  • 11. Data: 2005-10-04 22:12:56
    Temat: Re: Nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Marcin Wasilewski wrote:
    > "zawarta dn 8.06.1999 pomiedzy BANK ZACHODNI S.A., I oddz. w Gorzowie
    > Wlkp., Gorzów Wlkp. [...]
    >
    > Natomiast pkt 16 prawi, że: 16) W przypadku sporów związanych z niniejszą
    > umową strony kierują sprawę do sądu właściwego dla
    > siedziby banku.
    >
    > Nie wiem więc dlaczego Sąd przystał na rozpatrzenie sprawy we Wrocławiu,
    > ale zapewne nawet umowy mu się nie chciało przeczytać.

    Może dlatego, że siedziba banku się zmieniła:

    Siedziba Centrali Banku Zachodniego WBK SA
    Wrocław, ul. Rynek 9/11, 50-950 Wrocław

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 12. Data: 2005-10-04 22:17:06
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Marcin Wasilewski wrote:
    > Informujemy również, że postanowienia umowy kredytowej w zakresie
    > pośrednictwa Agencji Ratalnej Sprzedaży ARS S.A. przestają obowiązywać od
    > dnia otrzymania przez Pana niniejszego pisma.

    Abstrahując od całej reszty problemu, brzmi to skądinąd dziwnie. Bank
    jednostronnie zmienia umowę zawartą między 3 stronami (p.Wasilewski, BZ
    WBK, ARS)? Rozumiem cel (bank chce dostać swoje pieniądze poza kolejką u
    syndyka), ale chyba bez zgody syndyka ARS taka "informacja" nie ma żadnej
    mocy prawnej.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 13. Data: 2005-10-04 22:23:16
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    Użytkownik "Paweł Sakowski" <p...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > syndyka), ale chyba bez zgody syndyka ARS taka "informacja" nie ma żadnej

    Przypuszczam, że bank miał z pośrednikiem podpisaną oddzielną umowę,
    która regulowałe te kwestie,
    gdyż w umowie trójstronnej nie ma nic na temat jakichkolwiek uregulowań
    pomiędzy bankiem, a agencją ARS.

    --
    Marcin Wasilewski

    polska kolej w obiektywie:
    http://www.ostbahn.pl

  • 14. Data: 2005-10-04 22:25:16
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    > Może dlatego, że siedziba banku się zmieniła:
    >
    > Siedziba Centrali Banku Zachodniego WBK SA
    > Wrocław, ul. Rynek 9/11, 50-950 Wrocław

    Nie uważasz, że naciągane - co prawda we Wrocławiu jest centrala, ale
    zarówno bank wymieniony na umowie, jak i wszelka korespondencja dot. ww
    kredytu
    przychodziła z banku w Gorzowie. Na umowie nie ma nawet nic na temat
    siedziby centrali.

  • 15. Data: 2005-10-04 23:04:21
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Marcin Wasilewski wrote:

    > Przypuszczam, że bank miał z pośrednikiem podpisaną oddzielną umowę,
    > która regulowałe te kwestie,
    > gdyż w umowie trójstronnej nie ma nic na temat jakichkolwiek uregulowań
    > pomiędzy bankiem, a agencją ARS.

    A przypadkiem nie pozywają Cię właśnie o tę kwotę, którą wpłaciłeś
    bezpośrednio bankowi (zamiast ARS, do czego zgodnie z umową byłeś
    zobowiązany)?

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 16. Data: 2005-10-04 23:29:24
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    > A przypadkiem nie pozywają Cię właśnie o tę kwotę, którą wpłaciłeś
    > bezpośrednio bankowi (zamiast ARS, do czego zgodnie z umową byłeś
    > zobowiązany)?

    Być może - kwota jest podobna, gdyż bankowi przelałem 585 zł. Natomiast
    na wezwaniu do zapłaty należność główna to 637,23 zł. Jednak
    co by to nie było to uważam, że najlepiej się powołać na art. 118 KC i
    czekać na rozwój wypadków?
    A jak Ty sądzisz?

    --
    Marcin Wasilewski

  • 17. Data: 2005-10-05 09:10:37
    Od: "Lookasik" <l...@o...pl>

> [...]
    >
    > Natomiast pkt 16 prawi, że: 16) W przypadku sporów związanych z niniejszą
    > umową strony kierują sprawę do sądu właściwego dla

    przyjrzyj sie... Gorzow to nie siedziba ale oddzial....sprawdz gdzie jest
    siedziba /istotna jest siedziba widniejaca w KRS/

    pozdr
    Łukasz

  • 18. Data: 2005-10-05 09:11:34
    Od: "Lookasik" <l...@o...pl>

    Sad wlasciwy dla siedzibt banku oznacza siedzibe widniejaca w KRS

    pozdr
    Łukasz

  • 19. Data: 2005-10-05 09:15:52
    Od: "Lookasik" <l...@o...pl>

    zkładam ,ze rzeczywiscie wszytsko splaciles

    > Otóż dzisiaj otrzymałem Wyrok nakazowy, ponieważ dotychczas nie miałem
    > do czynienia z sądem, mam wiele pytań :/
    >
    > Oto link do kompletu dokumentów, które znalazłem w kopercie:
    > http://ostbahn.pl/eno
    >
    > A teraz przystąpmy do listy pytań...
    >
    > 1) w pouczeniu jest nast. punkt: "Jeżeli pozew wniesiono na urzędowym
    > formularzu wniesienie sprzeciwu wymaga również tej formy."
    > Skąd mam pozyskać taki formularz? Można to gdzieś na necie znaleźć?

    Sad lub ms.gov.pl

> [...]
    > powołuje się w tej kwestii na art. 34 k.p.c w związku z art. 454 k.c.,
    które
    > mi niewiele mówią, pomimo, że pogoglałem trochę w necie. Konto na które
    > miały nast. spłaty też było w gorzowskim banku. Biorąc pod uwagę, że nie
    > bardzo widzi mi się jeździć do Wrocławia, chciałbym aby sprawa została
    > przeniesiona do Gorzowa. W jaki sposób poprosić sąd o taką czynność i na
    > jaki paragraf się powołać? Chcę powołać się na zapis w umowie, ale z
    treści
    > pozwu wynika, że sprawa powinna być rozpatrywana w miejscu zameldowania

    siedziba to nie oddzial

    > 3) Czy wierzyciel sprzedając wierzytelność ma obowiązek o tym fakcie
    > powiadomić dłużnika? A jeśli tak, to jakie konsekwencje wynikają z faktu,
    że
    > tego nie zrobił? Chodzi o to, że adresowane na mnie pismo na temat cesji z
    > dn. 2.07.2004 po raz pierwszy zobaczyłem w owym wyroku nakazowym...

    nie ma obowiazku powiadomic dluznika z tym zastrzezeniem ,ze jesli zaplacisz
    do rak pierwoetnego wierzyciela to splata skuteczna

    > 4) Ponieważ data spłaty ostatniej raty kredytu przypadała wg pkt. 5 na
    dzień
    > 7.06.2002, a pozew wpłynał w dniu 28.07.2005, chcę na podst. art. 118 KC,
    > wnioskować o oddalenie pozwu w całości. Mam więc pytanie, czy w tego typu
    > sprawie na pewno właściwy jest ten art. i jak to ująć, żeby ładnie
    brzmiało.

    opisz pokrotce ,ze wszytsko zaplaciles komu i kiedy

    a na koncu wytluszczonym drukiem " z ostroznosci procesowej pozwany podnosi
    zarzut przedawnienia z uwagi na ....."

    > 5) Czy warto wnikać w szczegóły, że pierwszy raz o tej firmie i rzekomym
    > długu usłyszałem w lipcu tego roku i że do dnia dzisiejszego nie
    otrzymałem
    > żadnego wyliczenia rzekomej należności. Czy warto pisać o tym, że pismo o
    > cesji zobaczyłem pierwszy raz dzisiaj, jako załącznik do wyroku. Że przez
    > ten długi czas pomiędzy terminem spłaty ostatniej raty, a lipcem 2005 nikt
    > się ze mną nie kontaktował w sprawie jakiejkolwiek zaległości z tytułu tej
    > umowy? Słyszałem, że sędziowie nie lubią czytać elaboratów.....

    nie warto wpsominac... sprzeciw napisz krotko, zwiezle i tresciwie... bez
    uzalan, narzekac itd itp

    > pozdrawiam,
    >

    > Marcin Wasilewski
    >

    > polska kolej w obiektywie:
    > http://www.ostbahn.pl

    pozdrawiam

    Łukasz

  • 20. Data: 2005-10-05 18:11:06
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "MAc" <m...@t...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Może się okazać, że jak wniesiesz sprzeciw to cię oleją. Będą musieli
    > uzupełnić wpis (czyli dopłacić w sądzie) - może wtedy przejrzą papiery i
    > się zorientują, że sprawa jest przedawniona i zrezygnują.

    AFAIK sąd wzywa do dopłacenia wpisu pod rygorem ściągnięcia a nie pod
    rygorem oddalenia pozwu. Jak zaczęli sprawę to chyba muszą ją ciągnać do
    końca? Czy na tym etapie moga cofnąć powództwo?