  • 1. Data: 2004-05-27 18:54:17
    Temat: Nie płacimy za złe parkowanie ?
    Od: "Przemek" <p...@n...gazeta.pl>

    Witam,

    Co sądzicie o tym artykule
    http://www.rmf.com.pl/wiadomosci/index.html?id=69259 . Wynikałoby stąd że
    nie trzeba płacić za złe parkowanie. Myślałem że na właścicielu auta ciąży
    obowiązek wskazania kto je źle zaparkował. A jak w tym świetle traktować
    mandaty "fotograficzne" , wg. artkułu można by powiedzieć że nie pamiętam
    komu pożyczyłem auto wtedy i nie potrafie go rozpoznać na fotografii.

    pozdrawiam Przemek

  • 2. Data: 2004-05-27 18:56:24
    Temat: Re: Nie płacimy za złe parkowanie ?
    Od: "Leszek" <l...@i...pl>

    Użytkownik "Przemek" <p...@n...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    >wg. artkułu można by powiedzieć że nie pamiętam
    > komu pożyczyłem auto wtedy

    Można by. Gdyby nie art.78 kodeksu drogowego o czym pismak nie wiedział.

    Pozdr
    Leszek

  • 3. Data: 2004-05-27 19:22:51
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Przemek" <p...@n...gazeta.pl> napisał:

    >Co sądzicie o tym artykule
    >http://www.rmf.com.pl/wiadomosci/index.html?id=6925
    9 .
    A widziałeś kiedyś, by mantaty karne wkładał ktoś za wycieraczkę, albo
    w miejsce nazwiska wpisywał nr rej. samochodu. Przecież to totalna
    bajka, którą wymyślił ktoś, kto pewnie nawet nie widział druku MK, nie
    mówiąc o znajomości przepisów w tym obowiązujących, a jedyny cel to
    próba znalezienia nowego tematu :-)
    I kto miałby się od takiego mandatu odwoływać - pojazd o numerze
    rejestracyjnym ..... ?

    >Myślałem że na właścicielu auta ciąży
    >obowiązek wskazania kto je źle zaparkował.
    I dobrze myślałeś, dlatego wzywa się właściciela, ustala sprawcę
    wykroczenia i dopiero jemu proponuje mandat.

    Artur Golański

  • 4. Data: 2004-05-27 22:27:07
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 27 May 2004 21:22:51 +0200, Artur Golanski naskrobał(a):

    > I dobrze myślałeś, dlatego wzywa się właściciela, ustala sprawcę
    > wykroczenia i dopiero jemu proponuje mandat.

    właściciel mówi ze nie pamieta komu pożyczył wtedy auto i mogą go cmoknąć.

    --
    www.grid.org
    l...@a...pl

  • 5. Data: 2004-05-27 22:38:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek" <p...@n...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    Podejrzewam, że pismakom mandat się z wezwaniem pomerdał. Wezwania
    wystawiane na kierującego takim to a takim samochodem to się spotyka.
    Mandatów nie, bo kto by podpisał ich odbiór.

  • 6. Data: 2004-05-28 06:02:11
    Od: "Radek" <o...@p...onet.pl>

    > I dobrze myślałeś, dlatego wzywa się właściciela, ustala sprawcę
    > wykroczenia i dopiero jemu proponuje mandat.
    A mozna takie wezwanie zlekcewazyc , nie isc na komisariat ??
    Powiedziec ze nie bylo takiego wezwania i nigdy tam nie stalem ??
    Co policja wtedy moze zrobic ??

    Pozdrawiam
    Radek

  • 7. Data: 2004-05-28 08:19:46
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał:

    >właściciel mówi ze nie pamieta komu pożyczył wtedy auto i mogą go cmoknąć.
    Mylisz się i to bardzo z tym cmokaniem ;-) Aby uzupełnić swą niewiedzę
    w tym temacie poczytaj tu: http://artgola.webpark.pl/winny.htm

    Artur Golański

  • 8. Data: 2004-05-28 08:19:46
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Radek" <o...@p...onet.pl> napisał:

    >A mozna takie wezwanie zlekcewazyc , nie isc na komisariat ??
    Pisałem o tym, że Policja ustala właściciela na podstawie nr rej.
    pojazdu i wysyła mu wezwanie za potwierdzeniem odbioru, a NIE wkłada
    papierk za wycieraczkę.

    Artur Golański

  • 9. Data: 2004-05-28 08:55:39
    Od: "Arqadius" <a...@w...pl>

    Witam
    [...
    > Pisałem o tym, że Policja ustala właściciela na podstawie nr rej.
    > pojazdu i wysyła mu wezwanie za potwierdzeniem odbioru, a NIE wkłada
    > papierk za wycieraczkę.
    ...]

    Policja policja (policjom), ale co mam zrobic gdy firma w moim miescie
    nadzorujaca parkomaty wstawia czasami bezpodstawne mandaty ? Mam wykupiony
    karnet na dana ulice i czesto sie zdarza ze dostaje mandat za parkowanie na
    tej ulicy, mimo ze widac wyraznie ze za szyba jest karnet (w pelni czytelny
    i aktualny). Wnioskuje z tego ze pracownicy tej firmy wogole nawet nie
    podchodza do samochodow tylko wystawiaja mandat nie wkladajac go za szybe.
    Raz wlozyli, wiec poszedlem anulowac, jak sie okazalo mialem jeszcze kilka o
    ktorych nie wiedzialem :( W takim razie co moglbym zrobic gdyby wpisali mi
    zlosliwie ze stalem na innej ulicy niz uprawnia mnie do tego karnet ? Nawet
    bym sie o tym nie dowiedzial, dopiero jakbym dostal pisemko z UM o
    ponagleniu do zaplaty. Czyje slowo przed sadem jest wazniejsze ? Moje gdy
    powiem ze tam nie stalem ? Czy tez pracownika takiej firmy, ktory zezna ze
    stalem tam gdzie nie moglem ? W koncu to nie jest policjant, czy tez
    straznik miejski tylko "zwykly" czlowiek.

    Pozdrawiam
    Arqadius

    ---
    Virus Free.

  • 10. Data: 2004-05-28 10:54:07
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Arqadius" <a...@w...pl> napisał:

    >Policja policja (policjom)
    ??

    >firma w moim miescie nadzorujaca parkomaty wstawia czasami bezpodstawne mandaty ?
    Coś pomyliłeś, bo:
    1. Żadna firma nie posiada uprawnień do nakładania mandatów
    2. Mandaty należy przyjąć (podpisać), a jeśli nie jest to wykroczenie
    należy odmówić, a wtedy spór rozstrzyga sąd grodzki.

    >podchodza do samochodow tylko wystawiaja mandat nie wkladajac go za szybe.
    Mandatów nie wkłada się za szybę-czytaj wątek od początku.

    >Czyje slowo przed sadem jest wazniejsze ?
    Nie ma słów ważniejszych - wszystko zależy od oceny sędziego - daje
    wiarę wyjaśnieniom lub nie. Poza tym należy udowodnić winę konkretnej
    osobie. Narazie polskie prawo nie przewiduje możliwości ukarania
    właściciela pojazdu, a jedynie osobę która popełnia wykroczenie.
    Dalej do sądu trafiają dopiero wnioski o ukaranie (od Policji lub SM)
    gdy obwiniony nie przyjął od nich mandatu.

    Coś mi się wydaje , że pomieszałeś fakty i nazwy. Może firma
    zostawiała ci wezwanie do zapłaty opłaty podwyższonej za brak biletu
    parkingowego (i takie wezwania też muszą mieć własciwą formę
    powiadamiania - na pewno nie szyba samochodu ;-))

    Artur Golański