    From: "Emka" <e...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nieobecność w pracy
    Date: Wed, 29 Apr 2009 13:25:13 +0200

    news:gt9ck0$gs0$1@inews.gazeta.pl...

    > W zasadzie nie.

    A "nie w zasadzie"? ;-)
    Chodzi mi o to, czy jeśli nastąpi rozwiązanie umowy z powodu naruszenia
    obowiązków pracowniczych (nieobecność w pracy), to pracownik będzie miał
    prawo argumentować "Miałem wypadek i nie mogłem powiadomić pracodawcy, a on
    przecież mógł sam się zainteresować, co się ze mną dzieje"
    I od razu nasunęło mi się pytanie, czy istnieje jakiś okres, w ciągu którego
    pracownik ma prawo usprawiedliwić nieobecność (zwolnieniem lekarskim itp.),
    by nie być narażonym na ryzyko zwolnienia dyscyplinarnego?

    Pozdrawiam
    Emka