    From: "Emka" <e...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nieobecność w pracy
    Date: Wed, 29 Apr 2009 13:39:35 +0200

    "Johnson" <j...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:gt9dp5$lro$1@inews.gazeta.pl...

    > Najpierw powiedz mi jak brzmiałoby uzasadnienie rozwiązania umowy? Bo
    > jakby miało brzmieć za "nieusprawiedliwioną nieobecność" to pracownik
    > przedstawi zaświadczenie lekarskie że był chory, nawet powiedzmy po
    > tygodniu dwóch i pracodawca ma ciepło.

    No właśnie prawdopodobnie tak właśnie brzmiałoby uzasadnienie.
    Przy czym nie bez powodu pytam, ile czasu na pracownik na dostarczenie
    zwolnienia czy innego usprawiedliwienia, by uniknąć takiej sytuacji. Coś mi
    chodzi po głowie, że powinien to zrobić w ciągu 7 dni, ale Ty piszesz teraz
    nawet o 2 tygodniach, więc trochę się pogubiłam.

    > W taki wypadku należy pracownikowi zarzucać nie "nieusprawiedliwioną
    > nieobecność" tylko naruszenie obowiązku niezwłocznego usprawiedliwienia
    > nieobecności. Drobny niuans.

    A widzisz, słuszne spostrzeżenie :) Dziękuję za podpowiedź.
    Tak czy owak poczekamy jeszcze i zobaczymy. Sprawa jest o tyle ciężka, że
    pracownik nie podał numeru telefonu prywatnego, więc dysponujemy tylko jego
    adresem. A jak znam życie (i tego pracownika ;-), to na pismo z pytaniem "Co
    się z panem dzieje" odpowiedź przyjdzie na "święty nigdy".

    Pozdrawiam
    Emka