP PR. Pociąg PKP IC spóźnił się na tyle, że PR
    postanowiło nie przytrzymywać swojego pociągu. Wziął taksówkę, rachunek na ponad
    300 zł, i wysłał pismo do IC z żądaneim zwrotu za przejazd. Olali. Złożył więc
    pozew w sądzie. IC zwróciło mu pieniążki w postępowaniu przedprocesowym.

    2. Miałem zaplanowaną wycieczkę do Niemiec. Start mial być we Franfurcie nad
    Odrą, dokąd planowałem dojechać pociągiem osobowym z Poznania. Na przejazd przez
    Niemcy kupiłem bilet u niemieckiego przewoźnika w promocji, której jednym z
    warunków było to, że biletu zwrócić nie można. Do Franfurtu nie dojechałem, gdyż
    PKP przesunęło na późniejszą godzinę odjazd pociągu z Poznania do Frankfurtu, o
    czym informacja była tylko na dworcu w Poznaniu - i cały mój plan wziął w łeb.
    Wystosowałem pismo do Wielkopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych, powołując
    się na przepisy prawa przewozowego, domagając się zwrotu ok. 70 zł za ten
    promocyjny bilet. Zwrócili bez zająknięcia się.

    Zatem życze tobie udanej walki z tą korporacją. Wiem bowiem, że Twój przypadek
    nie jest odosobniony.