  • 1. Data: 2009-11-05 09:49:23
    Temat: Re: Opłata abonamentu - kiedy umorzenie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Krzysiek pisze:
> [...]
    > międzyczasie pojawia się problem z opłatą za jedną z faktur, dajmy na to
    > fv z 05/2008. Po roku Usługodawca wysyła Klientowi wezwanie do zapłaty.
    > Klient stoi na stanowisku że:
    > 1. Nie otrzymał tej faktury - rzecz nie do sprawdzenia.
    > 2. Upłynęło już za dużo czasu od wystawienia faktury, żeby usługodawca
    > dopominał się płatności.
    >
    > Oczywiście stanowisko Usługodawcy jest zupełnie inne :)
    >
    > I teraz pytanie, czy oprócz regulaminu obowiązującego Usługodawcę i
    > Klienta (który wskazuje że rację ma usługodawca) o przedmiocie sporu

    Termin przedawnienia to przynajmniej 2, a może i 3 lata.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-11-05 14:21:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysiek wrote:
    > Witam, mam pytanie - po jakim czasie usługodawca, musi odstąpić od
    > dochodzenia opłaty za zaległy abonament.

    2 lata

    jeśli nie zapłaciłeś to zapłać.

  • 4. Data: 2009-11-05 15:26:30
    Od: wombi <w...@u...to.onet.eu>

    witek pisze:

    > 2 lata
    >
    > jeśli nie zapłaciłeś to zapłać.

    3 lata

    Uchwała z dnia 7 maja 2009 r. (sygn. akt III CZP 20/09).
    Termin przedawnienia roszczenia o opłatę abonamentową i wynagrodzenie za
    połączenia telefoniczne z umowy o świadczenie usług telefonicznych,
    zawartej na podstawie ustawy z dnia 16.VII.2004 r. - Prawo
    telekomunikacyjne (Dz.U. 2004 r., Nr 171, poz. 1800, ze zm.), określa
    art. 118 k.c.

    http://www.rp.pl/artykul/55670,302563_Przedawnienie_
    oplaty_za_telefon_po_trzech_latach.html