  • Data: 2009-04-29 12:41:15
    Temat: Re: Nieobecność w pracy
    Od: "Emka" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    news:gt9eff$o1c$1@inews.gazeta.pl...

    > By się odnaleźć poczytaj ROZPORZĄDZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI
    > SOCJALNEJ z dnia 15 maja 1996 r. w sprawie sposobu usprawiedliwiania
    > nieobecności w pracy oraz udzielania pracownikom zwolnień od pracy
    > [Dz.U.96.60.281]

    No i szczerze mówiąc nadal niewiele z tego wynika, bo nie wiem, jak długo
    mam obowiązek czekać na informację o przyczynie nieobecności. W paragrafie 2
    i ust. 3 jest jedynie zapis, że niedotrzymanie terminu z ust. 2 może być
    usprawiedliwione szczególnymi okolicznościami, a ust. 2 stosuje się po
    ustaniu przyczyny uniemożliwiającej terminowe zawiadomienie pracodawcy.
    Czyli wychodzi na to, że mam czekać aż ustanie jakaś przyczyna nieobecności.
    Ale ile? Tydzień, miesiąc, rok? Przy czym skąd mam wiedzieć, czy taka
    przyczyna faktycznie istnieje (np. pracownik miał wypadek) czy też pracownik
    postanowił po prostu olać pracę. Mam powody przypuszczać, że zaistniał drugi
    przypadek (zawsze były z tym pracownikiem różne problemy), ale przecież nie
    mogę polegać na samych przypuszczeniach.

    Pozdrawiam
    Emka