    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nie wiem czy było? Spółdzielnia Mieszkaniowa a balkony?
    Date: Thu, 09 Jun 2005 08:00:18 -0500

    bolo wrote:

    > nie odwracaj kota ogonem. chodzilo mi o to ze nie jest prawdą jakoby
    > posiadacz własnościowego-spoldzielczego prawa do lokalu nie byl jego
    > wlascicielem.
    > prawda jest jednakowoz fakt, ze udzielajac szczegulnego pelnomocnictwa
    > zarzadowi spoldzielni (wstepujac do niej) zgodzil sie na decydowanie o
    > remontach i takie decyzje sa dla niego (GENERALNIE) wiazace o ile byly
    > podjete zgodnie z obowiazujacym prawem, obowiazujacym regulaminem
    > spoldzielni (o ile jest zgodny z prawem) i zasadami wspolzycia spolecznego

    a o to ci chodzi.
    zwroc uwage, ze napisalem, ze nie jest do konca jego wlascicelem i to
    jest prawda. Wlascicelem budynkow jest spoldzielnia mieszkaniowa.
    Wlasciciel mieszkania ma prawo wlasnosciowe do lokalu w tym budynku.
    Subtelna roznica, ale jest. Szcegolnie jesli chodzi wlasnie o prawo
    decydowania co wolno, a co nie.
    W przypadku pelnej wlasnosci decyzje podejmuje sie wiekszoscia glosow,
    wiec jak wiekszosc zdecyduje o remoncie elewacji to ta mniejszosc tez
    nie wiele bedzie mogla z tym zrobic.
    Ale dalej pozostanie to samo. Jezeli do zrobienia elewacji trzeba zerwac
    ta terakote, to ja zerwa. Oddzielna sprawa, czy sie za nią odszkodowanie
    dostanie, czy nie.