  • Data: 2009-04-29 11:30:32
    Temat: Re: Nieobecność w pracy
    Od: Olgierd <n...@n...problem> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 29 Apr 2009 13:25:13 +0200, Emka napisał(a):

    > Chodzi mi o to, czy jeśli nastąpi rozwiązanie umowy z powodu naruszenia
    > obowiązków pracowniczych (nieobecność w pracy), to pracownik będzie miał
    > prawo argumentować

    Będzie miał prawo, podobnie jak chlebodawca nie ma takiego obowiązku.

    Jeśli pracodawca nie wykona (nieistniejącego) obowiązku i walnie
    dyscyplinarką, może się okazać, że faktycznie istniały obiektywne
    przesłanki, które uniemożliwiły zjawienie się w pracy i poinformowanie
    chlebodawcy o losie człowieka

    Zwykle robi się to tak, że wzywa się delikwenta (na piśmie) do
    wyjaśnienia przyczyn nieobecności i wyznacza po temu jakiś sensowny
    termin. A później -- nawet jak już wyjaśni -- robi się co należy (tj. w
    zależności od tego co on odpowie).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl