  • 21. Data: 2013-06-17 23:21:16
    Temat: Re: Nie do końca naprawiony w procesie reklamacji komputer, a gwarancja właśnie się skończyła.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 16 Jun 2013, John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > No i to właśnie nie znaczy, że tekst zostanie połamany

    Oświeć więc nas, w jaki (inny) sposób tekst posta zostanie "połamany".
    Nie wiem czy już zacytowałem stosowny kawałek RFC, w którym
    właśnie ta sekwencja stanowi "linię w rozumieniu standardu".
    Max 78 znaków i ma iść <CR><LF>, jak pójdzie, to wszyscy będą
    zadowoleni.

    > Czytnik jak sama nazwa do czytania służy.

    Ano. Miejscami się zgadzamy.

    > Masz już czytnik nadający się do czytania ?

    Owszem, cały czas :)

    > Regularnie karmisz niusy źle zakodowanymi cytatami i co ...
    > trzyma standard ten twój czytnik ?

    Oczywiście!
    To ja nie trzymam standardów - cytując przez copy&paste tekstu
    z różnymi stronami kodowymi. Czytnik nie ma szans dowiedzieć się,
    że źródłowe dane są "źle wczytane", bo po drodze gubiona jest
    informacja o kodowaniu, wklejam tekst do terminala.
    Reklamacje imiennie do mnie (a nie do czytnika), co nie zmieni
    faktu o tyle, że za leniwy jestem żeby po drodze transkodować
    z kopiowanego tekstu do ISO :)

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2013-06-18 18:20:28
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Oświeć więc nas, w jaki (inny) sposób tekst posta zostanie "połamany".

    Napisałem właśnie, że tekst NIE ma być łamany. Tekst, nie linie źródłowe.

    Artykuł do którego odniosłeś się został zakodowany WZOROWO:
    - linie zostały połamane by archaiczne czytniki mogły go pokazać na
    archaicznych monitorach,
    - zawartość została oznaczona jako quoted-printable i miała złożenia linii
    tekstu, więc we współczesnym czytniku stanowiła długie fragmenty które
    zawijały się na krawędzi okna
    - dodatkowo zawartość była oznaczona flowed, więc możliwe było używanie w
    źródle znaków cytowania przy łamaniu ze złożeniami

    > Nie wiem czy już zacytowałem stosowny kawałek RFC, w którym
    > właśnie ta sekwencja stanowi "linię w rozumieniu standardu".
    > Max 78 znaków i ma iść <CR><LF>, jak pójdzie, to wszyscy będą
    > zadowoleni.

    I o to właśnie chodzi, że tam było CRLF a mimo to linie pokazały się jako
    długie.

    Po prostu nie rozumiesz co czytasz.