eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNarodowy Spis Powszechny a zycie a informacje z poprzedniego spisu › Re: Narodowy Spis Powszechny a zycie a informacje z poprzedniego spisu
    From: Jacek <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Narodowy Spis Powszechny a zycie a informacje z poprzedniego spisu
    Date: Fri, 10 May 2002 15:53:52 +0200

    "PaweŁ N" wrote:

> [...]
    > podjšć wszelkie starania aby obywatel zgodił się dobrowolni poddać spisowi,
    > trzykrotna odpoma powoduje, że informacje o obywatelu zostanš uzyskane na
    > drodze administracyjnej a na obywatela zostanie nałożona kara grzywny 5000
    > PLN. W międzu czasie rachmistrz moze poprosić o pomoć Straż Miejskš lub
    > Policję i w obecności funkcjonariusza poprosić o poddanie się spisowi.
    > Przypominam że rachmistrz ma status osoby publicznej więc nie można go
    > bezkarnie obrażać ani broń Boże pobić, bo konsekwencję sš analogiczne jak w
    > przypadku obrażenia lub pobicia policjanta.

    Panie Pawle.
    Cos Pan kreci.
    Rachmistrz moze ma status osoby publicznej, ale z pewnoscia nie ma
    statusu policjanta
    i porownywanie rachmistrza do policjanta to wielka pomylka
    i mam nadzieje ze sie Pan wycofa z tej niefortunnej konwencji.
    Chyba ze dysponuje Pan dokumentami z ktorych wynika, ze powyzsze , co
    Pan napisal.

    Prosze rowniez o cytat ustawy o karach w podanej wysokosci.
    Znam osoby starsze, mieszkajace samotnie, emerytow, rencistow, z malymi
    dochodami,
    ktorew przebywaja u krewnych
    i naprawde przykro mi sluchac, ze zamierza Pan ich ukarac grzywna 5000
    zl i wykorzystac do tego pomoc strazy miejskiej i policji.
    Z informacji o spisie powszechnym doprawdy nie wynika, ze zaplanowano
    represyjna, przymusowa procedure wobec tych starszych i biednych osob.

    > Na podstawie ustawy o NSP kara grzywnu 5000PLN

    Prosze cytat z ustawy.
    W ktorych konkretnie przypadkach i za co.

    > Jest OBOWIĽZANY uznać je za prawdziwe, nie ma prawa podważać wiarygodności
    > udzielanych odpowiedzi. Może podjšć koroku w celu przekonania obywatela aby
    > dobrze się zastanowił czy to co mówi zgadza się ze stanem faktycznym. Może
    > jedynie prosić i sugerować nie może tego żšdać.

    > Nic nie grozi, Nikt nie będzie weryfikował poprawności, zresztš jest to
    > niewykonalne. Pod moim nadzorem zostanie spisanych 2500 osób, a w moim
    > obwodzie 27.000, Jest to nie możliwe technicznie i czasowo.

    Tutaj mnie Pan zaskakuje ignorancja.
    Weryfikacja wszystkich informacji jest mozliwa tak technicznie jak i
    logistycznie.
    A wynika z technologii przeprowadzania spisu.
    Przeciez wiekszosc tych informacji z kart spisowych i tak znajduje sie
    juz w bazach danych
    i jest zawarta w poprzednich ankietach spisowych i nalezy zakladac, ze
    nie zostaly zniszczone.
    A wrecz sa archiwizowane dla celow statystycznych.
    Po dokonaniu spisu , informacje z ankiet beda skanowane do baz danych
    lub recznie przepisywane.
    Zatem zbudowane zostana bazy danych, ktore moga podlegac trywialnej
    weryfikacji na zasadzie porownania z urzedowymi bazami danych obywateli.

    > Propoaganda komunistyczna miała miejsce podczas ostatniego NSP w 1988 roku...

    > proponuję uzupełnić wiedzę z zakresu statystyki. Dane statystyczne publikowane
    > w rocznikach statystycznych pochodzš z 88 roku aktualizowane w znikomym
    > stopniu na próbkach statystycznych. Sam pan napewno wie jak wiele zmieniło sie
    > od tamtego czasu, zaistniały nowe zjawiska społeczne, wzrost inicjatyw
    > gospodarczych, bezrobocie, bezdomność. Dane na ten temat sš delikatnie mówišc
    > skšpe

    A powiedz mi Pan, co ma z tego bezdomny gdy przeczyta w roczniku
    statystycznym,
    ze bezdomnych jest 10.000 ?
    Czy przez to zmieni sie jego status z bezdomnego na domnego ?
    Dla bezdomnego jest istotne, czy ktos mu zaoferuje mieszkanie i to
    praktycznie, a nie statystycznie.

    > Nie chcę być niegrzeczny ale chyba Panu pomyliły się epoki....

    > Kodeks drogowy też ogranicza wolność obywaltela bo w terenie zabudowanym może
    > jeździć jedynie z prędkościš do 60km/h (bez komentaża), mam wrażenie że nie
    > rozumie Pan zasad działania państwa.

    A jakie sa te zasady , ktore Pan zna ?

    > Lodek się myli rachmistrz będzie cierpliwu aż do bulu, 5 godzin to 5 godzin,
    > ale będzie rozmawiał i starał się uzyskać informacje. Aby nie zostac spisanym
    > pomimo wszystko i nie naruszyć prawa, proszę w okresie 20 maja - 10 czerwca
    > wyjechać za granicę. Osobowo nie zostanie Pan spisany, ale informacje o Panu
    > zostanš uzyskane na drodze administracyjnej.

    Czy procedura zbierania danych na drodze administracyjnej jest jawna,
    zgodnie z ustawa o ochronie danych osobowych i statystyce, czy niejawna
    ?

    I wlasciwie ujawnil Pan zdumiewajaca informacje, ktora prawdopodobnie
    stanowi tajemnice panstwowa,
    ze informacje dla celow spisu statystycznego moga byc gromadzone z wielu
    zrodel.
    Zatem nie mozna wykluczyc, ze na podobnej zasadzie beda indywidualnie
    weryfikowane.
    Jak Pan doskonale wie, aby dane statystyczne i opracowania byly
    wiarygodne to powinny sie opierac na faktycznych i rzeczywistych
    informacjach.

    A skoro Pan twierdzi, ze dane moga byc zbierane na drodze
    administracyjnej, to albo te dane sa juz zgromadzone, albo prosze
    wyjasnic, co oznacza
    "uzyskanie informacji na drodze administracyjnej "

    Z definicji spisu wynika, ze takie informacje nie powinny byc
    wykorzystane do przetwarzania
    w celow uzyskania zagregowanych wynikow statystycznych.

    Jacek

    --
    Projektowanie optymalnych rozkrojow blachy, skory, szkla, tkanin,
    drewna. True Shape Self(EGO) Nesting Technology world-wide.