  • 1. Data: 2009-11-04 20:42:10
    Temat: Czy coś takiego mogę na rodzinnej działce ogrodniczej?
    Od: "gosmo" <d...@f...pl>

    Działka jest pozamiejska i ma 550m2, planowany obiekt ma ok. 18m2 a wyglądać
    ma mniej więcej tak (tylko szkic):
    http://yfrog.com/0ekominekpj
    http://img14.imageshack.us/img14/170/kominekp.jpg
    Podmurówka tylko pod ścianą i słupami podtrzymującymi dach, podłoga z kostki
    brukowej

    Jest chyba jednak pewien problem, mam już domek na działce o powierzchni
    około 30m2. Czy mogę mimo to postawić wspomniany obiekt?

  • 2. Data: 2009-11-05 11:57:22
    Od: "MiK^" <m...@t...pl>

    On 4 Lis, 21:42, "gosmo" <d...@f...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Jest chyba jednak pewien problem, mam już domek na działce o powierzchni
    > około 30m2. Czy mogę mimo to postawić wspomniany obiekt?

    A dlaczego by nie? Warunek jeden. Musisz zglosic to do urzedu miasta/
    gminy i wystapic o pozwolenie na jego budowe. Tam otrzymasz warunki
    jakie musisz spelnic. Jesli zas unikniesz podmorowke np zastepujac ja
    stalowym stelazem, wpuscisz w ziemie to... bez pozwolenia mozesz
    zaczac prace 'z dnia na dzien'. Brak fundamentu? Brak pozwolenia.

  • 3. Data: 2009-11-05 17:49:27
    Od: "gosmo" <d...@f...pl>

    Użytkownik "MiK^" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
> [...]
    > stalowym stelazem, wpuscisz w ziemie to... bez pozwolenia mozesz
    > zaczac prace 'z dnia na dzien'. Brak fundamentu? Brak pozwolenia.

    Zaraz, zaraz... mogę bez pozwolenia sobie postawić domek 35m2 podpiwniczony,
    z użytkowym poddaszem i kominkiem a nie mogę dachu z jedną ścianą i podpartą
    dwoma belkami? Mówi o tym regulamin ROD Polskiego Związku Działkowców,
    Dz.U.05.169.1419 Art. 48. itp.itd. Gdzie mogę w takim razie poczytać o
    fundametach? Chodziło mi raczej o to, czy sumaryczna powierzchni wszystkich
    altan może przekroczyć te 35m2 a tu takie niespodzianki ;)

  • 4. Data: 2009-11-06 13:22:06
    Od: "MiK^" <m...@t...pl>

> [...]
    > fundametach? Chodziło mi raczej o to, czy sumaryczna powierzchni wszystkich
    > altan może przekroczyć te 35m2 a tu takie niespodzianki ;)

    Obiekty nie wymagajace pozwolenia na budowę wg ustępu 2 artykułu 29
    Ustawie o Prawie Budowlanym :

    "Wolno stojących parterowych budynków gospodarczych, wiat i altan oraz
    przydomowych oranżerii (ogrodów zimowych) o powierzchni zabudowy do 25
    m2, przy czym łączna liczba tych obiektów na działce nie może
    przekraczać dwóch na każde 500m2 powierzchni działki."