    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Mon, 29 Nov 2010 15:18:14 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Niemiecka policja wzywa - jakie zasady?

    On Mon, 29 Nov 2010, Robert Tomasik wrote:

    > O ile ktoś tu pisał, że Niemcy mogą adresata w Niemczech zatrzymać - z czym
    > mam poważne wątpliwości, ale jeszcze jestem w stanie sobie to jakoś wyobrazić

    Takoż.
    Ale wykluczyc nie można, że istnieje jakaś inna niespodzianka, mianowicie
    że zatrzymają nie kierowcę, lecz np. samochód.
    W zupełnie innej kwestii, mianowicie "legalizacji kradzionego" (które
    obowiązuje w Polsce - po 3 latach od nieświadomego nabycia przedmiotu
    który był ukradziony lub tp, a czego w Niemczech nie było i AFAIK nadal
    nie ma) - właśnie tak to wyglądąło.
    Przyjeżdżał ktoś "legalnym" samochodem, przypadkowa kontrola, pan
    złoży wyjaśnienia... dobrze, może pan *IŚĆ* :P (samochód w depozycie
    policyjnym)
    Wiem, nie ta skala - w końcu przestępstwo. Ale coś takiego można sobie
    wyobrazić (prawo do zastawu w razie braku pieniędzy na mandat).

    > - o tyle chyba nie sądzisz, ze Niemcy wystawia Europejski Nakaz Aresztowania
    > w związku z przekroczeniem prędkości :-))

    Tego nikt nie pisał.
    Pisali, że "efekty" będą, jak ten ktoś zechce przypadkiem zajechać do
    Niemiec. Że może (wtedy) się zdziwić.

    Podobnie jak ktoś kto stosuje "europejskie" podejście do patentów (nie
    przewiduje się patentowania idei itede), coś "w tym temacie" wysmaży,
    to coś dostanie się niechcący do USA a autor też tam przypadkiem
    zawita :]

    > Moim zdaniem okrutnie demonizujecie tych Niemców.

    :)

    pzdr, Gotfryd