  • 11. Data: 2002-05-10 12:51:04
    Temat: Re: Narodowy Spis Powszechny a zycie a informacje z poprzedniego spisu
    Od: m...@h...com (Marek Monikowski)

    On Fri, 10 May 2002 13:17:16 +0200, PaweŁ N <n...@g...pl> wrote:

    > wymy=9Cla Pan argumenty mo=BFe i racjonalne=2C ale ni w celu zrozumienia
    > lecz w celu dokopania=2E

    Ale są to jakies argumenty. Natomiast jedynymi arumentami zwolenników
    spisu jest bełkot w stylu "Spis jest dobry, bo jest potrzebny czyli
    dobry. W innych krajach też go robią i dlatego jest dobry, a poza tym
    jest to nasz obywatelski obowiązek, żeby wziąć udział w tym jakże
    potrzebnym spisie".

    Osobiście uważam, że spis to
    a) bezsensowne wyrzucanie pieniędzy
    b) chamskie zmuszanie ludzi do ujawniania informacji pod groźbą grzywny

    Jeśli chodzi o zapewnienia GUSu o bezpieczeństwie danych osobowych to
    jakoś w te piękne słowa nie ufam. Mało było przypadków znalezienia
    poufnej dokumentacji na śmietnikach?

    I jeszcze jedno. Czytam w Pana wypowiedziach o uzyskiwaniu danych o
    obywatelach drogą administracyjną. Skoro istnieja taka droga, to po co
    ta szopka ze spisem?

    pozdrawiam
    --
    Marek Monikowski

  • 12. Data: 2002-05-10 12:58:07
    Od: "preon" <p...@g...pl>

    Użytkownik "PaweŁ N" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    >Rachmistrz nie ma takiego prawa.

    Czyli mogę zeznać, że nazywam się Budda ?

    Jak ma się do tego 'droga administracyjna' jeżeli nie jest znana moja
    tożsamość ?

    spisu

    >Nie.

    Jeżeli nie to równie dobrze mogę nie otwierać drzwi.
    I z żadnym rachmistrzem nie gadać.

    pozdrawiam
    preon

  • 13. Data: 2002-05-10 13:04:22
    Od: PaweŁ N <n...@g...pl>

    On Fri, 10 May 2002 14:58:07 +0200 "preon" <p...@g...pl> wrote:

    > Użytkownik "PaweŁ N" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Czyli mogę zeznać, że nazywam się Budda ?
    >
    > Jak ma się do tego 'droga administracyjna' jeżeli nie jest znana moja
    > tożsamość ?

    trochę zdrowego rozsądku,... Rachmistrz wtedy moze przyjść z Policjantem,
    który Pana wylegitymuje.

    > spisu
    > Jeżeli nie to równie dobrze mogę nie otwierać drzwi.
    > I z żadnym rachmistrzem nie gadać.

    Jeżeli uda Pan skutecznie że mieszkanie jest puste, to tak , jest bezsilny.
    Ale rachmistrz ma w takim wypadku obowiązek kilkukrotnego sprawdzenia
    mieszkania o różnych porach. Oznacza to że Musiał by Pan siedzieć cicho jak
    mysz pod miotłom w okresie 21-V do 8-VI i nie otwierać nikomu, bo może za
    winklem czai się rachmistrz.
    --
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    "Łatwiej zacząć niż skończyć" <Plant>

  • 14. Data: 2002-05-10 13:48:08
    Od: "preon" <p...@g...pl>

> [...]

    >mysz pod miotłom w okresie 21-V do 8-VI i nie otwierać nikomu, bo może za

    A niech się czai !!
    A do mieszkania nie muszę nikogo wpuszczać bez sądowego nakazu.
    Nawet Policji.

    Opcja 1.

    Będę siedział w domu - jak ktoś zapuka do drzwi to otworzę i spytam się kto
    on jest.
    Jeżeli rachmistrz to uprzejmie wyjaśnię, że nikogo nie ma w domu.
    A policja przecież nie wywali (raczej, bo oficjalnie mogą !! ) drzwi bez
    nakazu sądowego.
    Może stać i czekać pod drzwiami razem z polcjantem. Powodzenia.
    Jak będę wychodził z domu to powiem, że bardzo, ale to bardzo się spieszę
    np. do pracy (w końcu nie byliśmy umówieni !!).
    Na pytanie kiedy będę mógł się spotkać zeznam, że wyjeżdżam po pracy na
    wczasy. Wracam 10 czerwca.

    Co Pan na to ?

    Opcja 2

    Będę siedział w domu - jak ktoś zapuka do drzwi to otworzę i spytam się kto
    on jest.
    Jeżeli rachmistrz to uprzejmie wyjaśnię, że właśnie pracuję (prowadzę
    działalność gospodarczą) i jestem zajęty.
    Na pytanie kiedy będę mógł się spotkać zeznam, że czasy są ciężkie i pracuję
    24h na dobę zasypiając przed monitorem.

    Co Pan na to ?

    Opcja 3

    Mam ustawowy obowiązek odpowiadania na pytania, ale nie mam obowiązku mieć
    czasu dla rachmistrza.
    Więc można powiedzieć : "Bardzo chętnie odpowiem na wszystkie Pana pytania
    / na każde Pana pytanie, ale ma Pan na to 10^-9 s".

    Co Pan na to ?

    Opcja 4

    Mam ustawowy obowiązek odpowiadania na pytania, ale nie mam obowiązku tych
    pytań słyszeć/widzieć.
    Więc wrzeszczę : "Nie słyszyszę Pana !!. Co Pan mówi ? !! Proszę głośniej
    !!".

    I jeszcze pytania :
    1. czy kara grozi również za nieprzybycie w umówionym terminie na spotkanie
    z rachmistrzem ?
    2. kto ustala wysokość kary (jakiś urzędnik czy sąd) ?

    Pozdrawiam
    preon

  • 15. Data: 2002-05-10 13:53:52
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    "PaweŁ N" wrote:

> [...]
    > podjšć wszelkie starania aby obywatel zgodił się dobrowolni poddać spisowi,
    > trzykrotna odpoma powoduje, że informacje o obywatelu zostanš uzyskane na
    > drodze administracyjnej a na obywatela zostanie nałożona kara grzywny 5000
    > PLN. W międzu czasie rachmistrz moze poprosić o pomoć Straż Miejskš lub
    > Policję i w obecności funkcjonariusza poprosić o poddanie się spisowi.
    > Przypominam że rachmistrz ma status osoby publicznej więc nie można go
    > bezkarnie obrażać ani broń Boże pobić, bo konsekwencję sš analogiczne jak w
    > przypadku obrażenia lub pobicia policjanta.

    Panie Pawle.
    Cos Pan kreci.
    Rachmistrz moze ma status osoby publicznej, ale z pewnoscia nie ma
    statusu policjanta
    i porownywanie rachmistrza do policjanta to wielka pomylka
    i mam nadzieje ze sie Pan wycofa z tej niefortunnej konwencji.
    Chyba ze dysponuje Pan dokumentami z ktorych wynika, ze powyzsze , co
    Pan napisal.

    Prosze rowniez o cytat ustawy o karach w podanej wysokosci.
    Znam osoby starsze, mieszkajace samotnie, emerytow, rencistow, z malymi
    dochodami,
    ktorew przebywaja u krewnych
    i naprawde przykro mi sluchac, ze zamierza Pan ich ukarac grzywna 5000
    zl i wykorzystac do tego pomoc strazy miejskiej i policji.
    Z informacji o spisie powszechnym doprawdy nie wynika, ze zaplanowano
    represyjna, przymusowa procedure wobec tych starszych i biednych osob.

    > Na podstawie ustawy o NSP kara grzywnu 5000PLN

    Prosze cytat z ustawy.
    W ktorych konkretnie przypadkach i za co.

    > Jest OBOWIĽZANY uznać je za prawdziwe, nie ma prawa podważać wiarygodności
    > udzielanych odpowiedzi. Może podjšć koroku w celu przekonania obywatela aby
    > dobrze się zastanowił czy to co mówi zgadza się ze stanem faktycznym. Może
    > jedynie prosić i sugerować nie może tego żšdać.

    > Nic nie grozi, Nikt nie będzie weryfikował poprawności, zresztš jest to
    > niewykonalne. Pod moim nadzorem zostanie spisanych 2500 osób, a w moim
    > obwodzie 27.000, Jest to nie możliwe technicznie i czasowo.

    Tutaj mnie Pan zaskakuje ignorancja.
    Weryfikacja wszystkich informacji jest mozliwa tak technicznie jak i
    logistycznie.
    A wynika z technologii przeprowadzania spisu.
    Przeciez wiekszosc tych informacji z kart spisowych i tak znajduje sie
    juz w bazach danych
    i jest zawarta w poprzednich ankietach spisowych i nalezy zakladac, ze
    nie zostaly zniszczone.
    A wrecz sa archiwizowane dla celow statystycznych.
    Po dokonaniu spisu , informacje z ankiet beda skanowane do baz danych
    lub recznie przepisywane.
    Zatem zbudowane zostana bazy danych, ktore moga podlegac trywialnej
    weryfikacji na zasadzie porownania z urzedowymi bazami danych obywateli.

    > Propoaganda komunistyczna miała miejsce podczas ostatniego NSP w 1988 roku...

    > proponuję uzupełnić wiedzę z zakresu statystyki. Dane statystyczne publikowane
    > w rocznikach statystycznych pochodzš z 88 roku aktualizowane w znikomym
    > stopniu na próbkach statystycznych. Sam pan napewno wie jak wiele zmieniło sie
    > od tamtego czasu, zaistniały nowe zjawiska społeczne, wzrost inicjatyw
    > gospodarczych, bezrobocie, bezdomność. Dane na ten temat sš delikatnie mówišc
    > skšpe

    A powiedz mi Pan, co ma z tego bezdomny gdy przeczyta w roczniku
    statystycznym,
    ze bezdomnych jest 10.000 ?
    Czy przez to zmieni sie jego status z bezdomnego na domnego ?
    Dla bezdomnego jest istotne, czy ktos mu zaoferuje mieszkanie i to
    praktycznie, a nie statystycznie.

    > Nie chcę być niegrzeczny ale chyba Panu pomyliły się epoki....

    > Kodeks drogowy też ogranicza wolność obywaltela bo w terenie zabudowanym może
    > jeździć jedynie z prędkościš do 60km/h (bez komentaża), mam wrażenie że nie
    > rozumie Pan zasad działania państwa.

    A jakie sa te zasady , ktore Pan zna ?

    > Lodek się myli rachmistrz będzie cierpliwu aż do bulu, 5 godzin to 5 godzin,
    > ale będzie rozmawiał i starał się uzyskać informacje. Aby nie zostac spisanym
    > pomimo wszystko i nie naruszyć prawa, proszę w okresie 20 maja - 10 czerwca
    > wyjechać za granicę. Osobowo nie zostanie Pan spisany, ale informacje o Panu
    > zostanš uzyskane na drodze administracyjnej.

    Czy procedura zbierania danych na drodze administracyjnej jest jawna,
    zgodnie z ustawa o ochronie danych osobowych i statystyce, czy niejawna
    ?

    I wlasciwie ujawnil Pan zdumiewajaca informacje, ktora prawdopodobnie
    stanowi tajemnice panstwowa,
    ze informacje dla celow spisu statystycznego moga byc gromadzone z wielu
    zrodel.
    Zatem nie mozna wykluczyc, ze na podobnej zasadzie beda indywidualnie
    weryfikowane.
    Jak Pan doskonale wie, aby dane statystyczne i opracowania byly
    wiarygodne to powinny sie opierac na faktycznych i rzeczywistych
    informacjach.

    A skoro Pan twierdzi, ze dane moga byc zbierane na drodze
    administracyjnej, to albo te dane sa juz zgromadzone, albo prosze
    wyjasnic, co oznacza
    "uzyskanie informacji na drodze administracyjnej "

    Z definicji spisu wynika, ze takie informacje nie powinny byc
    wykorzystane do przetwarzania
    w celow uzyskania zagregowanych wynikow statystycznych.

    Jacek

    --
    Projektowanie optymalnych rozkrojow blachy, skory, szkla, tkanin,
    drewna. True Shape Self(EGO) Nesting Technology world-wide.

  • 16. Data: 2002-05-10 13:59:33
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Panie Pawle,
    czy nie uwaza Pan, ze publicznie Pan wprowadza w blad, informujac o
    karze grzywny
    w wysokosci 5000 zl
    gdy cytowany zapis ustawowy
    brzmi:
    "grzywny do 5.000 złotych lub nagany."

    Skoro ustawa przewiduje nagane i grzywne do 5000 zl,
    to skad u Pana stala stawka w wysokosci 5000 zl
    a co z nagana ?
    Kto ja wyeliminowal ?
    Kto wyeliminowal grzywne w wysokosci 100 zl, 500 zl, 1000 zl, 1500 zl,
    2000 zl, 3000 zl ?

    Oczekuje merytorycznych wyjasnien.

    Jacek

  • 17. Data: 2002-05-10 14:02:57
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Panie Pawle,
    czy nie za czesto powoluje sie Pan na policje, kojarzy uprawnienia
    rachmistrza z uprawnieniami policjanta i zakresem ochrony.

    Przeciez spis powszechny to ma byc cywilna procedura
    a nie odwiedziny policji we wszystkich mieszkaniach.

    Co wiecej.
    Chyba policja nie jest uprawniona do wystepowania w charakterze
    rachmistrzow.
    Policjant w cywilu i po sluzbie i na emeryturze, nadal jest policjantem
    i zrozumiale jest ze wiele osob chce miec wybor,
    zeby nie byc spisywani przez policjanta-rachmistrza-policjanta.

    Jacek

  • 18. Data: 2002-05-11 16:28:07
    Od: "Piotr 'Lodek' Hosowicz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "PaweŁ N" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Poprostu nie widzę sensu dlaszej naszej dyskusji,...
    > Mam ważniejsze rzeczy do robienia niż wdawanie się w polemikę
    > z Panem, tym bardziej że wymyśla Pan argumenty może i
    > racjonalne, ale ni w celu zrozumienia lecz w celu dokopania.

    Aha. Panie Pawle, jesli chce Pan sie przekonac co to znaczy "chec
    dokopania" to niech Pan moze zajrzy do watku "Spis powszechny: jak ich
    spuscic z szumem wodospadu. Pilne". Tam Pan objerzy "popisy" Pana
    kolegow z grupy.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr "Lodek" Hosowicz

  • 19. Data: 2002-05-13 06:23:29
    Od: PaweŁ N <n...@g...pl>

    Art 57 ustawy o Statystyce publicznej przewiduje w tym wypadku jedynie karę
    grzywny.