  • 21. Data: 2007-07-05 21:47:59
    Temat: Re: Nieoznakowany radiowoz - przekroczenie przepisow
    Od: JK <n...@D...o2.pl>

    Jotte napisał(a):

    > Jeśli dopiero chcą go namierzyć videoradarem zamontowanym w
    > nieoznakowanym radiowozie to nie wiedzą, że popełnił wykroczenie, a oni
    > są zwykłym użytkownikiem drogi.
    Może np. dlatego że oni jadą przepisowo 80, a gościu ich wyprzedza...

    J.K.

  • 22. Data: 2007-07-05 21:58:40
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "JK" <n...@D...o2.pl> napisał w wiadomości
    > Może np. dlatego że oni jadą przepisowo 80, a gościu ich wyprzedza...

    No to koguta niech wystawią. Jotte ma rację.

    Piotr

  • 23. Data: 2007-07-05 21:59:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Jeśli dopiero chcą go namierzyć videoradarem zamontowanym w
    > nieoznakowanym radiowozie to nie wiedzą, że popełnił wykroczenie, a oni

    By wideoradar pokazał prędkość pojazdu wcale nie trzeba jechać z taka samą
    prędkością, co sprawca. Równie dobrze radiowóz może stać na poboczu.
    Problem jest, gdy policjanci chcą udokumentować kilka wykroczeń pirata. Bo
    z reguły nadmierna prędkość łączy się. z wyprzedzaniem w miejscach, gdzie
    jest to zabronione i innymi wykroczeniami.

  • 24. Data: 2007-07-05 22:10:24
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f6jpk5$fai$1@atlantis.news.tpi.pl Robert Tomasik
    <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > wykroczeń pirata. Bo z reguły nadmierna prędkość łączy się. z
    > wyprzedzaniem w miejscach, gdzie jest to zabronione i innymi
    Taaa, a każdy pijak to złodziej...
    To znaczy, że oni popełniają wykroczenie, żeby sprawdzić czy kierowca
    przekroczywszy prędkość nie popełni czasem jeszcze jakiegoś innego
    wykroczenia? Maja na to nadzieję, czy jak?
    Przecież to kosmiczna bzdura, oni powinni jak najszybciej uniemożliwić mu
    popełnianie dalszych wykroczeń. Kogut na dach, zatrzymać i ew. mandat. A nie
    z zamiarem popisu sprawdzać, czy może przekroczy podwójną ciągłą na łuku i
    pośle bogu ducha winne osoby do szpitala albo piachu.

    --
    Jotte

  • 25. Data: 2007-07-06 07:11:31
    Od: "Sonix" <s...@g...com>

    Użytkownik "Robert Tomasik" napisał :

    > By wideoradar pokazał prędkość pojazdu wcale nie trzeba jechać z taka samą
    > prędkością, co sprawca.

    Akurat trzeba, wideoradar mierzy predkosc saomochodu w ktorym jest
    zainstalowany.

    >Równie dobrze radiowóz może stać na poboczu.

    Do tego słuzy zwykly radar "suszarka" ale to juz OT.

    http://tiny.pl/g29
    Sonix

  • 26. Data: 2007-07-06 07:35:42
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl>

    Sonix napisał(a):
    > Witam,
    >
    > Czy jest jakis akt prawny pozwalajacy policjantom w nieoznakowanym
    > radiowozie (to auto nie jest uprzywilejowane(?)) pedzic za piratem
    > drogowym z predkoscia 150 km/h przy ograniczeniu do 90 km/h ?
    > Czy w takim wypadku prowadzacy nieoznakowany radiowoz nie lamie tak samo
    > przepisow jak pirat drogowy ?
    >
    > Szukam, szukam i nie moge nic na ten temat wyszukac. Prosze o pomoc.

    Pokorespondowałem sobie kiedyś trochę na ten temat z policją z Olsztyna.
    Kręcili, mącili... w końcu stwierdzili, że im tak wolno
    bo "nie popełnia wykroczenia, kto... "
    - musiałbym znaleźć to pismo,
    żeby sobie przypomnieć na co dokładnie się powołali.
    W każdym razie było to mocno nonsensowne.

    A panowie zrobili akcję, gdzie najpierw mnie sfilmowali
    jak przekraczam podwójną ciągłą (przekroczyłem!),
    a następnie wyprzedzili, odjechali na parę km po to by zdążyć się
    zatrzymać i pomachać mi lizaczkiem z pobocza.

    Na pytanie, czemu nie użyli koguta padło "a bo spada nam",
    "właściwie to ma pan rację, ale może pan sobie pisać skargi,
    i tak nam nic nie zrobią".

    Nic się na to nie poradzi. To państwo policyjne.
    Musiałby ktoś bardzo ważny się wkurzyć.

    Stach

  • 27. Data: 2007-07-06 07:42:43
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl>

    Jotte napisał(a):

    > Taaa, a każdy pijak to złodziej...
    > To znaczy, że oni popełniają wykroczenie, żeby sprawdzić czy kierowca
    > przekroczywszy prędkość nie popełni czasem jeszcze jakiegoś innego
    > wykroczenia? Maja na to nadzieję, czy jak?

    Tak to działa. Państwo ma wtedy pieniądze z podatku "od szybkiego
    przemieszczania się", a policjanci radochę. To uruchamia u nich
    niskie instynkty "dokopania komuś", jak u dzieci w podstawówce.

    Stach

  • 28. Data: 2007-07-06 08:32:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sonix" <s...@g...com> napisał w
    wiadomości news:f6kq0m$5np$1@inews.gazeta.pl...

    > Akurat trzeba, wideoradar mierzy predkosc saomochodu w ktorym jest
    > zainstalowany.

    To wystarczył by odpowiednio wykalibrowany i atestowany prędkościomierz.

    > Do tego słuzy zwykly radar "suszarka" ale to juz OT.

    Oczywiście, tym nie mniej technicznie jest to wykonalne.

  • 29. Data: 2007-07-06 08:42:59
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Sonix pisze:
    > Akurat trzeba, wideoradar mierzy predkosc saomochodu w ktorym jest
    > zainstalowany.

    to po co radar?
    wiedeo rejestruje predkosc auta policyjnego + wgledna wobec niego
    predkosci innego auta.

    MarcinJM
    ____________________________
    gg: 978510, Skype: marcin.jm

  • 30. Data: 2007-07-06 12:53:32
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    GrzegorzG wrote:
    > "Piotr Kubiak" <p...@m...liamg> wrote in message

    > bo pirat widzac uprzywilejowany nie rozpedza sie do 160/90.

    Ale przecież wykroczenie już zostało popełnione, teraz trzeba tylko
    delikwenta zatrzymać, żeby ich więcej nie popełnił... No chyba, że ich
    celem jest łatanie dziury budżetowej. Może to faktycznie stan wyższej
    konieczności?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak