  • 1. Data: 2005-01-11 19:40:46
    Temat: Niekarany?
    Od: "marik" <k...@p...com>

    Hmm... ostatnio zwrócono mi uwagę, że "nie karany"
    powinienem zastąpić "niekarany". Wszystkie dokumenty
    z jakimi się spotykałem zawierały pisownie oddzielną.
    Dziś w internecie znalazłem coś takiego:

    http://www.bibl.amwaw.edu.pl/Lpj/porada9.htm

    i jestem w dużej kropce. Może ktoś ma jakiś pomysł.

    marik

  • 2. Data: 2005-01-11 20:23:13
    Temat: Re: Niekarany?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    marik wrote:
> [...]
    > Dziś w internecie znalazłem coś takiego:
    >
    > http://www.bibl.amwaw.edu.pl/Lpj/porada9.htm
    >
    > i jestem w dużej kropce. Może ktoś ma jakiś pomysł.

    niekarany jest poprawne.

    a to oddzielne "nie" bierze się ze ślepego zaufania do wiedzy niejakiego
    Microsoft Word.

  • 3. Data: 2005-01-12 11:02:09
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    On 2005-01-11 20:40 :

> [...]
    > Dziś w internecie znalazłem coś takiego:
    >
    > http://www.bibl.amwaw.edu.pl/Lpj/porada9.htm
    >
    > i jestem w dużej kropce. Może ktoś ma jakiś pomysł.

    Niedawno była jakaś reforma dotycząca pisowni imiesłowów i "nie" i już
    poprawnie jest łącznie, a więc "niekarany".
    w.

  • 4. Data: 2005-01-12 11:10:33
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > Dziś w internecie znalazłem coś takiego:
    >
    > http://www.bibl.amwaw.edu.pl/Lpj/porada9.htm
    >
    > i jestem w dużej kropce. Może ktoś ma jakiś pomysł.

    nie z przymiotnikami piszemy razem

    P.