  • 1. Data: 2009-11-05 07:08:54
    Temat: Nie zaplacone szkolenie
    Od: "henk" <h...@i...pl>

    Witam
    Przez 3 tygodnie uczestniczylem w szkoleniu, ktore przygotowywalo do
    wykonywania pracy.Na szkoleniu uczono nas obslugi programow i procedur
    obslugii klientow jednej z firm telekomunikacyjnych , czyli taki konsultant
    wsparcia technicznego.Na kurs jezdzilem na wlasny koszt.,15 dni po 6h na
    dzien.Na koncu byl egzamin.Egzamin zdalem.Zaczolem prace ,ale po 2 dniach
    musialem z niej zrezygnowac.Wyjasnilem przyczyne i z przykroscia sie
    pozegnalem.I teraz ta firma chce zaplacic tylko za te 2 dni pracy.Przed
    kursem powiedzianoz,e 3 tyg. szkolenie jest platne (270zl netto) ale nalezy
    przepracowac pozniej minimum 2 miesiace by je otrzymac .Pozniej te wersje
    zmieniono na 80h przepracowanych .Ale nic na papierze nie dano. Praktycznie
    wyszlo teraz na to,ze 3 tyg. stracilem bez pracy i dochodu
    jakiegokolwiek.Pytanie mam takie: czy foirma mzoe przeszkolic PRZYSZLEGO
    PRACOWNIKA I NIC MU NEI ZAPLACIC , jesli On nie przepracuje wymaganego
    okresu pracy po tym szkoleniu, nie dajac tego wogole napisanego na papierze
    ?Napisali mi pismo w ktorym teraz stwierdzili,ze uczestniczylem w kursie
    szkoleniowym takim a takim przez okres od do i za ten kurs nie otrzymalem
    wynagrodzenia i ...pa . To jest zgodne z przepisami ?

  • 2. Data: 2009-11-05 08:22:14
    Temat: Re: Nie zaplacone szkolenie
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "henk" <h...@i...pl> napisał w wiadomości

    > przez okres od do i za ten kurs nie otrzymalem wynagrodzenia i ...pa .
    > To jest zgodne z przepisami ?

    Na Twoim miejscu cieszyłbym się, ze nie kazali Ci za szkolenie zapłacić.

    Co mówi Umowa? Co podpisałeś?

    --
    Paweł

  • 3. Data: 2009-11-05 15:52:46
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Thu, 5 Nov 2009 08:08:54 +0100, henk napisał(a):

    > Praktycznie
    > wyszlo teraz na to,ze 3 tyg. stracilem bez pracy i dochodu
    > jakiegokolwiek.

    Przecież na tej zabawie ty tylko zyskałeś (zostałeś za darmo przeszkolony),
    a firma straciła kupę kasy i czasu na Ciebie...

    --
    marcin

  • 4. Data: 2009-11-05 19:14:16
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hcttpb$24e7$1@opal.icpnet.pl henk <h...@i...pl>
    pisze:

> [...]
    > konsultant wsparcia technicznego.Na kurs jezdzilem na wlasny koszt.,15
    > dni po 6h na dzien.Na koncu byl egzamin.Egzamin zdalem.
    To bardzo ładnie.

    > Zaczolem prace
    Co zrobiłeś???

> [...]
    > teraz stwierdzili,ze uczestniczylem w kursie szkoleniowym takim a takim
    > przez okres od do i za ten kurs nie otrzymalem wynagrodzenia i ...pa .
    Z bełkotu, który z siebie wydaliłeś wynika, że jesteś do przodu o darmowe
    szkolenie (wiem, że dla niektórych zdobycie wiedzy to strata czasu).
    A do wynagrodzenia to ma prawo pracownik, a nie przyszły pracownik.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2009-11-05 20:10:02
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

> [...]
    > dzien.Na koncu byl egzamin.Egzamin zdalem.Zaczolem prace ,ale po 2 dniach
    > musialem z niej zrezygnowac.Wyjasnilem przyczyne i z przykroscia sie

    <cut> ja bym przy tkaiej okazji tak skonstruowal umowe na ich miejscu zebys
    im zwrocil koszty szkolenia - nawet nei zdajesz sobie sprawy jak duzo oni
    zainwestowali w ciebie. musialbys miec dobry powod zebym ja bedac
    wlascicielem takiej firmy - zaakceptowal

  • 6. Data: 2009-11-05 20:24:53
    Od: "Szerr" <s...@g...pl>

    henk <h...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > wsparcia technicznego.Na kurs jezdzilem na wlasny koszt.,15 dni po 6h na
    > dzien.Na koncu byl egzamin.Egzamin zdalem.

    I co, biedaku, zostałeś z tą zdobytą wiedzą jak Himilsbach z angielskim? ;)

  • 7. Data: 2009-11-05 23:00:30
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "zly" <b...@N...fm> napisał w wiadomości
    > Dnia Thu, 5 Nov 2009 08:08:54 +0100, henk napisał(a):

    > Przecież na tej zabawie ty tylko zyskałeś (zostałeś za darmo
    > przeszkolony), a firma straciła kupę kasy i czasu na Ciebie...

    Co zyskał? Nauczył się obsługiwać jakieś specjalistyczne oprogramowanie
    i nauczył standardów obsługi danej firmy, jej cenników i usług. Gdy nie
    pracuje w tej firmie, to jest to mu tak przydatne jak inżynierowi
    budownictwa umiejętność wyplatania wiklinowych koszyków.

  • 8. Data: 2009-11-06 06:34:05
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    nie powiesz mi ze nie jest przez to bardziej rozwiniety pod katem zawodowym
    oraz ze pracodawca nie poniosl duzych kosztow na szkolenie go

  • 9. Data: 2009-11-06 06:43:23
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    "Michał Gut" <m...@w...pl> pisze:
    > nie powiesz mi ze nie jest przez to bardziej rozwiniety pod katem zawodowym
    > oraz ze pracodawca nie poniosl duzych kosztow na szkolenie go

    *Z jego* perspektywy znacznie bardziej liczy się że on ponosił koszty.
    Koszty pracodawcy nie są jego kosztami.

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Pracowitość przyniesie chleb, lenistwo nędzę wylęgnie.

  • 10. Data: 2009-11-06 07:05:31
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <a...@x...wp.pl> napisał w wiadomości

    > *Z jego* perspektywy znacznie bardziej liczy się że on ponosił koszty.
    > Koszty pracodawcy nie są jego kosztami.

    zgoda, ale koszty dojazdy pracownika tez nie sa kosztami pracodawcy.
    mnie nikt nie placi jak jade na szkolenie czy do pracy czy gdziekolwiek