  • 1. Data: 2005-09-23 07:18:48
    Temat: 216 KK p1
    Od: "trabancik" <t...@g...pl>

    Cześć wszystkim,

    właśnie dostałem wezwanie ......

    podczas konfrontacji policyjnej z moim szanownym rodzicem (niestety bywa)
    niezbyt pochlebnie wyraziłem się o szanownej "koleżance" mojego rodzica

    było to ponad pół roku temu i teraz dostałem wezwanie do sądu w charakterze
    oskarżonego, dołączone było pismo od adwokata "koleżanki" z paragrafem 216p1

    czy jestem w stanie się jakoś wybronić?
    czy powinienem wystosować jakieś pismo do sądu, czy tylko czekać na
    rozprawę?
    czy może przeprosić babę w jakiejś gazecie (jeszcze przed sprawą) za to że
    użyłem słów które mogły ją obrazić i mieć święty spokój ?

    1. "Koleżanki" nie było na konfrontacji - ktoś jej musiał przekazać
    informacje z konfrontacji
    2. Ojciec sprowokował mnie wyjeżdzając z tekstami dotyczącymi swojej byłej
    żony a mojej Matki
    3. Na pewno nie wyraziełem się o "kolezance" pochlebnie ale też nie wierzę
    (nie pamiętam) żebym używał słów z pozwu
    4. Dowodem w sprawie są zeznania mego szanownego rodzica oraz akta
    postępowania z komisariatu (nie wiem nawet co w nich jest)

    pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2005-09-23 08:17:17
    Temat: Re: 216 KK p1
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "trabancik" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

    Nie znając sprawy, to trudno rokować. Ale na pewno konfrontację trudno
    nazwać publicznym znieważeniem. Moim zdaniem sprawa padnie w sądzie.
    Chyba, że im o inną zniewagę chodzi. Nie wyrażałeś swoich negatywnych
    opinii gdzieś indziej?

  • 3. Data: 2005-09-23 09:08:46
    Od: "trabancik" <t...@g...pl>

> [...]
    > nazwać publicznym znieważeniem. Moim zdaniem sprawa padnie w sądzie.
    > Chyba, że im o inną zniewagę chodzi. Nie wyrażałeś swoich negatywnych

    nie - nigdzie indziej nie wyrażałem swojej opini
    właśnie wróciłem z sądu by zapoznać się z aktami - tam nic nie ma oprócz
    pisma adwokata, dowodu wpłaty oskarżającej i wezwań na rozprawę
    nie ma tam wspomnianych w piśmie adwokata dowodów z policji ??

    czyli to co padło na konfrontacji powinno zostać między nami ??

    pozdrawiam
    Paweł

  • 4. Data: 2005-09-23 20:15:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > czyli to co padło na konfrontacji powinno zostać między nami ??

    Nie między Wami, tylko nie jest to publiczne pomówienie. Nie było tam
    przecież publiczności :-). Gdyby pomówienia w trakcie procesów były
    ścigane z tego artykułu, to po każdym procesie cywilnym miał byś
    jeszcze kilka karnych :-)

  • 5. Data: 2005-09-23 20:47:32
    Od: Harry <Harry_USUNTO_@_WYTNIJTO_poczta.neostrada.pl>

    jesli wyraziles zdanie o niej, ze jest glup*a ku**a to wystarczy to
    udowodnic i po sprawie ;)

    --
    Pozdro Harry
    gg 833844

  • 6. Data: 2005-09-24 20:36:30
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Harry" <Harry_USUNTO_@_WYTNIJTO_poczta.neostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:dh1p4l$cb0$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > jesli wyraziles zdanie o niej, ze jest glup*a ku**a to wystarczy to
    > udowodnic i po sprawie ;)

    A jesli ona wykaze, ze jest tylko niemadra prostytutka?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2005-09-25 09:36:56
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Nie między Wami, tylko nie jest to publiczne pomówienie.

    To akurat bez znaczenia.

    > Gdyby pomówienia w trakcie procesów były ścigane z tego artykułu, to po każdym
    procesie cywilnym miał byś
    > jeszcze kilka karnych :-)

    Znieważenia w trakcie procesu, jak najbardziej podpadają pod art. 216
    kk. Pomówienia pod art. 212 kk o ile jednocześnie są spełnione
    przesłanek tego przepisu, chodzi mi zgłasza o skutek.
    Nie dotyczy to tylko adwokatów, radców prawnych, prokuratorów, sędziów i
    ławników.
    Tylko że zniewagę i pomówienie w trakcie procesu należy ostrożnej
    oceniać. Trzeba ocenić co jeszcze można, a czego już nie. Ale o tym
    decyduje sąd.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 8. Data: 2005-09-25 10:57:38
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > Trzeba ocenić co jeszcze można, a czego już nie. Ale o tym decyduje sąd.

    a jezlei prokurator uzywa stosunku do czlowieka oskazronego o przestpetswo
    seksualne
    na osobie maloletnioej ponizej 15 roku a powyzej 13 roku zycia okreslenia
    "pedofil" (co oczywiscie jest bzdura)
    to rowniez moze mu ujsc bezkarnie?

    P.

  • 9. Data: 2005-09-25 12:11:12
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Przemek R... napisał(a):

> [...]
    > seksualne
    > na osobie maloletnioej ponizej 15 roku a powyzej 13 roku zycia okreslenia

    To akurat nie będzie przestępstwem. Bo słowa prokuratora jakiś związek z
    zarzutem mają. Ale jeśli użyje zniewag nie mających związku z zarzutem
    to odpowiada na zasadach ogólnych (to jest dyscyplinarnie - art. 66
    ustawy o prokuraturze).