  • 21. Data: 2005-10-05 19:18:42
    Temat: Re: Nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Marcin Wasilewski wrote:
    > Być może - kwota jest podobna, gdyż bankowi przelałem 585 zł.
    > Natomiast
    > na wezwaniu do zapłaty należność główna to 637,23 zł. Jednak
    > co by to nie było to uważam, że najlepiej się powołać na art. 118 KC i
    > czekać na rozwój wypadków?

    Może doliczyli odsetki za opóźnienie wynikające z umowy. Czyli na moje
    nieprofesjonalne oko: roszczenie jest zasadne (a bank Cię oszukał każąc
    wpłacać raty na jego konto), ale wywiniesz się przez przedawnienie.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 22. Data: 2005-10-05 20:12:47
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Alek napisał(a):
    > AFAIK sąd wzywa do dopłacenia wpisu pod rygorem ściągnięcia a nie pod
    > rygorem oddalenia pozwu. Jak zaczęli sprawę to chyba muszą ją ciągnać do
    > końca? Czy na tym etapie moga cofnąć powództwo?

    Cofnąć można do wydania wyroku, po rozpoczęciu rozprawy potrzebna jest
    zgoda pozwanego, chyba że wraz z cofnięciem zrzekną się roszczenia.

    KG

  • 23. Data: 2005-10-05 21:30:51
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    > Cofnąć można do wydania wyroku, po rozpoczęciu rozprawy potrzebna jest
    > zgoda pozwanego, chyba że wraz z cofnięciem zrzekną się roszczenia.

    Tak ogólnie, to przyjrzałem się temu co wierzyciel przedstawił jako
    cesję:
    http://ostbahn.pl/eno/cesja.jpg

    Nie jestem prawnikiem, ale na moje oko, to nie jest żadna umowa cesji
    pomiędzy podmiotami, a pismo,
    wystosował syndyk pod moim adresem, a które zamiast do adresata (czyli mnie)
    dotarło do tej agencji.

    Tak więc mam prośbę do prawników, czy forma tego pisma jest
    wystarczająca do tego, że obecny wierzyciel
    na podstawie tego pisma może rościć sobie jakiekolwiek żądania pod moim
    adresem?
    Wg mnie ma to kształt zwyczajnej korespondencji wysłanej pod moim
    adresem przez syndyka, a nie jakaś umowa między syndykiem a obecnym
    wierzycielem.

    pozdrawiam,

    Marcin Wasilewski

  • 24. Data: 2005-10-06 01:54:26
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    > napisz, poza zarzutem przedawnienia, to co na początku - o spłacie całości
    > ewentualnie możesz napisać, że powód nie udowodnił, że nabył wierzytelność
    > (jest jakiś dowód poza zawiadomieniem?)

    No właśnie, że nic w sądzie nie przedstawili. Nie jestem prawnikiem ale
    co przesłał sąd:

    http://ostbahn.pl/eno/cesja.jpg

    To wygląda bardziej na pismo syndyka skierowane do mnie (pozostaje więc
    zagadką, czemu zamiast u adresata,
    znajduje się ono w rękach wierzyciela), niż jakąś umowę cesji. Czy to w
    ogóle w obecnej formie ma jakąkolwiek moc prawną?

    Czy można jednocześnie podnieść oba zarzuty, tj. o wystąpienie
    przedawnienia roszczeń na podstawie art. 117 w zw. z art. 118 kc,
    a jednocześnie podważyć to coś co wierzyciel nazywa cesją, a co wygląda na
    pismo syndyka skierowane pod moim adresem?
    Jednocześnie czy jest możliwe, że odpis dowodu cesji, czyli podstawowy
    dowód w tej sprawie nie trafił w moje ręce, natomiast został przedstawiony w
    sądzie?

    Jeśli nie, to na co powołać się bezpieczniej, bo jeśli podczas rozprawy,
    doniosą jakiś papier, który okaże się cesją, to mój zarzut będzie
    oddalony. A jeśli nie podniosę kwestii przedawnienia, to mogę się zakopać w
    związku z tym, że część należności spłaciłem bezpośrednio na konto banku.
    Więc pośrednik mógł tego nie uwzględnić, natomiast od banku też nic nie
    wywalczę, bo sprawa też już będzie przedawniona :(

    I jeszcze kwestia przeniesienia rozprawy z Wrocławia do Gorzowa.

    Czy naprawdę przy umowie brzmiącej:

    [...] zawarta w dniu 8.06.1999 r. w Bogdańcu pomiedzy:

    BANK ZACHODNI S.A. I/O w Gorzowie Wlkp., zwanym dalej Bankiem,
    zarejestrowanym w Sądzie dla Wrocławia-Fabryczna pod nr B/3780 [...]

    i pkt. umowy brzmiącym:

    16. W przypadku sporów związanych z niniejszą umową strony kierują sprawę do
    sądu właściwego dla siedziby Banku.

    W końcu w umowie nigdzie nie jest podane, że siedziba banku znajduje się
    we Wrocławiu a jedynie jest wskazane, gdzie została zarejestrowana.
    Jako podmiot "zwany dalej bankiem" figuruje BANK ZACHODNI S.A. I/O w
    Gorzowie Wlkp., wszelkie pisma w sprawie kredytu wystosowane przez bank są z
    Gorzowa., Zawarte w umowie konto spłaty także prowadzone jest w oddziale
    Gorzowskim.

    Może są jakieś kruczki z tym, że powód w pozwie nie powołał się na zapis
    w umowie lecz na, cyt: "Powód uzasadnia właściwość tut. Sądu tym, iż
    dochodzi należności, której miejscem płatności należnej od pozwanej kwoty
    jest siedziba powoda, to zgodnie z art. 34 k.p.c. w związku z art. 454
    k.c.właściwość Sądu jest uzasadniona. Czy nie da się tutaj powołać na to, że
    płatność miała wg umowy nast. na konto bankowe prowadzone w Gorzowie
    Wlkp. a nie w siedzibie powoda?

    Jaki art. k.p.c. mówi o tym, że sprawy z pow. cywilnego powinny się
    odbywać w Sądzie właściwym dla miejsca zamieszkania pozwanego? Szukałem w
    google, ale nie wiem zbytnio jakiego zapisu szukać :(

    Czy można powoływać się na to, że jako strona słabsza umowy nie mająca
    wpływu na jej treść, oraz na fakt, że siedziba banku nie była wskazana w
    umowie, a jedynia adres jej placówki? Czy jest szansa podważenia zas. tego
    zapisu, z uwagi na to, że nie Bank jest tutaj powodem, tak więc lokalizacja
    siedziby banku ma niewiele wspólnego z aktualną sprawą? Czy w ogóle jest
    jakiś cień szansy, że zostanie to pozytywnie rozpatrzone przez sąd? A co by
    bło gdyby za sprawą cesji prawa wynikające ze wspomnianej umowy przejął nie
    podmiot we Wrocławiu, lecz np. w Przemyślu? Czy powód też mógłby wnioskować
    na podstawie art. 34 k.p.c. w związku z art. 454 k.c. o przeniesienie sprawy
    do Przemyśla?

    Jeśli art. ten brzmi:

    Art. 454. § 1. Jeżeli miejsce spełnienia świadczenia nie jest oznaczone ani
    nie wynika z właściwości zobowiązania, świadczenie powinno być spełnione w
    miejscu, gdzie w chwili powstania zobowiązania dłużnik miał zamieszkanie lub
    siedzibę. Jednakże świadczenie pieniężne powinno być spełnione w miejscu
    zamieszkania lub w siedzibie wierzyciela w chwili spełnienia świadczenia;
    jeżeli wierzyciel zmienił miejsce zamieszkania lub siedzibę po powstaniu
    zobowiązania, ponosi spowodowaną przez tę zmianę nadwyżkę kosztów
    przesłania.

    A jako sposób regulowania zobowiązania w umowie wskazany jest rachunek
    bankowy służący do spłat prowadzony w Gorzowie Wlkp., czy można przyjąć, że
    jako miejsce spełnienia świadczenia określony był rachunek prowadzony w
    Gorzowie Wlkp, a więc to jest miejsce spełnienia świadczenia...

    Jednocześnie znalazłem nieścisłość w adresie na umowie i w piśmie od
    syndyka. Jeśli w umowie jest podany adres agencji:

    Agencja Ratalnej Sprzedaży ARS SA, z siedzibą we Wrocławiu przy ul. H.
    Sienkiewicza 8

    Natomiast w piśmie od syndyka jest adres:

    Syndyk Masy Upadłości
    Agencji Ratalnej Sprzedaży ARS S.A.
    (w upadłości)
    ul. Sienkiewicza 6
    Wrocław

    Czy pomyłka syndyka związana z podaniem złego numeru w adresie (nr
    domu), rodzi jakieś skutki prawne korzystne dla pozwanego?

    pozdrawiam,
    Marcin Wasilewski

  • 25. Data: 2005-10-06 02:12:43
    Od: holmes <j...@g...net>

    Marcin Wasilewski wrote:

    > Użytkownik "kam" <#k...@w...pl#> napisał w wiadomości

    > No właśnie, że nic w sądzie nie przedstawili. Nie jestem prawnikiem
> [...]

    Bylo to walowane juz nie raz n atej grupie. Wyroki nakazowe nie sa
    zadnymi wyrokami i sa niewazne w rozumieniu Europejskiej Konwencji Praw
    Czlowieka. Zeby nastapil wyrok, musisz miec dana okazje do
    przedstawienia swojej strony PRZED "wyrokiem". Poniewaz nikt Ci nie
    dostarczyl zadnego pozwu, (o rozprawie nie mowiac)m wiec i o wyroku mowy
    byc nie moze.

    Napisz notke do kierownictwa tego "sedziego" zeby nakazano mu pobrac
    jakies nauki prawnicze.

  • 26. Data: 2005-10-06 02:41:58
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

> [...]
    > rozprawie nie mowiac)m wiec i o wyroku mowy byc nie moze.
    >
    > Napisz notke do kierownictwa tego "sedziego" zeby nakazano mu pobrac

    Co więc proponujesz ;)

    Poczekać aż na podstawie tego "wyroku" naślą komornika, a później wnieść
    skargę przeciwko Skarbowi Państwa do Trybunału Praw Człowieka w związku z
    poniesionymi stratami wynikłymi z wydaniem wyrkou niezgodnie z prawem? ;)
    To też jest jakaś koncepcja, ale po tym jak się naoglądałem jak działają
    komornicy w Polsce, to raczej nie skorzystam :)
    W tym kraju strach iść do sądu, a co dopiero nie zgadzać się z sądem :)

    Kiedyś kolega miał sprawę w sądzie grodzkim i z ciekawości się
    przeszedłem zobaczyć jak sąd z bliska wygląda :)
    Oskarżyciel Publiczny wnioskował o karę w wysokości 200 zł., a sąd dowalił
    500zł. :) Nie mówiąc o tym, że do protokołu szło nie to co chciał
    pozwany/oskarżony, lecz to co kazał protokołować sędzia. Niektóre zeznania
    świadków - SOK-istów, które były bardzo niespójne i różne u obu
    funkcjonariuszy, kolega prosił o zaprotokołowanie, natomiast sąd stwierdził,
    że takie drobiazgi są nieistotne dla sprawy i wpisywać do protokołu tego nie
    trzeba. Kolega chciał w ten sposób udowodnić, że SOKiści zmyślają i każdy
    plącze się w szczegółach, lecz z powodu tego, że te drobiazgi
    wg Sądu nie mają znaczenia i szkoda czasu na wpisywanie tego do protokołu,
    nie miał jak tego udowodnić w wyższej instancji.

    Jeszcze lepsze było odwołanie. Sąd spytał się czy podtrzymuje to co
    napisał w odwołaniu, po przytaknięciu, sąd udał się na 10 minutową naradę po
    której zapadł wyrok. Tym razem w takiej kwocie jak wnioskował oskarżyciel
    publ. Kolega nie został nawet ponownie przesłuchany, nie wspominając o
    wezwaniu w celu ponownego przesłuchania SOK-istów (kolega o to wnioskował).

    Po tych wrażeniach starałem się trzymać jak najdalej od polskich sądów,
    no niestety życie spowodowało, że będę musiał i ja się spotkać z polskim
    niezawisłym sądownictwem. :/

  • 27. Data: 2005-10-06 02:55:32
    Od: holmes <j...@g...net>

    Marcin Wasilewski wrote:

    > Co więc proponujesz ;)
    >
    > Poczekać aż na podstawie tego "wyroku" naślą komornika,

    pozwac oddzielnie Fast, ich "radce" oraz "sedziego" wylacznie z
    Europejskiej Konwencji.

> [...]
    > działają komornicy w Polsce, to raczej nie skorzystam :)
    > W tym kraju strach iść do sądu, a co dopiero nie zgadzać się z sądem :)

    To durny i skorumpowany "sedzia" ma sie bac, a nie obywatel!

> [...]
    > wg Sądu nie mają znaczenia i szkoda czasu na wpisywanie tego do
    > protokołu, nie miał jak tego udowodnić w wyższej instancji.

    Ostatni wyrok Sokolowskiego z Wodzislawia (proces polityczny, przezes SN
    Lech Kutas Gardocki zamieszany!) napawa nadzieja. Kurwy w togach
    zaczynaja sie bac.

> [...]
    >
    > Po tych wrażeniach starałem się trzymać jak najdalej od polskich
    > sądów, no niestety życie spowodowało, że będę musiał i ja się spotkać z

    Beda Ci jezdzic po karku, jak dlugo im na to pozwolisz.

  • 28. Data: 2005-10-06 07:48:13
    Od: "Lookasik" <l...@o...pl>

    > AFAIK sąd wzywa do dopłacenia wpisu pod rygorem ściągnięcia a nie pod
    > rygorem oddalenia pozwu. Jak zaczęli sprawę to chyba muszą ją ciągnać do
    > końca? Czy na tym etapie moga cofnąć powództwo?

    1. wzywa sie pod rygorem zwrotu

    2. mozna cofnac

    pozdrawuiam
    Łukasz

  • 29. Data: 2005-10-06 07:52:19
    Od: "Lookasik" <l...@o...pl>

> [...]
    > byc nie moze.
    >
    > Napisz notke do kierownictwa tego "sedziego" zeby nakazano mu pobrac

    nie balamuc...kpc to kpc i juz... zbalamucisz kogos , ten oleje nakaz a
    pozniej komornik go za tylek chwyci

    pozdrawiam

    Łukasz

  • 30. Data: 2005-10-06 18:15:45
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Lookasik" <l...@o...pl> napisał w wiadomości

    > 1. wzywa sie pod rygorem zwrotu

    Właśnie dzisiaj widziałem wezwanie w takiej sprawie i było "pod rygorem
    ściągnięcia". Więc albo nie masz racji albo różnie bywa w różnych sądach.

    > 2. mozna cofnac

    OK