  • 1. Data: 2005-09-23 08:07:58
    Temat: Nieodplatna sluzebnosc
    Od: Andrzej <a...@n...pl>

    Witam,

    Dostałem z bratem, w ramach darowizny działkę z domem. W akcie notarialnym
    mam zapis, że udzielam dożywotniej nieodpłatnej służebności domu dziadkom
    (babcia z dziadkiem mieszkają w tym domu już od dziesiątków lat).
    Wartość tej służebności została określona na kwotę 2000zł (bez kapitalizacji).

    Mam pytanie, co faktycznie oznacza ta kwota? Czy jest to coś jak
    "wartość wynajmu/czynszu" i muszę to uwzględniać w rocznym zeznaniu
    podatkowym?

    --
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 2. Data: 2005-09-23 09:07:10
    Temat: Re: Nieodplatna sluzebnosc
    Od: " b" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Andrzej <a...@n...pl> napisał(a):

    > Mam pytanie, co faktycznie oznacza ta kwota? Czy jest to coś jak
    > "wartość wynajmu/czynszu" i muszę to uwzględniać w rocznym zeznaniu
    > podatkowym?

    Nie. Służebnośc jak napisałeś jest nieodpłatna.
    Kwota jaka została wskazana w akcie miała li tylko oznaczać wartość
    służebności (podstawę) dla obliczenia opłaty sądowej za wpis tej służebności
    do księgi wieczystej.

    pozdr

    b.