  • 1. Data: 2005-06-08 13:46:10
    Temat: Nie wiem czy było? Spółdzielnia Mieszkaniowa a balkony?
    Od: PINTO <d...@g...pl>

    Posiadam własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego. SM w tej chwili
    prowadzi pracę remontowe w moim bloku. Czy Spółdzielnia Mieszkaniowa
    może remontować mój balkon bez mojej zgody? Czy bez mojej zgody
    pracownicy mogą zerwać mi moją terakotę i wylać zwykłą posadzkę z
    betonu? Czy mogę mieć jakiś wpływ na prace odbywające się na moim balkonie?
    pozdrw

  • 2. Data: 2005-06-08 13:54:28
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    PINTO wrote:
> [...]
    > pracownicy mogą zerwać mi moją terakotę i wylać zwykłą posadzkę z
    > betonu? Czy mogę mieć jakiś wpływ na prace odbywające się na moim balkonie?

    Moga remontowac.Właścicielem budynku jest spółdzielnia mieszkaniowa
    Własnościowe prawo do lokalu nie oznazca, ze to jest twój lokal.
    Jeżeli remontu balkonu nie da się przeprowadzić bez zrywania terakoty,
    to niestety ją zerwą.
    Z odszkodowaniami to różnie bywa. Zwykle na położenie terakoty, kafalek
    należało mieć zgodę spółdzielni, wówczas zdaje się coś tam odszkodowania
    wypłacali za to.

  • 3. Data: 2005-06-08 14:18:30
    Od: PINTO <d...@g...pl>

    Użytkownik witek napisał:

> [...]
    > Z odszkodowaniami to różnie bywa. Zwykle na położenie terakoty, kafalek
    > należało mieć zgodę spółdzielni, wówczas zdaje się coś tam odszkodowania

    No tak, ale konieczność remontu balkonu (przecież sam robiłem posadzke 2
    może 3 lata temu) muszą uzasadnić, czy nie?

  • 4. Data: 2005-06-08 14:26:30
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    PINTO wrote:

    > No tak, ale konieczność remontu balkonu (przecież sam robiłem posadzke 2
    > może 3 lata temu) muszą uzasadnić, czy nie?

    to zależy co remontują.
    czy ten jeden konkretny balkon. wówczas oczywiście tak sobie remontu
    wymyśleć nie mogą.
    Jeżeli robią np. całą elewację, to uzasadnienie może być remont elewacji.

  • 5. Data: 2005-06-08 19:39:58
    Od: "bolo" <b...@i...pl>

    > Moga remontowac.Właścicielem budynku jest spółdzielnia mieszkaniowa
    > Własnościowe prawo do lokalu nie oznazca, ze to jest twój lokal.
    > Jeżeli remontu balkonu nie da się przeprowadzić bez zrywania terakoty,

    a takiej bzdury to dawno nie slyszalem...
    tego Pana chyba zywcem z '81 roku przeniesli

    pozdrawiam
    bolo

  • 6. Data: 2005-06-08 20:05:00
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    bolo wrote:
    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> napisał w wiadomości

    > a takiej bzdury to dawno nie slyszalem...
    > tego Pana chyba zywcem z '81 roku przeniesli

    przekonasz sie jak ci kiedys zerwa terakote.

  • 7. Data: 2005-06-09 08:53:27
    Od: "bolo" <b...@i...pl>

    > przekonasz sie jak ci kiedys zerwa terakote.

    nie odwracaj kota ogonem. chodzilo mi o to ze nie jest prawdą jakoby
    posiadacz własnościowego-spoldzielczego prawa do lokalu nie byl jego
    wlascicielem.
    prawda jest jednakowoz fakt, ze udzielajac szczegulnego pelnomocnictwa
    zarzadowi spoldzielni (wstepujac do niej) zgodzil sie na decydowanie o
    remontach i takie decyzje sa dla niego (GENERALNIE) wiazace o ile byly
    podjete zgodnie z obowiazujacym prawem, obowiazujacym regulaminem
    spoldzielni (o ile jest zgodny z prawem) i zasadami wspolzycia spolecznego

    pozdrawiam
    bolo

  • 8. Data: 2005-06-09 13:00:18
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    bolo wrote:

> [...]
    > podjete zgodnie z obowiazujacym prawem, obowiazujacym regulaminem
    > spoldzielni (o ile jest zgodny z prawem) i zasadami wspolzycia spolecznego

    a o to ci chodzi.
    zwroc uwage, ze napisalem, ze nie jest do konca jego wlascicelem i to
    jest prawda. Wlascicelem budynkow jest spoldzielnia mieszkaniowa.
    Wlasciciel mieszkania ma prawo wlasnosciowe do lokalu w tym budynku.
    Subtelna roznica, ale jest. Szcegolnie jesli chodzi wlasnie o prawo
    decydowania co wolno, a co nie.
    W przypadku pelnej wlasnosci decyzje podejmuje sie wiekszoscia glosow,
    wiec jak wiekszosc zdecyduje o remoncie elewacji to ta mniejszosc tez
    nie wiele bedzie mogla z tym zrobic.
    Ale dalej pozostanie to samo. Jezeli do zrobienia elewacji trzeba zerwac
    ta terakote, to ja zerwa. Oddzielna sprawa, czy sie za nią odszkodowanie
    dostanie, czy nie.