  • 31. Data: 2010-11-28 23:09:18
    Temat: Re: Niemiecka policja wzywa - jakie zasady?
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 28 Nov 2010 21:49:40 +0100, BartekK <s...@N...org>
    wrote:

    >Ale na jakiej podstawie (prawnej)? I z jakim skutkiem?
    Ze skutkiem takim ze ubezpieczyciel na podstawie okazania dowodu
    sprzedazy z pieczatka wydzialu komunikacji oddaje nadplate
    ubezpieczenia (za pozostaly okres).

    WAM

  • 32. Data: 2010-11-28 23:38:02
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-11-28 23:38, Użytkownik BartekK napisał:

> [...]
    > wykroczenia nie robiąc tego.
    > Skoro nie musiał i (zgodnie z przepisami nie miał jak zgłosić tego
    > faktu), to nikt (a tym bardziej jakaś niemiecka straż miejska albo
    > duński urząd do spraw rybołówstwa) nie może go w żaden sposób ukarać "bo
    > ktoś nam zgłasza że kiedyś to było jego auto". Jakby tak było, to by
    > rodziło wielki idiotyzm, bo równie dobrze mógłby dostać pismo (nawet
    > pomijając kwestie obcego języka) dotyczące zupełnie innego auta, którego
    > nigdy nie był właścicielem. I jak miałby udowodnić że nie był właścicielem?

    A teraz przestań się denerwować i odpowiedz na proste pytanie.
    Wolał byś to udowadniać jak już trafisz do ichniego więzienia
    czy może jednak lepiej od razu odpisać na list i wyjaśnić że
    sprzedałeś, kiedy to zrobiłeś i komu ?

    Pozdrawiam

  • 33. Data: 2010-11-29 04:11:36
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-11-29 00:38, RadoslawF pisze:

> [...]
    > Wolał byś to udowadniać jak już trafisz do ichniego więzienia
    > czy może jednak lepiej od razu odpisać na list i wyjaśnić że

    I o tym w sumie jest cały watek. :)

    Można się bzyczyć, obrażać że Niemcy nie piszą po polsku, że nie muszę
    mieć pieczątki na umowie, że inni powinni ...

    No a potem będzie 'Niemcy nas biją...'. :)

    --
    spp

  • 34. Data: 2010-11-29 08:00:53
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-11-29 00:09, WAM pisze:

    > Ze skutkiem takim ze ubezpieczyciel na podstawie okazania dowodu
    > sprzedazy z pieczatka wydzialu komunikacji oddaje nadplate
    > ubezpieczenia (za pozostaly okres).
    Oddaje też nadpłatę bez żadnej pieczątki, sama podpisana umowa sprzedaży
    (+ oświadczenie kupującego o zerwaniu starej umowy OC "bo zawiera
    własną") wystarcza w zupełności. Sprawdzone w ciągu tego roku na 2
    autach i 2 ubezpieczalniach.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 35. Data: 2010-11-29 10:03:49
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-11-28 08:44, spp pisze:
    > Jego problem.
    > Może nie jechać ale wtedy rzeczywiście może się zdziwić jak go przy
    > okazji wizyty w Niemczech zapuszkują do czasu uregulowania mandatu.
    >
    > Przestępstwo/wykroczenie popełniono na terenie Niemiec i taki język
    > obowiązuje.
    Ok. Powiedzmy że w swojej skrzynce na listy znajdujesz list z
    krzaczkami-kreseczkami po chińsku. Czy biegniesz od razu do tłumacza
    sprawdzać co ten list zawiera (bo może to z chińskiej policji, bo coś
    chcą od ciebie), czy wyrzucasz jako spam?

    Nawet jeśli to jest postępowanie w sprawie nałożenia mandatu, to mandatu
    im się nie uda nałożyć (choćby dlatego że podejrzany-sprawca nie
    odpowiada na pisma po niemiecku, pozatym 30dni), więc sprawa powinna
    trafić do sądu, a po pierwsze przed sądem nie ma już problemu z a)
    adwokatem b) przeniesieniem sprawy do Polski, choćby przesłuchania c) z
    zwrotem poniesionych kosztów

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 36. Data: 2010-11-29 11:37:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości

> [...]
    > kwestie obcego języka) dotyczące zupełnie innego auta, którego nigdy nie
    > był właścicielem. I jak miałby udowodnić że nie był właścicielem?

    Moim zdaniem ta korespondencja z Niemiec jest włąśnie takim idiotyzmem.
    Złośliwie, to Polak powinien z nimi zacząć korespondować po japońsku
    twierdząc, ze mu wygodniej. Może wówczas ktoś tam by sobie przypomniał, ze
    poza niemieckim są inne języki na świecie.

  • 37. Data: 2010-11-29 12:09:50
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-11-29 12:37, Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > twierdząc, ze mu wygodniej. Może wówczas ktoś tam by sobie przypomniał,
    > ze poza niemieckim są inne języki na świecie.

    Ależ oczywiście że tak. :)

    Tyle, iż lepiej by było gdyby ten adresat pamiętał, że są inne kraje niż
    Niemcy - tam może czekać go niespodzianka.

    --
    spp

  • 38. Data: 2010-11-29 12:44:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Ależ oczywiście że tak. :)
    >
    > Tyle, iż lepiej by było gdyby ten adresat pamiętał, że są inne kraje niż
    > Niemcy - tam może czekać go niespodzianka.

    O ile ktoś tu pisał, że Niemcy mogą adresata w Niemczech zatrzymać - z czym
    mam poważne wątpliwości, ale jeszcze jestem w stanie sobie to jakoś
    wyobrazić - o tyle chyba nie sądzisz, ze Niemcy wystawia Europejski Nakaz
    Aresztowania w związku z przekroczeniem prędkości :-)) Moim zdaniem
    okrutnie demonizujecie tych Niemców.

  • 39. Data: 2010-11-29 12:54:40
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 28 Lis, 08:33, "qwerty" <q...@p...fm> wrote:
> [...]
    > Może przysłać kuriera, albo lepiej - przyjechać osobiście, żeby mieć
    > 100% pewność że otrzymał list ?
    >
    > A potem odczytać i wytłumaczyć, żeby mieć pewność że zrozumiał?
    >
    > Jak dostał pismo to niech ruszy dupę i sobie przetłumaczy, w końcu robi
    > to w niczyim innym, jak tylko SWOIM interesie.
    >
    > Zaczekaj. Przypadkiem "międzynarodowym" językiem jest angielski? Co to za
    > problem dla policjanta wyciągnąć odpowiednio przygotowany po angielsku formularz
    > i wpisać w rubryki jego imię i nazwisko? Co, jeżeli mieszka na wiosce i nikt nie
    > zna niemieckiego? Nie będzie jechać 200 km do tłumacza.

    Ja myślałem, że międzynarodowym to Esperanto.
    Ale na razie to zyjemy w Polsce i Urzędowym jest polski.

  • 40. Data: 2010-11-29 14:18:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Nov 2010, Robert Tomasik wrote:

    > O ile ktoś tu pisał, że Niemcy mogą adresata w Niemczech zatrzymać - z czym
    > mam poważne wątpliwości, ale jeszcze jestem w stanie sobie to jakoś wyobrazić

    Takoż.
    Ale wykluczyc nie można, że istnieje jakaś inna niespodzianka, mianowicie
    że zatrzymają nie kierowcę, lecz np. samochód.
    W zupełnie innej kwestii, mianowicie "legalizacji kradzionego" (które
    obowiązuje w Polsce - po 3 latach od nieświadomego nabycia przedmiotu
    który był ukradziony lub tp, a czego w Niemczech nie było i AFAIK nadal
    nie ma) - właśnie tak to wyglądąło.
    Przyjeżdżał ktoś "legalnym" samochodem, przypadkowa kontrola, pan
    złoży wyjaśnienia... dobrze, może pan *IŚĆ* :P (samochód w depozycie
    policyjnym)
    Wiem, nie ta skala - w końcu przestępstwo. Ale coś takiego można sobie
    wyobrazić (prawo do zastawu w razie braku pieniędzy na mandat).

    > - o tyle chyba nie sądzisz, ze Niemcy wystawia Europejski Nakaz Aresztowania
    > w związku z przekroczeniem prędkości :-))

    Tego nikt nie pisał.
    Pisali, że "efekty" będą, jak ten ktoś zechce przypadkiem zajechać do
    Niemiec. Że może (wtedy) się zdziwić.

    Podobnie jak ktoś kto stosuje "europejskie" podejście do patentów (nie
    przewiduje się patentowania idei itede), coś "w tym temacie" wysmaży,
    to coś dostanie się niechcący do USA a autor też tam przypadkiem
    zawita :]

    > Moim zdaniem okrutnie demonizujecie tych Niemców.

    :)

    pzdr, Gotfryd