  • 1. Data: 2007-07-05 11:24:12
    Temat: Prawo autorskie - wykorzystanie utworów muzycznych
    Od: Waldu <l...@o...pl>

    Witam,

    Zajmuję się montażem filmów. Dostałem zlecenie od klienta : proszę
    zmontować film dla mnie prywatnie i podłożyć pod niego moją ulubioną
    piosenkę (abym mógł jej słuchać oglądając film). Piosenkę dam panu na
    płycie.

    Czy wolno mi takie coś zrobić? Właściwie gość ma prawo wykonać kopię
    utworu na własny użytek, a film ma być dla niego prywatnie - wspomnienia
    z wycieczki - nie do odsprzedaży. Płyta pochodzi z legalnego źródła.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-07-05 11:35:17
    Od: Robert Osowiecki <r...@r...art.pl>

    Waldu napisał(a):
> [...]
    > utworu na własny użytek, a film ma być dla niego prywatnie - wspomnienia
    > z wycieczki - nie do odsprzedaży. Płyta pochodzi z legalnego źródła.

    IMHO możesz. Tworzenie tzw. "utworów zależnych" nie jest zabronione,
    dopiero ich rozpowszechnianie.

    Co innego, gdybyś sam swoim klientom proponował podkład muzyczny i nie
    miał odpowiedniej licencji na używane piosenki...

    R.

  • 3. Data: 2007-07-05 11:38:34
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Thu, 05 Jul 2007 13:24:12 +0200, Waldu napisał(a):

> [...]
    > utworu na własny użytek, a film ma być dla niego prywatnie - wspomnienia
    > z wycieczki - nie do odsprzedaży. Płyta pochodzi z legalnego źródła.

    Odbierz w umowie zlecenie, że ma prawa do utworu i że jesteś zwolniony z
    roszczeń osób trzecich. To tak na wszelki wypadek, ponieważ to troszkę
    jak ze stolarzem, który nie musi pytać gościa skąd ma deski i gwoździe.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl/

  • 4. Data: 2007-07-05 13:52:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 05.07.2007 Robert Osowiecki <r...@r...art.pl> napisał/a:
    > IMHO możesz. Tworzenie tzw. "utworów zależnych" nie jest zabronione,
    > dopiero ich rozpowszechnianie.

    Swoją drogą to całkiem interesujący i chyba jakoś pomijany aspekt:
    wychodzi na to, że przy odrobinie własnej inwencji w ogóle nie trzeba
    powoływać się na dozwolony użytek.

    --
    Marcin