  • 1. Data: 2005-01-11 18:59:43
    Temat: Reklamacja Gwarancji-Pomocy !
    Od: Pinokio <t...@p...onet.pl>

    Witam,
    Sądzę ze temat dotyczy tej grupy jesli nie to prosze o życzliwe
    naprowadzenie....
    Kupiłem kino domowe w cenie 1500 zł PLn w Auchan,po dwóch dniach
    użytkowania zauważyłem drobne "kontury" na postaciach itp, z tym ze
    nie na każdym CD ale... te CD po włożeniu do innego DVD były otwarzane
    poprawnie (bez tych konturów) wróciłem ze sprzętem do sklepu gdzie
    wcześniej podczas zakupu nie było na tę chwilę demonstracji działania
    sprzętu .Tu teraz pokaz odbywał sie na innym telewizorze (mniejszym)
    więc siłą rzeczy te felerki były mniej widoczne,po za tym udało się
    sprzedawcy mnie przekonać ze to może wina moich kabli itp...Jako ze
    dotyczyło to raptem może 2-3 poozycji CD "pogodziłem" sie bo sprzęt
    (Samsung HT-DS400) po za tym działał dobrze. Niestety zdarzyło się że
    przyniesiony film z wypożyczalni zaczął się "haczyć-czyli zatrzymywał
    się" ten sam CD w wypożyczalni jak i w innym sprzęcie działał
    poprawnie,wobec czego po kolei zacząłem przeglądać moją kolekcję
    CD-DVD i okazało się że z paroma płytami są problemy z odczytem lub
    inne sensacje. Te same płyty na innych a nawet na sklepie na innym
    HT-DS400 działają poprawnie.Niestety w tymże sklepie (Auchan)
    napotkałem na problem i tu potrzebuję porady-pomocy ! Sądziłem że po
    tak oczywistym pokazie wady sprzętu (obok włączyliśmy taki sam DVD ze
    sklepu tylko że tamten był sprawny i nie miał w/w problemów) nastapi
    wymiana na nowy lub inny w tej samej cenie. Opierałem się tu na
    podstawie "ustawa o warunkach szczególnej sprzedaży" i jej punktach na
    temat reklamacji gdzie pisze wyraźnie że jako klient mam prawo żądać
    wymiany lub naprawy sprzętu i to ja mam prawo decydować jaka forma mi
    odpowiada ( drugi raz z tym sprzętem i z opisaną wada zjawiłem się w
    sklepie w 14-tym dniu od zakupu,wcześniej nie miałem w/w objawów
    przycinania filmów) i tu gość zaczął mi wykładać że to już troszkę
    późno bo to mija dziś 14-ty dzień itp, i on musi go w takim razie
    wysłać na serwis do naprawy i mam czekać 14-dni a potem się dowiadywać
    czy reklamacja została uznana itp...Zaznaczam że sprzęt mimo dwóch
    tygodni uzytkowania wyglada jak w dniu zakupu (poniewaz nie została
    podbita jeszcze gwarancja, nawet nie zrywałem folii zabezpieczajacej
    wyswietlacz) więc zacząłem się domagać wymiany na nowy gdyż nie ja go
    zepsułem tylko taki mi sprzedano,zreszta nikt na razie nie mógł mi
    powiedzieć czemu ma problemy z niektórymi płytami! Wobec czego nie
    urzadza mnie sprzęt w którym serwis będzie "kopał" bo ja mam dość
    przykre doświadczenia z serwisem akurat po linii komputerowej..ufff.
    Nie wspomnę o paru dojazdach (40km) do w/w sklepu na własny koszt i
    straty czasu- a sprzetu w domu nie mam. Dlatego moje pytanie brzmi czy
    mam prawo domagać sie wymiany na nowy sprzęt w ciągu ustawowych 7dni ?
    Co o tym sądzicie? Czy rację ma sprzedawca ?
    Dziękuję za wszelkie sugestie i rady. Pozdrawiam
    Leszek
    "Młodzieniec żąda od dnia,
    żeby mu coś przyniósł.
    Mężczyzna jest zadowolony,
    gdy niczego nie zabierze..."

  • 2. Data: 2005-01-11 19:10:06
    Temat: Re: Reklamacja Gwarancji-Pomocy !
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Pinokio napisał(a):
    > Dlatego moje pytanie brzmi czy
    > mam prawo domagać sie wymiany na nowy sprzęt w ciągu ustawowych 7dni ?

    masz prawo domagać się wymiany, sprzedawca może odmówić, jeśli wykaże że
    wymiana jest niemożliwa albo wymagałaby nadmiernych kosztów
    nie ma ustawowych 7 dni, ma nastąpić "w odpowiednim terminie",

    > Co o tym sądzicie? Czy rację ma sprzedawca ?

    nie ma racji, ale chyba wiesz jaka droga Cię czeka jeśli sprzedawca się
    uprze na naprawę?
    14 dni mimo wszystko bym poczekał

    KG

  • 3. Data: 2005-01-11 21:45:46
    Od: "Ajron" <a...@p...fm>

    Użytkownik "Pinokio" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Co o tym sądzicie? Czy rację ma sprzedawca ?

    Jasna sprawa, ze nie ma racji...
    Sprzedwacy specjalnie "komplikuja" wszelkiego rodzaju reklamacje i to jest
    (o zgrozo) norma.
    Moi rodzice mieli dokladnie identyczny przypadek tylko z pralka (glosno
    pracowala).
    Sprzedawca tez staral sie wmowic rozne dziwne rzeczy, dopiero postraszony
    rzecznikiem praw konsumenta, sie poddal...
    To byl troche mniejszy sklep, niz ten w ktorym ty kupowales... w wiekszych
    sklepach moga byc twardsi cwaniacy :)

    Powodzenia
    Ajron.

  • 4. Data: 2005-01-11 23:34:17
    Od: "MH" <M...@n...com>

    Chyba rok temu UE wprowadzila prawo ze jesli cos nie dziala jak powinno w
    ciagu pierwszych 6 miesiecy to to cos jest traktowane jako produkt wadliwy w
    momencie opuszczenia fabryki.
    Dokladnych szczegolow nie znam.

    MH

  • 5. Data: 2005-01-22 09:23:12
    Od: Pinokio <t...@p...onet.pl>

    On Tue, 11 Jan 2005 19:59:43 +0100, Pinokio <t...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >Co o tym sądzicie? Czy rację ma sprzedawca ?
    >Dziękuję za wszelkie sugestie i rady. Pozdrawiam

    Witam ponownie,
    No to odpowiem sam sobie a właściwie Tym co być moze trafią (czego im
    nie życzę) na podobny problem...Sprawa jest już dziś załatwiona po
    mojej myśli, sprzet został wymieniony na nowy ale kosztowało mnie to
    troszkę dyskusji z personelem jak i serwisem Samsunga by zaczeto
    respektować ustawę o prawie konsumenckim. Z tym ze dodam od siebie że
    prawo to jest tak sformułowane (jak wiele absurdów w naszym kraju) że
    na upartego -to co jest oczywiste- że klient ma prawo itp: może jednak
    być interpretowane DOWOLNIE...No ale każdy widzi że nasza codzienność
    nigdy nie była i chyba nadal nie jest "frontem do klienta" chyba ze
    znowu, interpretacja tego sloganu pozwala na dowolność :-) Pozdrawiam
    i w podobnych przypadkach doradzam przeczytać ustawę o prawach
    konsumenckich z 2003 roku....warto!
    "Młodzieniec żąda od dnia,
    żeby mu coś przyniósł.
    Mężczyzna jest zadowolony,